fallback

Mercedes също видя бъдеще за ДВГ и след 2030 година

Пълната електрификация ще се забави, предупреди шефът на компанията

„Стратегическата цел на Mercedes-Benz е да постигне нулеви емисии. Това е сигурно. Трансформацията обаче може да отнеме повече време от очакваното". Това са думи на главния изпълнителен директор на едноименната компания Ола Калениус на годишното събрание на акционерите. И всъщност са поредното признание, че преходът към пълна електрификация на индустрията не върви по план.

Преминаването към електрически превозни средства се забавя от бавния темп на растеж на продажбите а двигателите с вътрешно горене се очаква да имат дълъг живот, дори след 2030 г. И Mercedes е поредната голяма автомобилна компания, която признава, че ще произвежда ДВГ „толкова дълго, колкото клиентите ги искат“ . По-рано Renault и Skoda декларираха същото, а Stellantis заявиха, че са „готови да проявят гъвкавост“.

Калениус каза още, че Mercedes е създал своите заводи „гъвкаво“, така че да може да коригира производствения капацитет както за модели с ДВГ, така и за електрически автомобили, за да отговори на потребителското търсене.

Някои автомобилни производители, включително General Motors и Ford, вече започнаха да ограничават инвестициите в електрически превозни средства в края на миналата година, позовавайки се на по-ниско от очакваното търсене от променяща се клиентска база. Продажбите на EV всъщност се забавиха донякъде през последните месеци, особено като вземете предвид лошото първо тримесечие на Tesla.

Въпреки проблемите, продажбите на електрически превозни средства с марката Mercedes-Benz са се увеличили със 73% през 2023 г. В същото време обаче производителят от Щутгарт изостава от големия си конкурент BMW. Миналата година електромобилите са представлявали 14,7% от глобалните продажби на баварците, докато при Mercedes този показател е 11,8%.

В абсолютни стойности BMW е продал 376 183 електрически превозни средства от своите марки през 2023 г. Продажбите на електрически превозни средства на Mercedes-Benz възлизат на 240 600 единици.

 

fallback
  • #4
    Q ( преди 4 месеца )
    Виждам все повече Мерцедеси , които са изцяло електрически по улиците. Което е по-важно карат ги млади хора. Чичаците с пари са ясни, но децата им карат електромобили.
  • #3
    Гостенино ( преди 4 месеца )
    Най-накрая Има напредък. Вече даже допускаш, че електромобилите все пак могат да вършат работа на някой клиент. Браво. В скоро време ще се усетиш че електромобилите могат да вършат работа на повечето от половината клиенти на нови автомобили. Няколко години по-късно ще се усетиш, че могат да вършат работа на всички клиенти, Но въпреки това някои клиенти предпочитат да си купят по-скъпо ДВГ и да си го поддържат още по-скъпо, просто защото им е кеф, въпреки че и електромобил би им вършил работа.
  • #2
    Гост ( преди 4 месеца )
    Ще "прогледнете" накрая всички автомобилни производители.Електрокара не върши работа за всички клиенти.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Бъдещето на германците е предимно в ДВГ, щото от времето на дядовците им Ото и Дизел само това си правят. Не продават Ел. щото нито са евтини, нито добри и се купуват само заради емблемата на капака. Публична тайна е че повечето им Ел. модели се правят изцяло в Китай, и няма нищо германско в тях, та въпросът е защо да се плащат на германците за китайски коли двойно повече пари?
fallback
Последни