Вторият най-богат човек в света печели милиарди долари на ден, но въпреки това уволнява служители за стотни. Учудващо, Илон Мъск и отслаби по неразбираем за мнозина начин ключово подразделение на компанията си, което се занимава с Tesla Superchargers. Всичко това става, както съобщава Wall Street Journal , с най-класическия имейл: „Скъпи служител, както знаете, наскоро обявихме важни решения, които засягат компанията и вас лично“.
След посещението на Илон Мъск в Пекин и обявяването на сътрудничеството между китайския технологичен гигант Baidu и Tesla на фронта на автономното шофиране, акциите на компанията също скочиха с 15% на фондовия пазар до $194. За Мъск, акционер с 13%, това означава увеличение на личното богатство с над 14 милиарда долара.
Въпреки това, само няколко часа бяха достатъчни, за да може компанията да се върне към климата на несигурност, който изпитва от месеци. Според сензационните слухове, събрани от уебсайта The information , които не са официално отречени от компанията. Tesla щеше да реши да уволни до 500 служители от подразделението, което контролира мрежата Supercharger в Съединените щати. Но преди всичко да се отърве от ръководителя на сектора Ребека Тинучи. И то незабавно.
Според проверка на агенция Bloomberg шефът вече не фигурира в редиците на агенцията. Експерти и финансови анализатори сега се чудят каква визия всъщност кара Мъск да отслаби самата услуга, която през годините се доказа като конкурентно предимство за Tesla.
Съкращенията вече са навик за Мъск, който миналия 15 април изпрати един от пословичните си имейли, цитирани от Bloomberg,че очаква 10% съкращаване на глобалната работна сила. Т.е. отстраняването на около 14 000 служители , от които 3000 потенциално само в Германия.
Поне от стратегическа гледна точка, отслабването на структурата на Supercharger изглежда също толкова сериозно, особено след като отвори използването на зарядни станции за Ford, Rivian General Motors, Volvo и Polestar, където са съвместими. Само в Щатите има 25 491 точки за зареждане, а над 50 хиляди в света. „Tesla все още планира да разраства мрежата Supercharger, но по-бавно темпо за нови локации и повече фокусиране върху разширяването на съществуващите“, коментира Мъск в успокоителното съобщение на платформата за социални медии Х.
The Wall Street Journal описва по-хаотична ситуация. Външните доставчици на подразделението Supercharger не могат да се свържат с много от представителите на компанията дори и по имейл. Съобщението за автоматичен отговор е красноречиво: „Адресът L вече не съществува“.