IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шофьори на три марки са най-агресивни на пътя

Вина за поведението им имат и самите производители на автомобили, смятат експерти

Проучване на повече от 400 000 пътни-транспортни произшествия във Великобритания установи, че „рисковото или агресивно шофиране“, довело до сблъсъци, до голяма степен зависи и от марката автомобили, която шофьорът управлява. Нарушения като превишена скорост, преминаване на червен светофар, изпреварване в насрещния трафик или игнориране на пешеходна пътека е най-често срещано сред шофьорите на Subaru, Porsche и BMW.


агресия на пътя


В статия, публикувана в Journal of Social Marketing, авторите на изследването са взели предвид променливи като възраст на водача и тип път, по който се движи, и са стигнали до извода, че маркетингът на производителите на автомобили е виновен. Според Алън Тап, професор по социален маркетинг в Университета на Западна Англия, нарушителите на пътя най-често карат коли, чиито реклами възхваляват ефективното шофиране.

Не може обаче да се даде отговор на въпроса дали агресивните шофьори избират определени автомобили или самите марки се опитват да привлекат този тип хора. Някои автомобилни производители харчат стотици милиони долари всяка година, за да рекламират превозните си средства с изображения, които в някои случаи едва доловимо предполагат връзка между марката на автомобила и агресивния стил на шофиране.

„Разбира се, тези производители спазват законите и разпоредбите. Но сега, когато тези данни излизат наяве, трябва ли да настояваме производителите и регулаторите да погледнат отново как съвременните маркетингови практики могат да окажат отрицателно въздействие върху пътната безопасност?“, пита авторът на изследването.


агресия на пътя


Какво казват самите производители на автомобили

Говорител на Porsche заяви: „Сигурността зад волана е от първостепенно значение за нас. Всеки клиент на марката ни може да посети специализирания Porsche Experience Center в Силвърстоун, за да разбере напълно своя автомобил и да подобри шофьорските си умения на състезателната писта“.

От Subaru, на свой ред, посочват, че марката е променила продуктовата си гама и фокуса си след анализ на данните от 2011 до 2015 г., цитирани в статията. Компанията заяви: „Нашите основни принципи са безопасност, възможности и надеждност. Вече не внасяме на някои пазари спортната гама, която беше използвана в рали състезания. Нашите кросоувъри са насочени към семейства с деца и ние се гордеем, че цялата гама получи 5-звезден рейтинг от Euro NCAP.“

BMW също взе отношение по резултатите от изследването. „За BMW нищо не е по-важно от безопасността. Това се отразява и в начина, по който продаваме нашите автомобили", коментира говорител на баварската марка.


BMW M4


Според Майк Хоус, главен изпълнителен директор на Асоциацията на производителите на автомобили, „безопасността е приоритет номер едно за производителите на превозни средства и целият им маркетинг и реклама е предмет на строги разпоредби, които съдържат строги забрани за изобразяване на висока скорост и безразсъдно шофиране“.


0 от 500
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ей онзи ( преди 1 седмица )
    А така мишоци, препарираме ви яко с БМВ - тата и тука ревете като вдовица за х*й... Така трябва като ни видите и да бягате недалече мишленца и некадърници смешни.
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Да кажа ( преди 1 седмица )
    Смешно е, но забележете като някой на кръстовището бибитка, като някой мине на червено, като видиш **лянин да кара зимата с отворен прозорец и да вие някаква гнус** чалга от копфтора му, като видите някой абсолютен олиго***н да спира неправилно на паркинг, да взима място за 2-3 коли и т.н, огледайте се и ще забележите как почти всеки път (на 99% от случаите) - това е именно пародия на човек с ауди. Онзи мало*** селя*** с чадилника с 260 по околовръстното, където вкарва всички в беля кво кара?
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Да кажа истината ( преди 1 седмица )
    Смешно е, но забележете като някой на кръстовището бибитка, като някой мине на червено, като видиш селянин да кара зимата с отворен прозорец и да вие някаква гнусна чалга от копфтора му, като видите някой абсолютен *** да спира неправилно на паркинг, да взима място за 2-3 коли и т.н, огледайте се и ще забележите как почти всеки път (на 99% от случаите) - това е именно пародия на човек с ауди. Онзи малоумния селянин с чадилника с 260 по околовръстното, където вкарва всички в беля кво кара?
  • #25
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Алекс ( преди 1 седмица )
    Проблема не е в марките. Проблема е в това,че тези две марки,БМВ и Порше се избират от хора,които са запалени по автомобилите и са повече шофьори. Всеки един избрал друга марка кола,особено Шкода, Тойота,Нисан или няква корейска тоалетна за нас е льохман неразбиращ от коли и пречка на пътя която трябва да заобиколим. Изпитваме погнуса от подобни жалки подобия на шофьори,щото такива за нас работа на пътя нямат. Има си обществен транспорт,да си го ползват.
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Някой ( преди 1 седмица )
    Бмв, Мерцедес, Ауди
  • #23
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Румбо ( преди 1 седмица )
    БМВ втора употреба с *** зад волана ми се вижда най-рисковата кола.
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    За Субару не съм забелязал. Поршета има малко.От по-масовите според мен са така:1. БМВ2. Шкода3. Ауди
  • #21
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Сотиров ( преди 1 седмица )
    БМВ..Чукнато.ОтЗАДНЯМА.
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    БМВ
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    П ( преди 1 седмица )
    Мислех си, че карам семеен SUV, с добра проходимост, пък то се оказва, че съм бил джигит....