Спаъдърите са застрашен и пазарът на употребявани коли в този сегмент буквално експлодира. Въпреки това все още има няколко достъпни кабриолета за под 70 000 евро.
Но са трудни за намиране от любителите на шофирането с разрошени от вятъра коси, тъй като в света все повече навлизат SUV модели, икономични двигатели и електрически чудеса. Високите им цени само потвърждават феномена: колите, произведени в големи количества, които в миналото са били продавани на ниски цени, днес летят в небесата като стойност.
10 достъпни класически спайдъри ГАЛЕРИЯ
"BMW, пъргав, с пет предавки и радар. Система за самоунищожение и всички класически усъвършенствания." Така Q, офицерът от Mi6, който поверява на Джеймс Бонд всяка джаджа, представя новия Z3 на известния таен агент. Това е първата кола в службата на Негово Величество, плаваща под германския флаг. Заедно с кратката, но зрелищна сцена, в която Пиърс Броснан придружава Изабела Скорупко е достатъчно, за да даде тласък на продажбите на първото двуместно открито чудо на баварската марка.
Тя взима чара и формите на неговия "невъзможен" предшественик, 507 , запазен за звезди от калибъра на Елвис Пресли. Сглобяван в Съединените щати в завода в Спартанбърг от 1995 година (абсолютна новост за времето), той първоначално се предлагаше с четири двигателя: базовият 1.8 със 115 к.с., 1.9 със 140 к.с., 2.8 6-цилиндров със 192 коня и спортния M вариант с 321 к.с.
С рестайлинга от 1999 г., в допълнение към естетическите усъвършенствания, моторите стават шест: започвайки от 1.9 със 118 к.с., винаги достигайки върха на гамата M до 325 к.с. Сред другите дебютират 2.0 6-цилиндров двигател със 150 к.с. и 3.0 с 231 к.с.
До 2002 година са произведени 297 087 екземпляра , по-голямата част в конфигурация Roadster (скъпият аналог на Coupé винаги е оставал "нишов" модел).