IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel: Само електромобили след 2025 година

В компанията не се притесняват от забавянето на пазара

Продажбите на електрически автомобили в Европа, а и извън нея, не оправдават очакванията и много производители преразглеждат плановете си, удължавайки живота на моделите и двигателите с вътрешно горене, докато чакат по-добри времена. Opel обаче не е сред тях, като компанията потвърди първоначалните си планове да продава само електрически автомобили на Стария континент от 2025 г.


Opel Frontera


Това беше заявено директно от изпълнителния директор на Opel - Флориан Хютл, който в интервю за Automotive News заяви, че в Рюселсхайм залагат на електричеството, а целта е да направят новите EV автомобили наистина достъпни за по-широка клиентска база.

Изявлението на шефа на марката идва по време на представянето на новия електрически Opel Frontera, наследник на Crossland. Той се предлага с мек хибрид или с двигател, захранван с батерии, чийто деклариран пробег, изчислен според цикъла WLTP е над 300 км за основната версия и над 400 за версията Longe Range. Цените на електрическия вариант в Германия стартират от 29 000 евро.


Opel Frontera


Изборът на задвижване е възможен благодарение на мултиенергийната платформа на Stellantis, която обаче Opel не иска да продължи да използва. „С Frontera и новия Grandland ние завършваме първата фаза на електрификация на Opel, където електрическите задвижвания и двигателите с вътрешно горене съществуват едновременно“, обяснява Хютл и допълва:

„Ще продължим напред със следващото поколение модели на Opel, които ще бъдат чисто електрически. Даваме добър пример с концепцията Experimental. Opel обича да работи с концептуални автомобили и ги превръща в реалност. The Experimental показва следващата стъпка в нашите планове да бъдем напълно електрически.“


Opel Grandland


За да направи електричеството още по-достъпно, Opеl ще разработи нов EV модел с начална цена под 25 000 евро. Всъщност това ще бъде „братовчед" на новия Citroen C3 и на следващата електрическа Fiat Panda, следователно базиран на платформата Smart Car на Stellantis.

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ТЕЦ Марица-Изток, по ( преди 5 месеца )
    само сешоари , ужас
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Адам Опел ( преди 5 месеца )
    Голяма грешка.Опита за самоубийство,който ще завърши успешно...
  • #18
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Коко ( преди 5 месеца )
    И Пежо ще ги наритат и край с тия мъки
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Car guy ( преди 5 месеца )
    Закривай!
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 5 месеца )
    И естествено ще го душите качествено!Добре,че ви взеха ПСА под крилото си,та иначе ви беше изяла ръждата още в зародиш.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Какви са ти аналогии с телевизори и крушки, не разбирам? Защо не си включил и чушкопека - из Източна Европа още се продава, ама за Западна не съм много сигурен. Според мен, както по-долу са писали, Стелантис имат много марки, па ще пробват едната да е чисто електрическа. Защо не. За тях Опел е не по различно от Опел, Ситроен, Фиат, Алфа... Просто марка и толкоз. Нима мислиш, че биха пуснали badge инженеринг на всичките си марки, както направиха с товарната си гама?!
  • #14
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 13 ( преди 5 месеца )
    Няма значение от какво ще се отдръпнат политиците, които забързаха продажбите на електромобили със субсидии, а после ги забавиха като махнаха субсидиите. Както виждаш пазарът си върви и расте. Има достатъчно аналогии при които макар и постепенно, клиентът избира по изгодното за него. Като почнеш с плоските телевизори които са по-скъпи от тези с кинескопите, минеш през забраната за лампи с нажежаема жичка през 2012, които бяха много по-евтини, но не се продават много, въпреки че все още се продав
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    12.. то затова е този могъщ отлив от е-колите, защото май няма да е съвсем плавен завой, ми ще да е малко по остър.
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И ако на евро изборите Европа мине мааааалко по-вдясно, не с много ... само с малко, какво правим?
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И как точно ще го постигнат? Японците няма да 100% електризирани. Нито Мерцедес, па особено и БМВ смятат, да го правят. Ко по дяволите е този, дето е погледнал, че голямата част от колите, които се продават са още с ДВГ, както и данни за спадащ интерес по отношение на чистите електрически коли в някои страни и е решил, че ... да от ДОГОДИНА, не след 5 или 10, ами след една, ще продаваме само електрически? Това си е чисто предстество към работещите и към съсобствениците на компанията.