IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се проверяваше качеството на Trabant?

Производството на малката кола от времето на соца е сложно, но финалът му е забавен (ВИДЕО)

Точно преди 34 години от конвейера слиза тримилионният екземпляр на един от символите на социалистическата автомобилна индустрия - Trabant. Малката кола с пластмасова каросерия, разбира се, не беше шедьовър на инженерството, но пък беше евтина, издръжлива и надеждна.


Trabant


Заради ограниченото предлагане на автомобили по това време, Trabant искрено беше обичан от купувачите на ГДР и други социалистически страни. Производството му продължи от 1959 до 1991 г., като се осъществява в завода в Цвикау (бившата ГДР).

Купето на малката кола е направено от композитния материал „дуропласт“ – фенол-формалдехидна смола, армирана с памучни фибри. Методът на производство на Trabant, който е изключително труден, остава непроменен през целия период на производство. Различните модели на автомобила тежат между 600 и 700 кг.



По-любопитно обаче изглежда начинът на проверка на качеството на вече произведените автомобили в завода - вижте видеото.


0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Vat ( преди 5 месеца )
    Затваря се котка в купето и ако не излезе е ОК!
  • #12
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Първата и единствена нова кола от 1980 до 1996 г. От гледах деца, смених две жилища и една селска къща. Купиха го след това. Имаше литература за поддръжката му.
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 7,имам приятел,който имаше Трабант купен през 1987г и го ползваше до 2005г. Без особени проблеми,така го и продаде и си взе Вектар на която се кефеше 1 година,а после със започването на проблемите се я сравняваше с Трабанта и ка той не му е създавал почти никакви грижи,а Счупела му бъркаше в здравето.Като пробега и с Трабанта и със следващите му коли е годишно един и същ около 3-4 хиляди км.Сега от 3-4 години е с ФВ Пасат на 3 години и е доволен.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Продължение на 10 коментар или този провал с Ровър пак са ти го причинили руснаците или още по пресен е примера с Грейт Уол,пак провалено производство или пак си мислиш,че руснаците са ни наредили.Нещо в самите нас куца,а не в това някой да ти казва кво да правиш и кво не. До сега от всичките бивши соц страни родното правто производство изчезна и сега са евтина работна ръка на западните концерни,просто едни робина дребни трохички колкото да не патладясат.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 6,такива хуморески се приказваха и тук за нашето краткотрайно производство на БулгарРено и Пирин Фиат. А, истината е съвсем друга и никой нищо не ни е забранявал,и не само на нас,а и на останалите от СИВ.Например,в Полша се произвеждаше ФИАТ 125,126 и Полонез,което е лукс на ФИАТ,в Чехия се произвеждаха освен собствените Шкоди,Татри и ЛИАЗ-и и АВИА лиценз на Савием Рено,Румъния -Дачия и Олтсит,съответно лицензи на Рено и Ситроен и т.н.След 90-те в "демокрацията" Ровър се провали пак.
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 5,духа на Траби е жив и до днес в бившите части на ГДР. Ако се произвеждаха в духа на днешното време,повярвай пак щяха да си ги купуват. Евтин достъпен разумно надежедн автомобил е нужен на голяма част от хората не само в Германия,а и по света,особенно важи това за Бг,а не да ес купува скрапа на западнала г,-е,-й,- Ропа.
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 3 ако бяха почерпили опит,нямаше да им се откачат вратите в полет или да им се откачат колелетата и разни там чарколяци. А,това е нормална практика с напасването на големите панели дори и днес.
  • #6
    20 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    От СССР не даваха да произвеждат друго, също така онзи политически строй не оценяваше нововъведенията или подобренията предложени от работниците,защото няма как някой да е по-знаещ от шефа. Това мислене продължава и днес - щом мутрата е boss, значи е най-знаещ.
  • #5
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    поради липса на други ги произвеждаха и купуваха дълги години.след падането на стената се сблъскаха с реалността и изчезнаха.
  • #4
    25 rate up comment 14 rate down comment
    Ха ха ( преди 5 месеца )
    Истинско германско "качество", а не като това на Мустафа,Ахмед,Мюмюн и разни други "инженери" работещи в МБ,БМВ, да не говорим за ФВ Груп, Опел и Форд!