Спаъдърите са застрашен и пазарът на употребявани коли в този сегмент буквално експлодира. Въпреки това все още има няколко достъпни кабриолета за под 70 000 евро.
Но са трудни за намиране от любителите на шофирането с разрошени от вятъра коси, тъй като в света все повече навлизат SUV модели, икономични двигатели и електрически чудеса. Високите им цени само потвърждават феномена: колите, произведени в големи количества, които в миналото са били продавани на ниски цени, днес летят в небесата като стойност.
10 достъпни класически спайдъри ГАЛЕРИЯ
"Miata Is Always The Answer" ("Миата винаги е отговорът"). Това е мантрата на почитателите отвъд океана на емблематичния двуместен спайдър от Хирошима , винаги ценен заради качествата си на управление и чистотата на дизайна. През 1998 г. Mazda представи серията "NB", която остана вярна на оригиналния дух, но оборудвана с напълно нови линии, родени от ума на Том Матано. Той е автор и на Mazda RX-7
.
Механичната основа на автомобила е шасито на предишния NA, модернизирано и подсилено, за да гарантира по-голяма устойчивост на усукване. Двигателите 1.6 и 1.8 също идват от предшественика, но актуализирани, за да повишат мощността и да се адаптират към новата защита срещу замърсяване регламенти. Първият варира от 90 до 110 к.с., докато вторият достига 140 к.с.
През 2004 г. единствената "промяна" в оригиналната рецепта е въвеждането на вариант с турбокомпресор със 178 к.с. и максимална скорост от 204 км/ч, наречен Mazdaspeed Mx-5. Сега той е изключително рядък извън американския континент.
Както е известно, MX-5 беше удостоен с титлата "най-продаваният спайдър в света", благодарение на броя на произведените единици от над един милион. Пколението Nb не беше изключение: заводът в Хирошима всъщност избълва 290 000 екземпляра между януари 1998 г. и 2005 г.