fallback

BMW и Mercedes: Митата върху китайските електромобили ще имат обратен ефект

Не се нуждаем от подобна помощ, категорични са водещите германски производители

Докато Европейският съюз все още проучва дали трябва да въведат нови тарифи за внос на китайски електромобили, за да бъдат защитени местни производители, два от тях - BMW и Mercedes, са категорично против. И се аргументират, че това ще има обратен ефект.

За да насърчи растежа на автомобилната си индустрия, Китай предложи щедри субсидии на местни компании, произвеждащи електромобили и техните батерии. Въпреки че този ход беше успешен, националните автомобилни производители сега произвеждат повече превозни средства, отколкото могат да продадат на вътрешния пазар. А това води до опасения, че ще ударят по европейските автомобилни производители, тъй като ще продават превозни средства на несравними цени.

Както BMW, така и Mercedes, имат собствени производствени предприятия в Китай и твърдят, че въвеждането на мита за внос на произведени в Китай автомобили и компоненти може да забави прехода на Европа към електрически превозни средства.

„Не смятаме, че нашата индустрия се нуждае от защита. В Европа няма как да има Зелена сделка без ресурси от Китай", коментира главният изпълнителен директор на BMW - Оливер Ципсе (на снимката), цитиран от Reuters.

Главният изпълнителен директор на Mercedes - Ола Калениус, е напълно съгласен с Ципсе. Той също се противопоставя на ограниченията върху търговията с Китай, като дори заяви, че ЕС трябва да намали митата срещу азиатската страна, а не да ги увеличава.

Не всеки европейски автомобилен производител обаче е съгласен. Главният изпълнителен директор на Renault - Лука де Мео, например, е категоричен, че Европа трябва да подкрепи своя автомобилен сектор и предложи производителите на автомобили да обединят ресурсите си и да работят заедно, за да се справят с натиска от страна на китайската автомобилна индустрия.

Разследването на Европейския съюз срещу китайските производители трябва да приключи през ноември, но временни мита може да бъдат наложени още през юли. И въпреки съпротивата на Германия, лидерите на блока изглежда ще подкрепят предприемането на стъпки за защита на производствения сектор в Европа от външна заплаха.

fallback
  • #5
    До 4 ( преди 5 месеца )
    Фотоволтаиците са много хубаво нещо и света ги предпочита. Особено много предпочита китайските фотоволтаични панели, не защото съм много по-хубави аз защото са много по-евтини. Пробваха да ги бият през пръстите с пръчката, като няколко години имаше 30 и 40% наказателно мито за китайски фотоволтаици, без моркови за европейските производители, но въпреки това малко от тях оцеляха, А тези които оцеляха отидоха да ядат моркови в САЩ, че тук стоят гладни. Същото ще стане с автомобилите, ако чакат още
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Щом електричките са толкова по-добри, защо са необходими пръчка и морков? Няма ли хората сами да ги предпочетат
  • #3
    Поправка ( преди 5 месеца )
    да вървя че щеше да е отмираща технология да се четеДВГ щеше да е отмираща технология
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Време е да спрат да размръхват пръчката и да извадят моркова. Само с пръчка не става. Европейското производство без субсидии трудно ще навакса. Това за което говоря от години - отмяна на забраната на ДВГ ще е за лошо, вече се сбъдва, колкото и да не ми харесва. Ако още през 2012 когато Тесла пусна своя първи електромобил всички бяха тръгнали в посока електрификация, да вървя че щеше да е отмираща технология, Тесла нямаше да съществува, а китайците щяха да копират японски и германски технологии
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ами чудесно. Да махнат митата тогава и Ел. колите масово да станат по 40К лв. За тези пари в момента само Дачия може да се купи. Германците си мислят че ще продават в Китай още дълги години, но аз им давам още максимум 5 г. Толкова са назад но май не го осъзнават. Учудвам се че и ФВ не се е включил в хора да припява. И на тях 1/2 от продажбите им идват от там, а останалото от служебни коли и по някой заблуден че made in Germany все още значи нещо повече от надпис на китайски продукт ...
fallback
Последни