Мнозина вероятно не са се замисляли защо опасността от прегряване на двигателя, особено в летните жеги навън, е по-голяма при някои класове автомобили в сравнение с други. Да вземем, например, много популярните в последно време кросоувъри, които често са оборудвани със същите двигатели, поставяни и на леки коли. Опасността от прегряване на мотора при кросоувъра обаче е далеч по-голяма, като за това си има и логично обяснение.
7 причини, поради които кросоувърът прегрява по-често (ГАЛЕРИЯ):
1. По-лоша аеродинамика
Кросоувърите имат голяма площ на напречното сечение, а увеличеният пътен просвет води до завихряне под дъното, което определено вреди. То създава допълнително аеродинамично съпротивление при шофиране с висока скорост. Това означава, че кросоувърът изисква повече мощност на двигателя, за да се движи, отколкото лек автомобил, както и че самият мотор работи в по-интензивен термичен режим.
Кросоувърите имат голяма площ на напречното сечение, а увеличеният пътен просвет води до завихряне под дъното, което определено вреди. То създава допълнително аеродинамично съпротивление при шофиране с висока скорост. Това означава, че кросоувърът изисква повече мощност на двигателя, за да се движи, отколкото лек автомобил, както и че самият мотор работи в по-интензивен термичен режим.