fallback

42 000 долара за ремонт след грешна смяна на скорости

Toyota отказа да покрие гаранцията на почти нова GR Corolla

Тази история може да служи като предупреждение за всички шофьори с по-малко опит, управляващи коли с механични скорости. Случайното превключване на по-ниска предавка от необходимото може да доведе до рязко покачване на оборотите. Когато това се случи, клапаните избиват, буталата пробиват блока и двигателят е тотал щета.

Точно това се случва на собственик на нова Toyota GR Corolla. Хот-хечът във версията Prеmium в Щатите струва 41 515 долара с всички такси. Затова и Чарлз Хомбланд остава шокиран, след като дилър на марката, при който закарва повредения си автомобил, му иска 42 180 долара за ремонт.

Собственикът разкрива пред Carscoops, че просто се е прибирал от работа една вечер и е превключил на трета предавка, докато се опитвал да премине на пета. Според документи, предоставени от Хомбланд, в дилърството на Toyota са убедени, че в резултат на неуспешната смяна на предавките двигателят е достигнал 8900 об/мин. „Червената“ линия на GR Corolla е едва 6500 об/мин и допълнителното натоварване бързо нанася огромни щети.

В описанието на повредите се посочва, че клапаните са били огънати, в маслото е имало метални стружки и че бутало три не само е прорязало стените на цилиндъра, но и се е разтопило поради топлината. От централата на Toyota в САЩ са изпратили техник, за да провери колата и щетите. И крайна сметка са отказали да покрият ремонта на колата по гаранция, което е разбираемо.

Хомбланд обаче твърди, че в миналото Toyota е покривала подобни случаи и затова продължава да води кореспонденция с централата на производителя, както и с дилъра, но засега няма развитие по въпроса.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Две неща правят впечатление. Първо, разбираемо е, че Тойота отказва гаранцията, доколкото всички производители търсят повод да го правят. Обаче е лоша реклама за двигателя, а и тук един човек обяснява как Тойота винаги се грижи за клиента. И второ, ремонтът е по-скъп от самата кола. Нещо ми е трудно да си го обясня. Да го транспортират до тук, някой разбирач ще го пипне, ще го върнат обратно и пак сметката ще е до 15-20000 докара.
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ако си беше купил Тесла модел 3 за същите пари, след 500 000 км щеше да псува, Как може батерия да струва колосалните 12 000 и защо трябва да се сменя по дяволите на всеки 500 хиляди километра?
fallback
Последни