IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

След фериботите: Гърция вдига и магистралните такси

Поскъпването засяга и най-ползваните от бъларски шофьори пътища

Пътуващите по гръцките магистрали вече заплащат със 7.6% по-високи такси от 1 януари тази година, след като правителството най-накрая отстъпи под натиска на концесионерите. Предвидени са още две увеличения с по 2%, съответно от началото на 2025 и 2026. Отделно концесионерите настояват държавата да им изплати обезщетение от 45 милиона евро, задето таксите не бяха вдигнати още миналата година.
  
   
Гърция, магистрални такси, toll
   
    
В реални измерения поскъпването означава, че пътуващите от Солун до Атина ще плащат общо 33.75 евро за трасето, вместо 31.35, както досега, по информация на Kathimerini. Увеличените такси засягат и отсечките, най-често ползвани от български шофьори, като Солун до Катерини или Солун до Ксанти. Засега нямаме информация дали ще се увеличи таксата, събирана веднага след границата при Кулата - Промахон. Там досега леките автомобили плащаха по 2 евро.

По магистралата Атина - Патрас таксите се увеличават от 11.80 до 12.60 евро. За трасето Антирио-Янина вече се плаща 13.70 евро, вместо 12.75. Пътуването от Коринт до Каламата струва 10.80, вместо 10.05.

Това е втори новогодишен "подарък" за шофиращите в Гърция, след като от 1 януари започнаха поетапно да се увеличават и тарифите на фериботите в резултат на включването на морския транспорт в търговията с емисионни квоти.

 


   
  

 

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    да бъдем адекватни ( преди 11 месеца )
    тука първо НЯМА пътища дами и господа. Кво да говориме повече
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    7, единствено грешиш за: "Не може да си позволи да не е на магистралата. Въпрос на чест и социален статус е". Но като оставим и това настрана, магистралите в БГ не са мислени за такива такси. Въвеждането им означава преправяне на 90-100% от всички входове / изходи. Огромна инветиция, което няма кой да поеме. Винетни такси е ок, товрните плащат на км така или иначе - но се иска събираемост и отчетност. за 5г тол такси - събират пари, а подобрение няма. пак чакат Европа..
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 6 ( преди 11 месеца )
    Надали. Българинът е гъъзар. Дава всичко за колата си. Не може да си позволи да не е на магистралата. Въпрос на чест и социален статус е. Пък и плащането е балансиращ механизъм. Магистралата не е просто път, а средство за ускорено предвижване, т.е. лукс. Ако някой не може да си позволи и и без това кара с 90 км/ч, създавайки опасности за останалите, ще бъде филтриран по естествен път.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Към долните коментари - пропускате нещо много важно. БГ не обича да плаща и ако се вкарат такива такси, трафика от магистралата ще се измести по другите пътища. Извън (по) големите градове, малцина ще си ги позволят. Те сега едвам намират по 100лв за годишна винетка или купуват само седмични..
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 11 месеца )
    Некачествената работа и корупцията са отделен въпрос, който допълнително втежнява положението. Но дори да ги нямаше, реално не се събират достатъчно пари за качествена поддръжка. Има много пътища, които не са пипани от по 20, дори 30 г., защото това недосъбиране тече от десетилетия. Реално заради него, сега трябва да съберем ударно повече пари, които сме си спестили в миналото (но са отишли за окачване, гуми, бракуване на цели коли заради катастрофи, жертви, а да не говорим за нерви и време).
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Разстоянието от София до Бургас е 76,5% от отсечката от Солун до Атина. 76,5% от 33,75 евро са 50 лв. Хайде, да кажем, че в БГ ще е малко по-евтино, защото няма такива дълги и скъпи мостове - примерно 25 лв. На празници, трафикът по Тракия достига 55 хил. коли на ден. Да кажем, че средно са 20 хил. х 365 = 7,3 млн на година. Това са 182,5 млн., които държавата проуска да прибере всяка година. Това долу-горе са парите, необходими за качествена поддръжка.
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    3, парите от винетни такси също не са малко, особено с транзитния трафик лятото. Но парите, не отиват за поддръжка и нови пътища, ами потъват безвъзвратно. И това до голяма степен се дължи и на местния манталитет. Всичкко далавера тук там.. есеки гледа как да пре*** държвата, но после реве, че му е длъжна.
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    А в БГ кога?! Докога нашите ще строят магистрали, метро, пътища с европари, за които обаче не събират достатъчно годишни средства за поддръжката? Всичко се оставя да се разпада, дупки навсякъде, опасни мостове, тунели, а народът ходи по 10 пъти в година до моренцето, защото бил, нали, много беден. Магистралната такса е най-честната - караш-плащаш. Не караш-не плащаш.
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ако им е скъпо да покарат във Франция и Италия. Последно беше около 1-1.10Е/10км