Китайският автомобилен производител SAIC заяви, че ще започне масово производство на твърдотелни батерии още в началото на 2026 година, което означава, че планира да стане първият автомобилен производител, който комерсиализира новата форма на батериите за електромобили.
На скорошно технологично събитие в Китай SAIC заяви, че ще започне доставките на новия седан IM L7 през октомври. Тази кола е оборудвана с полутвърди батерии, които използват течен електролит, а други продукти от SAIC ще получат подобни батерии през 2025 година.
Интересното е, че в това число има включително и модели от MG, Baojun и Wuling. Нещата обаче ще станат още по-интересни през 2026 година, тъй като SAIC планира да започне масово производство на твърдотелни батерии именно тогава.
SAIC далеч не е единственият китайски автомобилен производител, който работи върху иновационните твърдотелни батерии. През февруари беше сформиран консорциум от местни марки, включително CATL, BYD, CALB и Nio, които искат да се изгради верига за доставка на твърдотелни батерии до 2030 година.
Toyota също работи по тази технология от години и има повече патенти за твърдотелни батерии от всяка друга компания. Японският автомобилен производител работи с петролния гигант Idemitsu Kosan върху новите пакети и ще пусне първата си електрическа кола с твърдотелна батерия след няколко години.
Японската компания Nissan каза през април, че също така е напреднала в разработката на твърдотелните батерии и планира да започне да произвежда електрически превозни средства с тях до фискалната 2028 година. Но по всичко личи, че ако плановете на SAIC се сбъднат, те ще са първата компания, масово произвеждаща новите акумулатори.