fallback

6 причини, поради които колата може да прегрее в задръстванията

И няколко съвета как може да бъде защитен двигателя в подобни условия

По-старите автомобили често са изложени на риск от прегряване на силовия агрегат, особено при движение в задръствания в топлия сезон. Охладителната система играе ключова роля за поддържането на оптимални температури, но понякога дори и най-надеждните машини не успяват да се справят. Експертите от NJCar посочват причините за евентуално „изкипяване“ на двигателя, както и как то може да бъде избегнато.

Последствията от прегряване на мотора са изключително сериозни и пряко влияят на неговата работа и издръжливост. Причините за превишаване на работната температура на двигателя са различни - от качеството на антифриза до състоянието на частите на охладителната система. Охлаждаща течност, температурни сензори, вентилатори, термостати, помпи, радиатори и дори двигателно масло - всички тези компоненти играят роля в осигуряването на оптимални температурни условия за работата на двигателя с вътрешно горене.

Много шофьори са се сблъскали с проблем, когато вентилаторът откаже да работи в заради дефектен бушон или сензор за температура на двигателя. Решение - ако има проблем със сензора, можете временно да свържете кабелите, така че вентилаторът да охлажда постоянно, поддържайки температурата на двигателя.

Също така трябва да се знае, че след зимните студове старите гумени тръби стават крехки и податливи на пукнатини, което може да доведе до изтичане на антифриз в охладителната система. Често срещана причина са износените скоби и уплътнения, които също могат да доведат до този проблем.

Мръсен термостат, задръстен със стари отлагания, също може да се повреди в най-критичния момент. Ако той не се отвори и затвори навреме, циркулацията на охлаждащата течност се нарушава, което може да доведе до сериозни проблеми, включително прегряване на двигателя.

Запушеният радиатор е често срещан проблем, който става особено проблемен през топлите месеци. Мръсотията, прахът и насекомите могат да се превърнат в истинска пречка за нормалния топлообмен, което води до прегряване на двигателя. За да избегнете подобни неприятности, радиаторът трябва да се почиства поне веднъж на две години, за да може да изпълнява функциите си нормално.

Друг важен аспект е качеството на антифриза и неговия състав. Често можете да срещнете фалшификати, които при повишени температури започват да образуват утайка директно в охладителната система, което води до нейното запушване и неизправности. За да избегнете подобни проблеми, най-добре е да купувате антифриз в надеждни магазини и да следите нивото му, като го подменяте редовно, поне веднъж годишно. Моторното масло също играе голяма роля в процеса на охлаждане на двигателя, така че ниското му ниво може лесно да доведе до прегряване на двигателя с вътрешно горене.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Все пак зависи колко термонатоварен е двигателя. Едно е хладен атмосферен на осемдесет и нещо термостат, друго е на деветдесет и нещо. Pao с естери масло, т. е. пълна синтетика както има такива лонг лайф пасла също пази по-добре от прегряване.
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Петрееее,няма стари и нови коли,има поддържани коли и такива на мърлячи.При изправна охладителна система не са проблем горещините и задръстванията. Зимата при минусови температури може да прегрее пак колата при блокирал термостат в затволено положение или скъсването на водно съединение в резултат на не навремената му подмяна или пък при изгоряла гарнитура на главата.А антифриз не се сменя всяка година като маслото,а на 5 години,защото после се получава разпад на антифриза и образуването на утайк
  • #5
    Анннаааааа баткоу ( преди 5 месеца )
    До 2 - Не съм сигурен, дали е сарказъм или си сериозен ... Дори и с това име.
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да караш японска кола е престъпление. Ако си я държиш, наказваш себе си. Ако я продадеш, съзнателно прецакваш новия собственик, което е античовешко.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Причина номер 1 - японска е. Не случайно на снимката е Тойотка.
  • #2
    бг смешки ( преди 5 месеца )
    за да избегнете прегравяне просто карайте по - нови коли , или ако карате стари - избя2гвайте горещините и особено задръстванията защото тогава карате на ниски обороти и колата лесно загравя и сътоветно може да прегрее . ще спестите време и пари за оправяне по този начин . толкова по темата .
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "За да избегнете подобни проблеми, най-добре е да купувате антифриз в надеждни магазини и да следите нивото му, като го подменяте редовно, поне веднъж годишно" има една стара максима, че ако се чудиш кой стои в основата следвай пътя на парите. След този съвет не остават много варианти кой е платил статията. Купувайте си най-скъпия антифриз и го сменяйте най-много веднъж годишно но най-добре веднъж на три месеца, иначе ще правите основен ремонт. Само марката са забравили да кажат. Страшилка.
fallback
Последни