fallback

Внимание: В Гърция свалят електрически коли от ферибота

Утре южната ни съседка ще бъде блокирана от стачка в транспорта

Семейство, което иска да пътува до гръцките острови за Великденските празници с електрическия си автомобил, беше свалено изненадващо от ферибота. Оказа се, че там действат правила, които не са задължителни, но имат препоръчителен характер.

 

Защо капитанът забрани на електрическата кола да влезе във ферибота? Причината  е в степента на зареждане на батерията на електрическия автомобил, която по това време е надхвърляла 40%. Този процент е лимитът, определен в последния съответен циркуляр на Министерството на корабоплаването. Писмото е от16 април и гласи, че електрически или хибриден автомобил трябва да бъде зареден до процент под 40%, за да се качи на кораба.

Разбира се, това е циркуляр, а не закон, така че компаниите собственици не са длъжни да го спазват, а е по тяхна преценка . Във всеки случай, ако компания реши да следва съответното циркулярно писмо, тя трябва да информира предварително чрез сайта, билетите или по друг начин, за да избегне подобни инциденти.

Документът съдържа също забрани за LPG и природен газ. В същото писмо се посочва също, че автомобилите, които използват тези горива, трябва да са напълнили резервоарите си не повече от 50%. Иначе пак може да бъдат свалени.

И тъй като за празниците българинът масово атакува гръцките курорти, още една полезна информация за шофьорите. Съседката се готви за мащабна транспортна стачка. Късно през нощта на 30 април (тази вечер) спира работа морският и наземният обществен транспорт. Протестът ще продължи 24 часа и е планиран за Деня на труда – 1 май.

Той по традиция се отбелязва със стачка. По тази причина опашките по фериботите започнаха от днес, тъй като туристите искат да избегнат блокадата.Железничарите пък вече спират движението на влакове по основните направления, като на 1 май няма да се движи нито един влак. Градският транспорт също няма да работи. Няма промяна единствено в полетите от и до Гърция.

Част от магазините ще останат затворени, съобщават местните новинарски сайтове. Кафенетата и ресторантите обаче ще работят. Полицията ще спира движението градовете, където се очаква да има митинги в защита на правата на работниците.    

fallback
  • #34
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Точно това имам предвид - влекач и полуремарке. Използвам ТИР, защото лесно се разпознава от публиката тук. Изгледах с интерес, но видях, че това е само представяне на камион, който се предлага. Знам, че Финес-2 са купили електрически влекач, но дали има отзиви от ежедневната употреба?! И във видеото имаше още нещо интересно - има огледала за задна виждане вместо камери?! Защо?
  • #33
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тези които са си ги купили за шума, шумят. Тези които са си ги купили да работят си работят с тях без много шум. Например собствениците на най-добрата зарядна инфраструктура - Финес. Слагат си зарядни където са им необходими за камиона и не мрънкат, че няма къде да го заредят и не става за дълги глоксове. Не шумят и че са изградили най-добрата инфраструктура в Европа като са изградили 7 пъти повече от планираните за България от Европейския съюз за 2024. И тук няма да го прочетеш като новина.
  • #32
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Няма нужда да чуваш или четеш, ако можеш да видиш с очите си и да чуеш на български ревюто. youtu.be/77GTtxFz55k технически думичката ТИР не е превозно средство така че си прав, но електрическият камион е точно влекач на който жаргонно му се казва ТИР и дърпа ремаркета.
  • #31
    Лудория ( преди 7 месеца )
    В България за ТИР на ток не съм чувал или чел. За камиони - да. Даже собствениците вдигнаха шум до небесата колко били еко с новия си електрокамион - по спомен един само, но е възможно да греша. Има и доста баничарки из София. Пак имаше шум. Преди време една банка също вдигна шум с едни електрически четириколко на Митсубиши... но изчезват. Няма запазване на това. Дори в наше село вече има такси Тесла. Беше изненада за мен. Надявам се човека да успее и други да си купят толкова скъпи автомобили..
  • #30
    Гретиния ( преди 7 месеца )
    Грета преяде с агнешко и сега клечи в външната тоалетна.
  • #29
    анонимен ( преди 7 месеца )
    28, Пепси бяха взели Семи, но май не е излизал извън фабриката, доколкото ми е известно, Тесла също си ползват, но на някакви къси разстояния между фабриките. В Европа... едва ли ще видиш. В немско потрошиха 6 цифрени милиони и опънаха жици да се заредат с пантографи.. досега камион не съм видял. Казавха че са 3х по скъпи от ДВГ и само на разни фирми бяха дали по 1-2 ТЕСТОВИ!. Тов не го виждам, на фона че вечер по паркгингите се събират 100+ камиона. Това няма "изхранване" с ток
  • #28
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #28 избери си почти всеки друг остров и ако обичаш без квалификации.
  • #27
    Факт до 23 ( преди 7 месеца )
    Че кой ходи до Тасос с кола само някой умопобъркан кат тебе
  • #26
    До лудория ( преди 7 месеца )
    "Аз ТИР на батерии още не съм виждал. Разказват някакви хора за някакви ТИР-ове из САЩ" И ти ли гледаш през терасата? А как ще го разпознаеш че електрически ако се разминаваш 10 пъти на ден с него по магистралата или по извънградските пътища? Защото и в България има, да не говорим из Европа.
  • #25
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Аз ТИР на батерии още не съм виждал. Разказват някакви хора за някакви ТИР-ове из САЩ, но май не са много и страшна тишина е настъпила в сферата, та предполагам и резултатите са така "впечатляващи". Любопитно ми е как мерят това с 40% батериите и LPG за 50%?! И сега малко закачане - гърците искат чист въздух. Оставяш си електричката на пристанището, вземаш 2 или 3 велосипеда и се качваш на ферибота. Хем здрав, хем няма да хабиш енергия по островите...
fallback
Последни