fallback

Голямата лъжа за колите без волан

След 10 години обещания и 160 млрд. долара инвестиции проектът за пълен автопилот изглежда мъртъв. Но има и лъч надежда

Трудно е да се правят предвиждания - особено за бъдещето, казваше гениалният физик Нилс Бор. И особено, бихме добавили, ако тези предсказания се отнасят за съвсем близкото бъдеще: в рамките на пет-шест години. Днес живеем три години след най-крайния срок, посочен от експертите за появата на напълно автономни, безпилотни автомобили. Но през 2024 те изглеждат дори по-далечни, отколкото през 2014. Защо най-голямото (и най-доходно) обещание на технологичния сектор донесе такова разочарование?         11 ключови въпроса за колите без волан (ГАЛЕРИЯ):

      

 

fallback
  • #45
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Няма невъзможни неща." - Нарисувай ми квадратен кръг на лист хартия ...
  • #44
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "И ако разбирам мисленето ти те са плаща милиарди на google за да изтрива всякакви клипове които доказват обратното и затова няма нито един който да не е компютърно генериран фалшификат? " Не е нужно, да плащат милиарди, но виж - съдържание от YT се сваля много по-лесно, отколкот си мислиш. Чуе ли за адвокат, проглокор, сенат или дори местната община, Google просто избира, да не се знаимава и казва "ок, квот такова", поради многото си проблеми със закона.
  • #43
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Щом Geohot обяви, че няма да се случи скоро, работата е ясна - човекът направи Comma AI и общо вето, кавкот може да прави Тесла, може да го правят и те, с няколко крачки назад, като разлиакта е, че просто връзваш един таблет с камера с OTG кабела към по-модерна кола. А човекът си е направо хакерче от филмите, като сега има залог в играта със самоуправляващи се автомобили и ПАК казва, че няма да стане, въпреки, че беше супер ентусиаст ...
  • #42
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Идеята ми е, че демонстрация на автономни автомобили движещи се в отделна, само за тях, лента има поне от десетилетие. " - Още 77-*** имаше демонстрация, как може да се движи нещо, като следва една линия. 94-та имаше коли, които изиминаваха соттици километри в права линия и дори можеше да сменят лента (Днес му викаме круиз контрол. 66-а до 72-а имаше първия робот, който моооооожеше да избере път, на база на камера и прочие. Днес имаме милиард път повече данни и мощ и .. ам ... нещо ...
  • #41
    До 41 ( преди 5 месеца )
    Да резюмирам мнението ти. Автопилота на Тесла се справя в 99% от случаите, а автопилотите на останалите не могат да се справят и в 1% от случаите, а дори не могат да се справят и в 0,00001% да минат по същия маршрут от който е минала произволна Тесла, но на останалите съвсем малко им остава да настигнат Тесла и разликата намалява. Надявам се правилно да съм те разбрал?
  • #40
    човекопилот ( преди 5 месеца )
    Автопилотът на Тесла е типизиран за категория 2 и няма никакво значение, дали в 99% от случаите е по-функционален от този на Мерцедес. Въпросът е, че в 1% от случаите е по опасен (или да речем "по-безотговорен").Ако Тесла бяха в състояние да получат сертификат за категория 3, щяха да са го направили отдавна, което говори че някакъв фундаментален недостатък им пречи да преодолеят последните 1-2%. От друга страна технологиите напредват и разликата между Тесла и дрпроизводители на EV намаляват. ...
  • #39
    Иво Попов ( преди 5 месеца )
    Няма невъзможни неща. Със сигурност, колкото е по-иновативна една идея и колкото по-сложна апаратура и техника изисква, за бъде реализирана, толкова повече пари, време и научен ресурс ще изисква. Конкретен пример са съвременните автопилоти на самолетите. Но според мен ще мине доста време, докато се създаде надежден автопилот в автомобилите. Причината е много проста - движението в градски условия, пък и извън градовете е много по-интензивно, много по-натоварено и много по-непредвидимо.
  • #38
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Аз ще чакам телепорта.
  • #37
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Дейли драйвърите"? "Рейт на грешките"? "Уау!" и "ОМГ!" с извъртане на очите, както биха казали "технократите", коментиращи тук. Абе, "Криворазбраната цивилизация" на Добри Войников вече не се ли изучава в училище? Ако не е, вижте там да си "шедюлнете" един "мийтинг" да я "ревюирате", чунким нещо проумеете.
  • #36
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Максимум 2030та ще има автопилот който да катастрофира по-рядко от средностатистически шофьор. Дори днешните несъвършенства дишат във врата на дейли драйвърите като рейт на грешките. Има си статистики. Който има желание чете, който иска да плюе - плюе.
fallback
Последни