fallback

42 000 долара за ремонт след грешна смяна на скорости

Toyota отказа да покрие гаранцията на почти нова GR Corolla

Тази история може да служи като предупреждение за всички шофьори с по-малко опит, управляващи коли с механични скорости. Случайното превключване на по-ниска предавка от необходимото може да доведе до рязко покачване на оборотите. Когато това се случи, клапаните избиват, буталата пробиват блока и двигателят е тотал щета.

Точно това се случва на собственик на нова Toyota GR Corolla. Хот-хечът във версията Prеmium в Щатите струва 41 515 долара с всички такси. Затова и Чарлз Хомбланд остава шокиран, след като дилър на марката, при който закарва повредения си автомобил, му иска 42 180 долара за ремонт.

Собственикът разкрива пред Carscoops, че просто се е прибирал от работа една вечер и е превключил на трета предавка, докато се опитвал да премине на пета. Според документи, предоставени от Хомбланд, в дилърството на Toyota са убедени, че в резултат на неуспешната смяна на предавките двигателят е достигнал 8900 об/мин. „Червената“ линия на GR Corolla е едва 6500 об/мин и допълнителното натоварване бързо нанася огромни щети.

В описанието на повредите се посочва, че клапаните са били огънати, в маслото е имало метални стружки и че бутало три не само е прорязало стените на цилиндъра, но и се е разтопило поради топлината. От централата на Toyota в САЩ са изпратили техник, за да провери колата и щетите. И крайна сметка са отказали да покрият ремонта на колата по гаранция, което е разбираемо.

Хомбланд обаче твърди, че в миналото Toyota е покривала подобни случаи и затова продължава да води кореспонденция с централата на производителя, както и с дилъра, но засега няма развитие по въпроса.

fallback
  • #12
    Друг Гост ( преди 6 месеца )
    Ето ги предавателните числа - 1-3.538, 2-2.238, 3-1.535, 4-1.162, 5-1.081, 6-0.902
  • #11
    Друг Гост ( преди 6 месеца )
    Това, че има сервизи, които си клатят неумните клиенти е ясно - затова има новина. Всички останали са си сменили двигателите в друг сервиз, сигурно на половината цена и за това не са новина. В новата кола също има включен труд са сглабянето
  • #10
    Хаха ( преди 6 месеца )
    До 9, не е само до двигателя, 100% труда е повече от половината от цената. Наскоро пак писаха, за някакъв ремонт в Сащ, материалите 5к, труда 15к.
  • #9
    Друг Гост ( преди 6 месеца )
    Какъв е този свят в който смяна на двигателя струва повече от цялата кола?!? Да не говорим, че става въпрос за 3-цилиндров ***. 8 цилиндров 6.2 литров крейт на Шевролет е $18 000, а 5 литров Форд е $11 000
  • #8
    До 4 ( преди 6 месеца )
    Аз по-скоро бих си задал въпроса с каква скорост се е движил, за да достигне 8900 оборота на трета предавка.
  • #7
    до 4 ( преди 6 месеца )
    Нормална кола със сигурност ще издържи за краткия период докато шофьорът се усети (което би трябвало да стане много бързо) и извади от трета. Следователно има две възможности: или е карал много време на 3-та, или двигателят на Тойотка е еднодневка. Като се има предвид колко други катастрофални проблеми са описани с него, по-скоро е второто.
  • #6
    до 4 ( преди 6 месеца )
    Всичко зависи от предавателните числа. Ако са направили 3-та с малко предавателнито число заради пистата, а 5-та с голямо заради екологията, разликата може да е съществена.
  • #5
    До 4 ( преди 6 месеца )
    Защо смяташ че разликата между трета и шеста е само хиляда оборота? Дай пример? Според мен си объркал една нула и си имал предвид 10 000 оборота разлика.
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Има нещо много съмнително в историята. Дори и да е било по-лошият вариант и от 6та да е вкарал 3та, не би трябвало разликата в оборотите да е повече от 800 до 1000. Нещо друго е станало освен "без да искам, включих 3та вместо 5та".
  • #3
    Леле ( преди 6 месеца )
    Да караш ръчка, след като от над 20 години има читави автоматици, е все едно още да ползваш телефон с шайба...
fallback
Последни