„Стратегическата цел на Mercedes-Benz е да постигне нулеви емисии. Това е сигурно. Трансформацията обаче може да отнеме повече време от очакваното". Това са думи на главния изпълнителен директор на едноименната компания Ола Калениус на годишното събрание на акционерите. И всъщност са поредното признание, че преходът към пълна електрификация на индустрията не върви по план.
Преминаването към електрически превозни средства се забавя от бавния темп на растеж на продажбите а двигателите с вътрешно горене се очаква да имат дълъг живот, дори след 2030 г. И Mercedes е поредната голяма автомобилна компания, която признава, че ще произвежда ДВГ „толкова дълго, колкото клиентите ги искат“ . По-рано Renault и Skoda декларираха същото, а Stellantis заявиха, че са „готови да проявят гъвкавост“.
Калениус каза още, че Mercedes е създал своите заводи „гъвкаво“, така че да може да коригира производствения капацитет както за модели с ДВГ, така и за електрически автомобили, за да отговори на потребителското търсене.
Някои автомобилни производители, включително General Motors и Ford, вече започнаха да ограничават инвестициите в електрически превозни средства в края на миналата година, позовавайки се на по-ниско от очакваното търсене от променяща се клиентска база. Продажбите на EV всъщност се забавиха донякъде през последните месеци, особено като вземете предвид лошото първо тримесечие на Tesla.
Въпреки проблемите, продажбите на електрически превозни средства с марката Mercedes-Benz са се увеличили със 73% през 2023 г. В същото време обаче производителят от Щутгарт изостава от големия си конкурент BMW. Миналата година електромобилите са представлявали 14,7% от глобалните продажби на баварците, докато при Mercedes този показател е 11,8%.
В абсолютни стойности BMW е продал 376 183 електрически превозни средства от своите марки през 2023 г. Продажбите на електрически превозни средства на Mercedes-Benz възлизат на 240 600 единици.