fallback

Мъск продължи с чистката, махна ключов шеф

Хаос в Supercharger след уволнението на 500 души, няма кой да отговори

Вторият най-богат човек в света печели милиарди долари на ден, но въпреки това уволнява служители за стотни. Учудващо, Илон Мъск и отслаби по неразбираем за мнозина начин ключово подразделение на компанията си, което се занимава с Tesla Superchargers. Всичко това става, както съобщава Wall Street Journal , с най-класическия имейл: „Скъпи служител, както знаете, наскоро обявихме важни решения, които засягат компанията и вас лично“.

 

След посещението на Илон Мъск в Пекин и обявяването на сътрудничеството между китайския технологичен гигант Baidu и Tesla на фронта на автономното шофиране, акциите на компанията също скочиха с 15% на фондовия пазар до $194. За Мъск, акционер с 13%, това означава увеличение на личното богатство с над 14 милиарда долара. 

Въпреки това, само няколко часа бяха достатъчни, за да може компанията да се върне към климата на несигурност, който изпитва от месеци. Според сензационните слухове, събрани от уебсайта The information , които не са официално отречени от компанията. Tesla щеше да реши да уволни до 500 служители от подразделението, което контролира мрежата Supercharger в Съединените щати. Но преди всичко да се отърве от ръководителя на сектора Ребека Тинучи. И то незабавно.

Според проверка на агенция Bloomberg шефът вече не фигурира в редиците на агенцията. Експерти и финансови анализатори сега се чудят каква визия всъщност кара Мъск да отслаби самата услуга, която през годините се доказа като конкурентно предимство за Tesla.   

Съкращенията вече са навик за Мъск, който миналия 15 април  изпрати един от пословичните си имейли, цитирани от Bloomberg,че очаква 10% съкращаване на глобалната работна сила. Т.е. отстраняването на около 14 000 служители , от които 3000 потенциално само в Германия.    

Поне от стратегическа гледна точка, отслабването на структурата на Supercharger изглежда също толкова сериозно, особено след като отвори използването на зарядни станции за Ford, Rivian General Motors, Volvo и Polestar, където са съвместими. Само в Щатите има 25 491 точки за зареждане, а над 50 хиляди в света. „Tesla все още планира да разраства мрежата Supercharger, но по-бавно темпо за нови локации и повече фокусиране върху разширяването на съществуващите“, коментира Мъск в успокоителното съобщение на платформата за социални медии Х.

The Wall Street Journal  описва по-хаотична ситуация. Външните доставчици на подразделението Supercharger не могат да се свържат с много от представителите на компанията дори и по имейл. Съобщението за автоматичен отговор е красноречиво: „Адресът L вече не съществува“.

 

fallback
  • #13
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    МитичкЕ,Тесла работи с батерии от Китай,Ю.Корея и Япония.Тесла батерии не произвежда.
  • #12
    До 10 ( преди 6 месеца )
    Разумна стратегия да пишеш без Ник, за да не ти давам цитати от 2020 година, когато ноември и декември месец обясняваше абсолютно същото - Тесла Не само че няма да постигне целта за 500 000 продажби, но и няма да успее да достигне продажбите на 2019 година 380 000, защото това бил максимума на търсенето и продажбите само щели да падат. Пък и не случайно още преди няколко години вие наблегнах на реториката - батерии за 20 милиона, батерии. Батерии, които могат да продават на останалите.
  • #11
    До 10 ( преди 6 месеца )
    Да ти припомня стратегията на toyota, за да се разпознаеш."ще произвеждаме това от което имаме най-много печалба и ще се опитаме да излъжем клиентите да го купуват. Винаги ще има функционално НЕГРАМОТНИ КОИТО ДА НИ ВЯРВАТ. Ако видиш, че някой е глупав не му го казвай, а му продай нещо и му вземи парите." Това е тяхната стратегия. Ако на най-големия автомобилен пазар е вярно, че в началото на годината са постигнали 66% кои ли още вярват на toyota, че никога никога 30% няма да бъдат достигнат ...
  • #10
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    МитичкЕ, Тесла повече от 2 милиона електромобила годишно няма да произведе,няма кой да ги купи.На тесльозомбито 20 милиона му се привиждат.
  • #9
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И докато toyota обяснява Как е невъзможно и никога електромобилите няма да преминат 30% пазарен дял, китайците не са доволни на постигнатите 66% пазарен дял в Китай на автомобилите които се зареждат в контакта и решиха да субсидират замяната на стари автомобили с ДВГ, за да премахнат зависимостта от вносът на изкопаеми горива и да увеличат Още повече този процент. Само за миналата година Китай са инсталирали повече възобновяеми източници отколкото са инсталирали САЩ за цялото си съществуване.
  • #8
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Целта на Тесла е ясна и категорична от години - да произвеждат батерии за 20 милиона електромобила. Да направят зарядна инфраструктура по всички важни транспортни коридори в по-голямата част от света на която да продават възобновяема енергия. Да произвеждат 3tWh батерии през 2030 година, за да подпомогнат съхранението на възобновяемата енергия и балансиране на електропреносните мрежи за увеличаване на дела на възобновяемата енергия в световен мащаб.
  • #7
    Абе каскет ( преди 6 месеца )
    Каква е стратегията на toyota? Би ли ми казал каква е целта на toyota за 2040 година или 2050 година? Какви автомобили ще произвежда предимно? С ДВГ? Хибриди? Водородни? Електрически? Знаеш ли какво е стратегията -" ще произвеждаме това от което имаме най-много печалба и ще се опитаме да излъжем клиентите да го купуват. Винаги ще има функционално неграмотни които да ни вярват. Ако видиш че някой е глупав не му го казвай, а му продай нещо и му вземи парите." Това е тяхната стратегия.
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    Тесльо, именно стратегията на Тойота е дългосрочна, и стабилността на печалбите й е резултат от нея. Мъски само надува пропагандния балон, а баламите пишман инвеститори му се връзват. Резултатът в дългосрочен план обаче няма как да е добър за Тесла.
  • #5
    До 3 ( преди 6 месеца )
    Разлики няма - всички са се съсредоточили към дългосрочните РЕЗУЛТАТИ, а не към краткосрочни ПЕЧАЛБИ. Правят нещата еднакво, защото имат дългосрочна визия и са фокусирани в една и съща посока от години, без да я променят. Това ги прави различни от Германия, volkswagen, toyota и други фирми и държави водени от безпринципни ръководители, които променят посоката постоянно спрямо краткосрочните печалби и цели. Замислил ли си се целите на Китай и Тесла са почти еднакви?
  • #4
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Пак ли пишеш факти за да логорействаш без да казваш нищо? Направи анализ на ситуацията или те е срам, че не можеш? Не върви бизнеса не върви бизнеса не върви бизнеса не върви бизнеса и какво? Ще фалира ли? Предишното не върви бизнеса беше когато акциите бяха 145 и обясняваше че падат. Тогава се вдигнаха с 15% след обявяване на загубите. Сега според тебе пак не върви бизнеса а акционерите които въртят милиарди, отново вдигнаха цената на акцията. Е колко пък да не върви?
fallback
Последни