fallback

42 000 долара за ремонт след грешна смяна на скорости

Toyota отказа да покрие гаранцията на почти нова GR Corolla

Тази история може да служи като предупреждение за всички шофьори с по-малко опит, управляващи коли с механични скорости. Случайното превключване на по-ниска предавка от необходимото може да доведе до рязко покачване на оборотите. Когато това се случи, клапаните избиват, буталата пробиват блока и двигателят е тотал щета.

Точно това се случва на собственик на нова Toyota GR Corolla. Хот-хечът във версията Prеmium в Щатите струва 41 515 долара с всички такси. Затова и Чарлз Хомбланд остава шокиран, след като дилър на марката, при който закарва повредения си автомобил, му иска 42 180 долара за ремонт.

Собственикът разкрива пред Carscoops, че просто се е прибирал от работа една вечер и е превключил на трета предавка, докато се опитвал да премине на пета. Според документи, предоставени от Хомбланд, в дилърството на Toyota са убедени, че в резултат на неуспешната смяна на предавките двигателят е достигнал 8900 об/мин. „Червената“ линия на GR Corolla е едва 6500 об/мин и допълнителното натоварване бързо нанася огромни щети.

В описанието на повредите се посочва, че клапаните са били огънати, в маслото е имало метални стружки и че бутало три не само е прорязало стените на цилиндъра, но и се е разтопило поради топлината. От централата на Toyota в САЩ са изпратили техник, за да провери колата и щетите. И крайна сметка са отказали да покрият ремонта на колата по гаранция, което е разбираемо.

Хомбланд обаче твърди, че в миналото Toyota е покривала подобни случаи и затова продължава да води кореспонденция с централата на производителя, както и с дилъра, но засега няма развитие по въпроса.

fallback
  • #22
    Само японско карам ( преди 6 месеца )
    Три цилиндровата пръдня не е издържала.
  • #21
    До 20 ( преди 6 месеца )
    Няма абсолютно никаква вероятност да се е движил на четвърта. Вече съм обяснил защо в мнение е 17.
  • #20
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Щом е искал да превключи на 5та, значи е ускорявал на 4та. Вероятно е изпържиш на макс или близо до макс оборотите. Така че дадените в статията обороти са напълно вероятни.
  • #19
    Христо ( преди 6 месеца )
    Добре, че някой клапан не е излетял през капака, счупил челното стъкло и да се се забил в челото на водача на МПС-то. Затова смело купувайте електрически автомобили и захранвайте икономиката на Румъния и другите страни от т.нар. ЕС. При електромобилите не сменяте масло няма прегрявания и всичко се движи по мед и масло:-) Ако не купувайте тротинетки и велосипеди на дърти години-и смело напред към прогреса и екологичността.
  • #18
    До 5 ( преди 6 месеца )
    Някой по-долу е дал предавателните числа от сайта на Тойота. Калкулатори за скорост и обороти при различни превалателни числа има безброй в Интернет. Сметни колко е разликата в оборотите между 6та и 3та е ела да ни осведомиш.
  • #17
    До 12 ( преди 6 месеца )
    Да си предавателните числа, което отново повдига въпроса С каква скорост трябва да е карал, дори ако се опита да превключи от четвърта на трета? Но това е невъзможно, за да достигне 8900 оборота от 6 500 на четвърта. На шеста трябва да се е движил с 5235 оборота в минута, което би означавало, че се е движил на лимита, ако не и над лимита на максималната скорост на този автомобил, която вероятно не е малка. И това на прибиране от работа. Допускам, че е доста над 200 км в час.
  • #16
    Георги ( преди 6 месеца )
    Толкова лошо написана статия- на ниско ниво и без технически познания не е добре да се публикува. На днешно време очевидно нищо не се нуждае от рецензия. Или просто няма и компетентни рецензенти.
  • #15
    Алекс ( преди 6 месеца )
    Американците не могат да карат на ръчни скорости.Да си вземе автоматик,а тази да я изпрати за България.Тук ще я оправим много по-евтино.
  • #14
    Божо ( преди 6 месеца )
    Това не е нормално. Разбирам, ако беше превключил от 4-а или 5-а на 1-а, или 2-а, ама от 4-а на 3-а и да се скапе двигателят нещо друго не е наред.
  • #13
    Ако е търсил 5-та ( преди 6 месеца )
    От 4-та на 3-та, не е такава разлика, а от 6-та не е лесно да превключиш с толкова голяма разлика в оборотите
fallback
Последни