Спаъдърите са застрашен и пазарът на употребявани коли в този сегмент буквално експлодира. Въпреки това все още има няколко достъпни кабриолета за под 70 000 евро.
Но са трудни за намиране от любителите на шофирането с разрошени от вятъра коси, тъй като в света все повече навлизат SUV модели, икономични двигатели и електрически чудеса. Високите им цени само потвърждават феномена: колите, произведени в големи количества, които в миналото са били продавани на ниски цени, днес летят в небесата като стойност.
10 достъпни класически спайдъри ГАЛЕРИЯ
Последно по „азбучни“ причини (на латински), но със сигурност не по важност или усъвършенстване, е третото поколение на добре познатата Toyota MR2 . Този японски „паяк“ има пъргавината и лекотата, за да предизвика Mazda MX-5. Подобен по намерение на иконата на Хирошима, той се дистанцира значително от гледна точка на техническия подход, с приемането на по-щедро междуосие ( 2,4 метра срещу 2,27, въпреки по-късата дължина) и преди всичко централното място на двигателя.
Последният идва от Celica coupé и е 1.8 с алуминиева глава плюс картер и променливо газоразпределение, способни да доставят 140 к.с. и 176 Nm въртящ момент. Те могат да се комбинират с шестстепенна ръчна трансмисия или автоматична SMT с бутони на волана.
Въпреки спада в мощността в сравнение с предишното поколение, което с версията 3S-GTE има 245 к.с., производителността все още остава много респектираща До стотака стига за 6,8 секунди благодарение преди всичко на малското си тегло. В случай на конфигурацията с ръчна скоростна кутия не надвишава един тон. MR2 остава в производство в продължение на седем години до 2007-а. Компанията обаче не публикува никакви числа.