fallback

В Китай стартират масово производство на твърдотелни батерии

Пионер ще бъде компанията SAIC, чийто нов седан излиза през есента

Китайският автомобилен производител SAIC заяви, че ще започне масово производство на твърдотелни батерии още в началото на 2026 година, което означава, че планира да стане първият автомобилен производител, който комерсиализира новата форма на батериите за електромобили.

На скорошно технологично събитие в Китай SAIC заяви, че ще започне доставките на новия седан IM L7 през октомври. Тази кола е оборудвана с полутвърди батерии, които използват течен електролит, а други продукти от SAIC ще получат подобни батерии през 2025 година.

Интересното е, че в това число има включително и модели от MG, Baojun и Wuling. Нещата обаче ще станат още по-интересни през 2026 година, тъй като SAIC планира да започне масово производство на твърдотелни батерии именно тогава.

SAIC далеч не е единственият китайски автомобилен производител, който работи върху иновационните твърдотелни батерии. През февруари беше сформиран консорциум от местни марки, включително CATL, BYD, CALB и Nio, които искат да се изгради верига за доставка на твърдотелни батерии до 2030 година.

Toyota също работи по тази технология от години и има повече патенти за твърдотелни батерии от всяка друга компания. Японският автомобилен производител работи с петролния гигант Idemitsu Kosan върху новите пакети и ще пусне първата си електрическа кола с твърдотелна батерия след няколко години.

Японската компания Nissan каза през април, че също така е напреднала в разработката на твърдотелните батерии и планира да започне да произвежда електрически превозни средства с тях до фискалната 2028 година. Но по всичко личи, че ако плановете на SAIC се сбъднат, те ще са първата компания, масово произвеждаща новите акумулатори.

fallback
  • #3
    до 2 ( преди 4 месеца )
    Като критикуваш 1, поне ни обясни защо? Някакви доводи, освен "Аз съм японофилче и не приемам никакви факти"?
  • #2
    до 1 ( преди 4 месеца )
    Стига си писал глупости, намери си друга работа, най-вероятно ще е и по-доходоносна.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хайде изгоря вярата на toyota джиите, че toyota е най-напреднала при твърдотелните батерии. Ето че китайците освен по-добри хибриди изпревариха и при твърдотелните батерии, въпреки че toyota имаше 15-годишна преднина и имаше работещ прототип на такава батерия още през 2008 година и обясняваше как след две-три години започват масово производство. Докато toyota всяка година продължава да обяснява че след две-три години започва масовото производство, китайците вече го започнаха без обещания.
fallback
Последни