IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите тунели за Гърция ще са отворени от вторник

Съоръженията при Железница спестяват още 5 километра, снабдени са с първата хеликоптерна площадка

Добра новина за пътуващите по АМ "Струма" за Гърция или Пиринска Македония. На 20 февруари 2024 г. ще бъде пуснато движението през тунел „Железница“ под Благоевград. Съоръжението е с дължина около 2 км и е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Заедно с отсечките преди и след него в експлоатация се въвеждат 5 км автомагистрален път. Сиромашка радост, но кой ти я дава.
 
 
АМ Струма, тунел Железница

 

Тунелът е с две отделни тръби за движение. Дължината на всяка е около 2 км. Съоръжението е с всички системи за безопасност, енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Между тръбите има четири напречни връзки за пешеходци и още две за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини. В случай на пътен инцидент или затваряне на една от тръбите те ще се използват за безопасно извеждане на пътниците. Изграден е и обслужващ път при южния портал на тунела откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, подпорна стена и др.

При строителството на мостовото съоръжение над река Струма преди „Железница“ за първи път у нас е използвана технологията „потактово избутване“ на стоманобетоновата конструкция. Прилагането ѝ улесни преминаването на участъка над 6 препятствия – р. Струма, път I-1 София – Кулата, жп линията София – Кулата, общинския път Благоевград – Симитли и служебен път до северния портал, без това да налага ограничаване на интензивния трафик по път Е-79 по време на строителството.

Характерното при тази иновативна технология е, че работна площадка се използва за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия. Виадуктът е с две самостоятелни съоръжения за двете посоки на движение. Платното за Кулата е с дължина 510 м, а за София – 560 м. Височината на моста е между 10 м и 18 м, а разстоянието между колоните е от 45 до 60 м.

АМ „Струма“ е първият инфраструктурен обект, на който е изградена хеликоптерна площадка. Тя е на около 410 м от южния портал на тунела, пътувайки от Благоевград към Кулата и на 40 м от път І-1 (Е-79). До съоръжението ще може да се достигне както от първокласния път, отбивайки при разклона за с. Железница, така и от новия участък от автомагистралата. Площадката е с асфалтобетон и размери 40 м на 40 м. Разположена е на 315 метра надморска височина и при определянето на точното ѝ местоположение е съобразена и скоростта на вятъра в района – т. нар. в метеорологията „роза на ветровете“.

Съоръжението е с видеонаблюдение и всички необходими системи за сигурност и комуникация, пожароизвестяване и т. н., които са част от системите за безопасност на тунел „Железница“. На хеликоптерната площадка ще могат да излитат и кацат медицински вертолети до 3,750 тона. Максималното тегло на една медицинска въздушна линейка заедно с оборудване, гориво и екипаж е около 3,175 тона. Хеликоптерната площадка ще може да се ползва и от вертолети на държавни институции – ВВС за спасителни операции при тежки или масови инциденти, от планинската спасителна служба и други.
 
 

 

 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    има лесно не купувате и нищо няма данъци
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И аз понеже съм плащал максимални осгуровки нямам проблем да ми прибират 40%, но това трябва да стане за сметка на немския ми работодател, на койото му е много изгодно да прави бизнеса си тук, да ни пробутва на двойни и тройни цени в магазина продукти а от скоро и да ни заселва с мигранти.
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    АМ Струма по мои спомени беше обещана да е готова още от Иван Костов за олимпиадата в Атина 2004...
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    В България ДОД е 10%,ДДС е 20%, като добавиш акцизите,местните данъци и такси, общия данък е около 70%.
  • #4
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Do 1 ( преди 2 месеца )
    В нормалните държави ти вземат 40% данък върху дохода и 50% от икономиката не е в сивия сектор! Не става всеки втори да крие доходи и да не плаща данъци и от едната винетка и мижавия данък МПС да искаме пътища, тунели и виадукти като в страни с 50-80 мил. население, които са световни икономически лидери! Айде първо да се осъзнаем какви сме и що сме и после да имаме претенции
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Жорко ( преди 2 месеца )
    Пак е нещо...
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #1 типично за нас е да сме вечно недоволни
  • #1
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Вярно сиромашка радост! В нормалните държави подобни пътища са прорязани от тунели и виадукти, дори и по второстепенни пътища. У нас го приемаме за голямо събитие!