Трудно е да се правят предвиждания - особено за бъдещето, казваше гениалният физик Нилс Бор. И особено, бихме добавили, ако тези предсказания се отнасят за съвсем близкото бъдеще: в рамките на пет-шест години. Днес живеем три години след най-крайния срок, посочен от експертите за появата на напълно автономни, безпилотни автомобили. Но през 2024 те изглеждат дори по-далечни, отколкото през 2014. Защо най-голямото (и най-доходно) обещание на технологичния сектор донесе такова разочарование?
11 ключови въпроса за колите без волан (ГАЛЕРИЯ):
Пионерите: не Tesla и Uber, а Mercedes и BMW
Моделите на Mercedes със системата Drive Pilot дават на собствениците си трето ниво на автономност: при подходящи условия (в тежък трафик на магистрала при скорости под 60 км/ч) шофьорът може да включи автопилота и след това да прави каквото си поиска. Единственото условие е да има готовност при нужда да поеме обратно управлението. Това все още е далеч от роботизираното такси без волан, разбира се. Но е значима крачка в тази посока. След броени седмици и BMW ще пусне подобна технология на американския пазар. В Германия законът позволява на производителите да използват подобни системи, само ако докажат, че те са много по-добри от хората. Mercedes и BMW вече са получили нужните разрешителни - тоест доказали са го. Може би този път търпеливият и методичен подход ще се окаже по-ефективен от гръмките обещания и многомилиардните инвестиции?
Моделите на Mercedes със системата Drive Pilot дават на собствениците си трето ниво на автономност: при подходящи условия (в тежък трафик на магистрала при скорости под 60 км/ч) шофьорът може да включи автопилота и след това да прави каквото си поиска. Единственото условие е да има готовност при нужда да поеме обратно управлението. Това все още е далеч от роботизираното такси без волан, разбира се. Но е значима крачка в тази посока. След броени седмици и BMW ще пусне подобна технология на американския пазар. В Германия законът позволява на производителите да използват подобни системи, само ако докажат, че те са много по-добри от хората. Mercedes и BMW вече са получили нужните разрешителни - тоест доказали са го. Може би този път търпеливият и методичен подход ще се окаже по-ефективен от гръмките обещания и многомилиардните инвестиции?