IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

42 000 долара за ремонт след грешна смяна на скорости

Toyota отказа да покрие гаранцията на почти нова GR Corolla

Тази история може да служи като предупреждение за всички шофьори с по-малко опит, управляващи коли с механични скорости. Случайното превключване на по-ниска предавка от необходимото може да доведе до рязко покачване на оборотите. Когато това се случи, клапаните избиват, буталата пробиват блока и двигателят е тотал щета.


Toyota GR Corolla


Точно това се случва на собственик на нова Toyota GR Corolla. Хот-хечът във версията Prеmium в Щатите струва 41 515 долара с всички такси. Затова и Чарлз Хомбланд остава шокиран, след като дилър на марката, при който закарва повредения си автомобил, му иска 42 180 долара за ремонт.

Собственикът разкрива пред Carscoops, че просто се е прибирал от работа една вечер и е превключил на трета предавка, докато се опитвал да премине на пета. Според документи, предоставени от Хомбланд, в дилърството на Toyota са убедени, че в резултат на неуспешната смяна на предавките двигателят е достигнал 8900 об/мин. „Червената“ линия на GR Corolla е едва 6500 об/мин и допълнителното натоварване бързо нанася огромни щети.


Toyota GR Corolla


В описанието на повредите се посочва, че клапаните са били огънати, в маслото е имало метални стружки и че бутало три не само е прорязало стените на цилиндъра, но и се е разтопило поради топлината. От централата на Toyota в САЩ са изпратили техник, за да провери колата и щетите. И крайна сметка са отказали да покрият ремонта на колата по гаранция, което е разбираемо.

Хомбланд обаче твърди, че в миналото Toyota е покривала подобни случаи и затова продължава да води кореспонденция с централата на производителя, както и с дилъра, но засега няма развитие по въпроса.


0 от 500
  • #32
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Фосил ( преди 7 месеца )
    Хора, не се карайте, в Ютуб има видео как я кара на писта и по време на карането двигателят сдава багажа. Не знам какво си чешат езиците в тази статия...
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 21 ( преди 7 месеца )
    Прочетох мнение 17. Заявил си, че е невъзможно, но няма и помен от обяснение защо.
  • #30
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хмм ( преди 7 месеца )
    На бензинка 1.4/103 коня с 5-степенна кутия със 130 съм вкарвал втора - прескочи няколко зъба, накриви 8 клапана, строши няколко повдигача и всичко се размина с под 1000 лева ... сега да са 2, максимум 3 000. Колко струва нова тази японка, колко струва мотора
  • #29
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Хмм ( преди 7 месеца )
    На бензинка 1.4/103 коня с 5-степенна кутия със 130 съм вкарвал втора - прескочи няколко зъба, накриви 8 клапана, строши няколко повдигача и всичко се размина с под 1000 лева ... сега да са 2, максимум 3 000. Колко струва нова тази японка, колко струва мотора
  • #28
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Бат Стеф ( преди 7 месеца )
    Какви клапани, к'ви 5 лева? За да удариш клапани поне трябва да скъсаш верига (ремък). Най-много да повредиш кутията, но като цяло тая новина е измислица. При тези нови автомобили няма да можеш дори да включиш тая предавка, ако са чак толкова високи оборотите. Тоя трябва да е бил с 200 и да удари трета. Ако беше атмосферен двигател, не го бърка, но тук мисля, че е турбо....
  • #27
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Ттт ( преди 7 месеца )
    Този я е карал като крадена, и после обяснява в сервиза, че се прибира от работа съвсем спокойно. Много ясно, че историята на собственика е скалъпена.
  • #26
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Пламен ( преди 7 месеца )
    Не харесвам такива пластмасови коли
  • #25
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Никола ( преди 7 месеца )
    ТОВА МЕДИИТЕ СТЕ....ПУТИН ЩЕ ВА СТРЕСНЕ скоро и ще ва вкара в Правилният път...ако оцелеете вие разцира си
  • #24
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 18 ( преди 7 месеца )
    Вече съм те осведомил с точност до оборот С колко оборота трябва да се е движил на шеста в предишния коментар 17, но ти предпочиташ да се заяждаш вместо да смяташ или да ми поправиш грешката, ако греша! Хайде ще ти сметна и най-голямата разлика - ако на шеста е ударил прекъсвача на 6500 и включи трета то оборотите на трета ще станат 11061 което е доста повече от 800- 1000 оборота за които говориш. Ако разликата е само 800 оборота ти направо обезсмисли съществуването на скоростната кутия
  • #23
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 7 месеца )
    Има нещо странно в тази кола (сега обърнах внимание) - предавателното число на диференциала е: от 1-4 скорост-4.058, а при 5,6 и задна е 3.450. Честно казано не мога да си представя как го променят - така пише в спецификациите в тойота.ком