IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-продаваните коли в Европа: Golf изпревари Model Y

BMW е най-бързо растящата марка тази година и излиза пред Peugeot, Renault и Ford

Пазарът на нови автомобили в Европа се е увеличил с 4.8% на годишна база, показват данни на консултантската компания DataForce за първата четвърт на 2024. През нея са регистрирани общо 3.375 милиона нови автомобила, като Volkswagen запазва първото си място при марките, с почти 80,000 бройки аванс пред втория Toyota. На трета позиция на Стария континент неочаквано излиза BMW: германският премиум производител има 77 912 продажби само през март и общо 195 311 от началото на годината, с което изпреварва не само основния си конкурент Mercedes, но дори и масови марки като Peugeot, Renault, Ford и Opel.
  
  
BMW 1 Series
BMW 1 Series е с най-голям принос за безпрецедентното трето място на баварците сред най-продаваните марки в Европа
  
   
Друг любопитен факт от статистиката е започналият отлив от Tesla. Макар през март Model Y да е най-продаваният автомобил на континента, от началото на годината марката има почти 7% спад в регистрациите. С още по-голям спад е Audi - 20% надолу през март, до голяма степен заради проблемите с доставките на един определен компонент, блокирали производството на V6 и V8 двигатели.

За сметка на това Renault отчита 6% ръст и се завръща в Топ 6 на континента. Продължава да расте и делът на китайските марки - от 3.9% през март 2023, до 4.3% през март 2024.
  
    
Най-продаваните нови коли в Европа (ГАЛЕРИЯ):


 
    

 

0 от 500
  • #27
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Преди време правихме облог за продажбите на Тесла в Европа и дали ще бъде най-продавания модел Тесла У. Засега познавам, че е Дачия, но май накрая няма да съм прав и ще е VW Golf. За Тесла - е, има топ 10 в края на година. Хората са богати, защото купуват според нуждите си и моментата ситуация. Дачия е не лош втори автомобил за пазаруване и дневните ти нужди в голям град. И като ти го блъснат - хвърляш и купуваш следващ. Блъсни БМВ или Тесла, да видя ще ли го "фърлиш" като Дачия?
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 3 месеца )
    Предложи нещо за напълняване,че моят електрик харесва по закръглени като Деми Роуз.
  • #25
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 29 ( преди 3 месеца )
    Процентите имат значение и "класацията" миналата година имаше месеци в които Тесла модел У не влизаше и в топ 50, защото не продаваше почти нищо за месеца, точно както фотоволтаиците не произвеждат нищо през нощта а АЕЦ Козлодуй е Първенец. Въпреки това фотоволтаиците натъртват седалището на АЕЦ през деня като произвеждат два пъти повече, но на края на годината АЕЦ пак е победител. Птиците се броят наесен. Не впрягай каруцата пред коня. До края на годината има много време.
  • #24
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Ko ( преди 3 месеца )
    Какво общо имат фотоволтаиците с това че Голф натръти седалището на Тесла и изнасиленото първо място на Модел Y за миналата година, никога няма да се повтори?
  • #23
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Точно както фотоволтаиците могат да произвеждат само 40% от мощността през деня, а АЕЦ Козлодуй Да произвежда над 50% през нощта и да работи денонощно, то в крайна сметка в края на седмицата АЕЦ ще е произвел 30% от енергията, а фотоволтаиците 20%. Тоест два пъти повече фотоволтаици ще произведат 40% от енергията 5 пъти по 20% ще произведат 100% от необходимата на България енергия. Този така любим ваш пример, който вадите от контекста. Светът преминава към евтина енергия, включително транспорта
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 26 ( преди 3 месеца )
    Е вече има напредък. започнахме да правим разлика между мощност и потребление и да виждаме, че срещу една и съща мощност стоят различни проценти. Следователно няма как да е вярно твърдението на антиматематиците че дали проценти или мощности в мегавати или енергия в мегаватчаса няма значение. Точно както процентите ръст и спад на продажбите нямат никакво значение, стига продадените бройки да растат с всяка изминала година
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И аз се разписаха с Кашкай, не случайно е пред корейците!
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    МитичкЕ,товарът 3619,76 МВт е по малък от моментната мощност,значи част от мощностите работят за износ.От там идва разликата 43,44% ФЕЦ и 1956,39/3619,76 = 54%.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 3 месеца )
    Е именно де, отново казва на мощността енергия. А на енергията мощност. Толкова не може да разбере, че за електромобила е все едно и също, дали ще го зареждаш цяла нощ с по 3 kW мощност за да заредиш 30 kWh за 150 км седмичен пробег или ще го заредиш за 8 мин. някой слънчев ден на 250 kW зарядна станция. Ще я извършена една и същата работа, която да оползотвори мощността на фотоволтаиците и да я превърне в полезна, а не в излишна енергия. Енергия заредена под фотоволтаика за да не товари мрежата
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хахах ( преди 3 месеца )
    Не спорете с Казанлъшкия Илон Мъск, няма смисъл.