IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel: Само електромобили след 2025 година

В компанията не се притесняват от забавянето на пазара

Продажбите на електрически автомобили в Европа, а и извън нея, не оправдават очакванията и много производители преразглеждат плановете си, удължавайки живота на моделите и двигателите с вътрешно горене, докато чакат по-добри времена. Opel обаче не е сред тях, като компанията потвърди първоначалните си планове да продава само електрически автомобили на Стария континент от 2025 г.


Opel Frontera


Това беше заявено директно от изпълнителния директор на Opel - Флориан Хютл, който в интервю за Automotive News заяви, че в Рюселсхайм залагат на електричеството, а целта е да направят новите EV автомобили наистина достъпни за по-широка клиентска база.

Изявлението на шефа на марката идва по време на представянето на новия електрически Opel Frontera, наследник на Crossland. Той се предлага с мек хибрид или с двигател, захранван с батерии, чийто деклариран пробег, изчислен според цикъла WLTP е над 300 км за основната версия и над 400 за версията Longe Range. Цените на електрическия вариант в Германия стартират от 29 000 евро.


Opel Frontera


Изборът на задвижване е възможен благодарение на мултиенергийната платформа на Stellantis, която обаче Opel не иска да продължи да използва. „С Frontera и новия Grandland ние завършваме първата фаза на електрификация на Opel, където електрическите задвижвания и двигателите с вътрешно горене съществуват едновременно“, обяснява Хютл и допълва:

„Ще продължим напред със следващото поколение модели на Opel, които ще бъдат чисто електрически. Даваме добър пример с концепцията Experimental. Opel обича да работи с концептуални автомобили и ги превръща в реалност. The Experimental показва следващата стъпка в нашите планове да бъдем напълно електрически.“


Opel Grandland


За да направи електричеството още по-достъпно, Opеl ще разработи нов EV модел с начална цена под 25 000 евро. Всъщност това ще бъде „братовчед" на новия Citroen C3 и на следващата електрическа Fiat Panda, следователно базиран на платформата Smart Car на Stellantis.

0 от 500
  • #10
    11 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 5 месеца )
    разбираеми радикални решения за една легендарна марка, която за последните 40 години 2 пъти фалира и 3 пъти смени собственика си...както се казва, "удавника и за сламка се хваща"...
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 5 месеца )
    Явно Опел ще са тестера на Стелантис за Ел коли. Ако продажбите продължат да се забавят лесно ще минат на ДВГ от другите им марки.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тези дни се завърта че Стелантис ще продават коли на Leapmotor в Европа. Явно ще е под бранда на Опел. Язък за марката
  • #7
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Балон при колите ( преди 5 месеца )
    Като гледам какво предлагате и на какви пари, си мисля че европейските производители нямат бъдеще. Колите са надценени минимум 2 пъти.Ако продължавате в същия дух Тесла и Китайците ще ви изядат.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #5 за емблемата - немеца направил кола (кръгчето) и след това я задраскал :) Това в кръга на шегата - да не се обиди някой. Опел са си супер средна класа и не знам защо са тия безумни закани за само еди кво си от еди кога си. На кого помага това?
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    фен ( преди 5 месеца )
    Питах комшията, който кара ОПЕЛ, какво означава емблемата на марката. Човекът не знае. Не е само той, много само карат без да се интересуват от историята на колите си-защо на Шкода има *** корона, защо се казва Ауди/слушам/,емблемите на Шевролет, Ситроен,Мустанг и т.н.
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Изглежда Стелантис са готови да жертват Опел.. имат си достатъчно марки в портфолиото за да не останат без доходи.
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Уважавам Таварес до толкова, че не уби някоя марка директно. Но като иска да продава електрички да беше създал такава марка. Опел си има фенове, не съм от тях, за които тези планове са кощунство. Има история, има модели емблема. Още по зле става с Алфа. Отказвам да повярвам, че инженери на Алфа, Опел, Фиат, Додж и тн, не могат да измислят нещо повече от двигател 1.2, който да отговаря на еко стандартите. Така както се оказа, че ЦСКА не е Литекс, така Милано, не е АЛФА!
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Смело и гръмко изказване, в стил "ще правим петилетката за 4 години". Но ако Стелатис са решили Опел да им разработва Е-колите и да останат на Е-пазара има някаква логика. Както винаги съм казвал, е-колите няма да изчезнат, по-скоро ще се предлагат редом с ДВГ. Въпреки това силно подозирам, че опел, ше върнат и ДВГ (справка Волво).
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Винаги съм се смял на някой който си поставя планове за конкретна година в днешните бурни времена. Хайде да приемем че Тесла няма избор, но автомобилни компании които така или иначе произвеждат ДВГ, А също така нямат технологичния и финансов ресурс да променят индустрията, не знам защо въобще си поставят срокове. Напоследък дори Илон Мъск избягва да дава каквито и да е срокове, защото всеки срок който е дал досега винаги е бил лъжа. Умишлена или неумишлена.