fallback

Голямата лъжа за колите без волан

След 10 години обещания и 160 млрд. долара инвестиции проектът за пълен автопилот изглежда мъртъв. Но има и лъч надежда

Трудно е да се правят предвиждания - особено за бъдещето, казваше гениалният физик Нилс Бор. И особено, бихме добавили, ако тези предсказания се отнасят за съвсем близкото бъдеще: в рамките на пет-шест години. Днес живеем три години след най-крайния срок, посочен от експертите за появата на напълно автономни, безпилотни автомобили. Но през 2024 те изглеждат дори по-далечни, отколкото през 2014. Защо най-голямото (и най-доходно) обещание на технологичния сектор донесе такова разочарование?         11 ключови въпроса за колите без волан (ГАЛЕРИЯ):

      

 

fallback
  • #35
    До 34 ( преди 5 месеца )
    При тебе понякога си личи че не си дочел и заглавието да не говорим за поне първото изречение от статията, та въобще и не си помислям, че прочиташ всичко. Пиша за останалите да видят 100 за индивид е този чукча дето е писател, а не читател. Ти всичко си знаеш и само пишеш без да четеш. За последно си чел в училище и си се отвратил от тази дейност четене, учене и разбиране.
  • #34
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Митето претендира, че е много схавтлив, а продължава да живее с мисълта, че ще му чета просторните словоизлеяния и ще му отговарям на безбройните въпроси.
  • #33
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Смяташ ли че е от mercedes щяха да оставят нещата така и да не осъдят за клевета всички които сравняват автопилота на Тесла и mercedes? Вместо това си плащат подобни статии за да си правят реклама, ако могат да излъжат някого. Като гледам се намират наивници като тебе, които да вярват че автопилота на mercedes ниво 3 е по-добър от автопилота на Тесла защото бил ниво 2.. Е аз не съм толкова наивен и не вярвам че има някой който да вярва в такива глупости. И ти самия не вярваш, а лъжеш умишлено.
  • #32
    До 31 ( преди 5 месеца )
    Искаш да кажеш че всички клипове снимани в реално време за автопилота на Tesla са лъжи? Правилно ли съм разбрал? И ако разбирам мисленето ти те са плаща милиарди на google за да изтрива всякакви клипове които доказват обратното и затова няма нито един който да не е компютърно генериран фалшификат? Това ли искаш да ми кажеш? Как пък няма нито един клип, нито една статия и дори нито една публикация в твоите или facebook която да подкрепя твоята теза за да ми дадеш линк или да цитираш? Все те лъжат
  • #31
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Гледайте този клип, гледайте онзи клип, покажи ми клип. Страшни доказателства са това. Аз мога да ви покажа клипове как разрязват жени на две и след това ги съединеняват без да им има нищо. Щом обаче го има на клип, значи е вярно.
  • #30
    Преди час ( преди 5 месеца )
    Ужасяваща катастрофа в София: Шофьор се заби в мантинела (СНИМКИ)26 май 2024 12:25Шофьор е оцелял по чудо при ужасяваща катастрофа в столицата. Тежкият пътен инцидент е станал на столичния булевард "Ботевградско шосе".По първоначална информация водачът на автомобила е самокатастрофирал.Пътната мантинела е разрязала колата, като е влязла през предния прозорец и е излязла през задния.
  • #29
    Още един въпрос ( преди 5 месеца )
    В момента автопилота на Тесла е бета версия. Тоест пробна незавършена версия. Според тебе версия на кое ниво, ако допуснем че някога бъде завършен и няма нужда от реакция на шофьора? Трето, четвърто или пето?
  • #28
    До 28 ( преди 5 месеца )
    Говориш за документи и сертификати, а не за реални умения. Ще задам въпроса различно. Има ли нещо което автопилотът с ниво 2 на Tesla да не може да изпълни технически в сравнение с високотехнологичния автопилот трето ниво на mercedes? И като допълнение на въпроса, високотехнологичния и съвършен автопилот на mercedes, може ли да извърши всичко, което може да прави допотопния и изостанал автопилот на Тесла? Примерно да ги пуснеш един след друг да минат през някое и друго кръстовище? Как мислиш?
  • #27
    до 26 ( преди 5 месеца )
    Няма такъв. Трето ниво е hands off - да не държиш волана в определени условия, но трябва да си готов да поемеш управлението. Четвърто е eyes off - може да не следиш пътя, докато колата не те повика. Пето ниво е mind off - да си четеш книжка. А "автопилотът" на Тесла е ниво 2. Да, колата може да се кара съвсем сама - докато не се джасне. И другите могат, но имат вградени ограничения и повечко сензори. Тесла компенсира с як маркетинг и лековерни клиенти...
  • #26
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ето ти клипа за да го коментираш youtu.be/rMDNFLsXFEU Според тебе след като се справя с всички тези предизвикателства почти като човек, колко още остава за да бъде завършен автопилота? Ако успява да се справи в трафика и кръстовищата в града, дали ще има някакви проблеми извънградско за скучно поддържане на лентата?
fallback
Последни