Пролетта у нас почти дойде, което означава, че много скоро всевъзможни "неделни щофьори"ще изпълзят по пътищата, откривайки летния сезон и ще започнат да се образуват доста по-големи задръствания. А с какво са изпълнени сериозните задръствания? Често прегряване на двигателите, което от своя страна води до високи разходи. Това прегряване обаче може в доста случаи да бъде избегнато, ако се обърне специално внимание на предсезонната поддръжка на охладителната система. Какво точно трябва да се направи, ви разказваме сега.
Осми март отмина, което означава, че термометърът постепенно преминава към пролетен режим. Затоплянето закъснява, но синоптиците единодушно го обещават до края на месеца. Температурите ще се повишат, движението по пътищата ще се засили и много коли, както обикновено, ще започнат да "кипят". И кой е виновен за това?
В случая с колата и нейните проблеми винаги има един виновен - шофьорът. Не се увери, не провери, не подготви, не изслуша, не прочете. Нито в колата, нито към съветите на приятелите. Но ако сте разумен водач, напролет - колкото по-рано, толкова по-добре - колата трябва да бъде обслужена. И не само "масла, свещи и филтри", но и охладителната система. И да кажем веднага: измиването на радиатора с водоструйка не обслужване, а нещо от съвсем друга област.
Качественото и компетентно обслужване на охладителната система на ДВГ включва: проверка и диагностика на радиатора със задължителен анализ и поетапно почистване, смяна на антифриз, проверка на всички тръби и помпи за течове. Освен това от време на време е необходимо да сменяте капачките на разширителния съд и тази на радиатора. По някаква причина много хора продължават да не правят това.
Системата с байпасен клапан позволява затворената верига да издържи тежки тестове, но се нуждае от абсолютно същия контрол. Термостатътите в повечето случаи не са скъпи, но ако не го замените навреме, може да ви струва скъпо.
На някои автомобили вентилът, който контролира налягането в системата, често се поставя не върху радиатора, а върху разширителния резервоар. А повредата на тази капачка може да направи така, че резервоарът не само да се спука, но и да се свие като кутия от натурален сок, от който всичко е изцедено до последната капка. В три от четири случая това е по вина на некачествена или повредена капачка. И присъдата винаги е една и съща - по-скъп ремонт, а преди това нежелателен престой на пътя.