Новият Интегриран план в областта на енергетиката и климата предвижда редица мерки за по-старите автомобили - не само забрана за вноса им в България, но и блокиране на възможностите за препродажбата им вътре в страната: такава информация бе разпространена от няколко издания в последните дни. От тълкуванията на въпросните издания излиза, че хората, притежаващи автомобили производство отпреди 2005 година, ще ги притежават завинаги, тъй като те няма да могат да бъдат пререгистрирани занапред. В самия документ, изпратен вече за съгласуване в Европейската комисия, обаче не пише нищо подобно, установи Automedia.bg. Eто какви мерки предвижда планът, и колко от тях ще се превърнат в реални правила (важно e да уточним, че те са описани най-общо като намерения, и едва след потвърждение, че отговарят на европейските правила, ще бъдат разписани по-детайлно).
10 идеи от плана: кое ще се случи и кое - не (ГАЛЕРИЯ):
Планът напомня, че по европейската програма "Транспортна свързаност" са предвидени 92 млн. лева за създаване на инфраструктура за алтернативни горива (тук се включва и електричеството, нищо, че не е гориво).
Съставителите на плана признават, че до момента електрическата инфраструктура в България се движи основно от частни инвеститори (ние бихме казали "изцяло от частни инвеститори"). По данни на Министерство на енергетиката, към декември у нас е имало 1586 зарядни станции, управлявани от 15 различни оператори. Планът обещава не само финансови стимули, но и административна и техническа подкрепа за разширяване на мрежите.