fallback

42 000 долара за ремонт след грешна смяна на скорости

Toyota отказа да покрие гаранцията на почти нова GR Corolla

Тази история може да служи като предупреждение за всички шофьори с по-малко опит, управляващи коли с механични скорости. Случайното превключване на по-ниска предавка от необходимото може да доведе до рязко покачване на оборотите. Когато това се случи, клапаните избиват, буталата пробиват блока и двигателят е тотал щета.

Точно това се случва на собственик на нова Toyota GR Corolla. Хот-хечът във версията Prеmium в Щатите струва 41 515 долара с всички такси. Затова и Чарлз Хомбланд остава шокиран, след като дилър на марката, при който закарва повредения си автомобил, му иска 42 180 долара за ремонт.

Собственикът разкрива пред Carscoops, че просто се е прибирал от работа една вечер и е превключил на трета предавка, докато се опитвал да премине на пета. Според документи, предоставени от Хомбланд, в дилърството на Toyota са убедени, че в резултат на неуспешната смяна на предавките двигателят е достигнал 8900 об/мин. „Червената“ линия на GR Corolla е едва 6500 об/мин и допълнителното натоварване бързо нанася огромни щети.

В описанието на повредите се посочва, че клапаните са били огънати, в маслото е имало метални стружки и че бутало три не само е прорязало стените на цилиндъра, но и се е разтопило поради топлината. От централата на Toyota в САЩ са изпратили техник, за да провери колата и щетите. И крайна сметка са отказали да покрият ремонта на колата по гаранция, което е разбираемо.

Хомбланд обаче твърди, че в миналото Toyota е покривала подобни случаи и затова продължава да води кореспонденция с централата на производителя, както и с дилъра, но засега няма развитие по въпроса.

fallback
  • #42
    dido ( преди 5 месеца )
    Аз от 4 години карам корола модел 2020г. само че 116к.с. и имат сериозен проблем с включването на скоростите в низходящ ред а да не говорим също че има виене на първа скорост при потегляне и на следващите до 6-ста. Виенето е съвсем незабележимо но го има на съвсем нова кола от самото и закупуване когато беше на 6км.
  • #41
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Май не само е включил на трета ами и е покарал с *** газ.
  • #40
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тея новите двигатели за нищо не стават ... На времето един приятел на опел омега цедеше 4та яко вместо 5та вкара 3та ... Опелчето заби муцуна и нищо не му стана ...
  • #39
    koko ( преди 6 месеца )
    еми бог да я прости, да кара автоматик
  • #38
    анонимен ( преди 6 месеца )
    От 5та я е вкарал на R защото сш е мислил че е racing
  • #37
    До 36 ( преди 6 месеца )
    От четвърта все пак има някакъв шанс двигателя да оцелее, ако пуснеш малко по-бавно съединителя, но в случая очевидно е включено от шеста, а не от четвърта и шансът на двигателя е бил почти нулев, щом са видели в логовете, че двигателя се е развъртял с 8900 оборота в минута. Дори при ударен прекъсвач на четвърта, колегата е сметнал, че повече от 8 586 оборота не може да вдигне дори да приемем, че автомобилът не е намалил скоростта си, при отпускане на съединителя, което е физически невъзможно.
  • #36
    Аз ( преди 6 месеца )
    На мен ми се струва правдоподобна историята ... при моята кола трета е до 150 .. четвърта е до 210 ... там удря прекъсвач ... Сега си представете че я прицепя на четвърта до 210 и вместо пета - вкарам трета ... Всичко ще стане на салата ...
  • #35
    До 34 ( преди 6 месеца )
    Ето поредния който не е съгласен с моето мнение, въпреки че самият той казва, че съм прав и няма никаква грешка в изказванията ми.
  • #34
    до 33 ( преди 6 месеца )
    8600. Или по-точно, 8 586. Това число много ли е далече от 8900?
  • #33
    До 31 ( преди 6 месеца )
    Цитирам "помена" : "да превключи от четвърта на трета? Но това е невъзможно, за да достигне 8900 оборота от 6 500 на четвърта. На шеста трябва да се е движил с 5235 оборота в минута," сега разбра ли? Ако все още не си сметни си сам, ако се движи на прекъсвач с 6500 оборота и повече не може да вдигне на четвърта, колко ще станат оборотите ако в този момент включи трета?
fallback
Последни