Въпреки големия успех на пътните ендуро и кросоувъри при мотоциклетите, Sport Tourer машините все още се ценят. През последните години стана трудно да се очертаят точно границите на това определение. Все пак – за такива се приемат мотоциклети, които обикновено произлизат от предишни спортни модели и се характеризират с възможности за дълги разстояния и добри нива на комфорт.
Въпреки това, неудържимият възход на шосейните ендуро и кросоувъри постепенно направи ясното разграничение в този смисъл по-сложно. Някои функции като регулируемото предно стъкло, страничните чанти, огромните резервоари за гориво и отопляемите дръжки стават популярни във всеки сегмент.
Затова и изборът е все по-широк – от стари туристически класики, през типични състезатели до нови китайски предложения. Все пак колегите от Gazzetta.it са се постарали да изберат най-добрите мотоциклети, с които ще се чувствате на „ти“ по пътя към мечтаната почивка на морето. И не само.
Най-добрите мотоциклети за лятото (ГАЛЕРИЯ)
Китайският Cfmoto все още завършва похода си към големи кубатури. Неговият единствен 650Gt sport tourer обаче е оборудван с по-малко мощна от ендуро моделите 649-кубикова версия, която не може да изтръгне повече от 56,5 к.с. Декларираната максимална скорост е 170 км/ч и мотоциклетът е почти напълно лишен от електроника. Въпреки това, този непретенциозен подход се изразява и в нисък разход на гориво с диапазон от 18 км/л и цена, която го отдалечава допълнително от другите мотоциклети в този списък: само 6 590 евро.
Оборудването му обаче включва регулируемо предно стъкло, 5-инчов цветен TFT инструментален панел и два USB гнезда. Преминавайки към шасито, Cfmoto 650Gt разполага с тръбна стоманена рамка, 41 mm телескопична вилка, регулируем заден моноблок и спирачна система с 300 mm дискове отпред и 240 mm отзад с ABS. Чистото тегло е 213 кг - без 19-те литра бензин, които могат да се съхраняват в резервоара, но с доставените два твърди странични калъфа с алуминиеви вложки.