Спаъдърите са застрашен и пазарът на употребявани коли в този сегмент буквално експлодира. Въпреки това все още има няколко достъпни кабриолета за под 70 000 евро.
Но са трудни за намиране от любителите на шофирането с разрошени от вятъра коси, тъй като в света все повече навлизат SUV модели, икономични двигатели и електрически чудеса. Високите им цени само потвърждават феномена: колите, произведени в големи количества, които в миналото са били продавани на ниски цени, днес летят в небесата като стойност.
10 достъпни класически спайдъри ГАЛЕРИЯ
Калифорния, Сими Вали, 1994 г. Гласът на Джими Хендрикс отеква в стените на Audi Design Studio , докато дизайнерите Фрийман Томас и Питър Шрайер проследяват линии и изучават опростените едноместни автомобили на Auto Union от 30-те години на миналия век и минималистичните произведения на Баухаус стилистична философия. Така се ражда иконата на стила - TT, представен за първи път под формата на концептуална кола на автомобилното изложение във Франкфурт през 1995 г.
Официално е пуснат в производство през октомври 1998 г. в случая на купето и август 1999 г. за роудстърите. Базиран на платформата PQ34 на Volkswagen Group, споделена с четвъртото поколение Audi A3 и Volkswagen Golf, той дебютира с автоматичната трансмисия с двоен съединител DSG и спомогна за допълнителното укрепване на имиджа на маркатав премиум сегмента.
Два двигателя предлага първото поколение - 1.8 четирицилиндров с диапазон на мощността от 150 к.с. за началното ниво до 240 за TT Quattro Sport и „ VR6 “ с 3,2 литра работен обем и 250 к.с. Последният е комбиниран стандартно със задвижване на четирите колела със съединител Haldex. Между 1999 и 2006 г. са произведени 90 733 Audi TT Roadster , към които се добавят по-често срещаните Coupé, продадени в тираж от 178 765 бройки.