fallback

Внимание: В Гърция свалят електрически коли от ферибота

Утре южната ни съседка ще бъде блокирана от стачка в транспорта

Семейство, което иска да пътува до гръцките острови за Великденските празници с електрическия си автомобил, беше свалено изненадващо от ферибота. Оказа се, че там действат правила, които не са задължителни, но имат препоръчителен характер.

 

Защо капитанът забрани на електрическата кола да влезе във ферибота? Причината  е в степента на зареждане на батерията на електрическия автомобил, която по това време е надхвърляла 40%. Този процент е лимитът, определен в последния съответен циркуляр на Министерството на корабоплаването. Писмото е от16 април и гласи, че електрически или хибриден автомобил трябва да бъде зареден до процент под 40%, за да се качи на кораба.

Разбира се, това е циркуляр, а не закон, така че компаниите собственици не са длъжни да го спазват, а е по тяхна преценка . Във всеки случай, ако компания реши да следва съответното циркулярно писмо, тя трябва да информира предварително чрез сайта, билетите или по друг начин, за да избегне подобни инциденти.

Документът съдържа също забрани за LPG и природен газ. В същото писмо се посочва също, че автомобилите, които използват тези горива, трябва да са напълнили резервоарите си не повече от 50%. Иначе пак може да бъдат свалени.

И тъй като за празниците българинът масово атакува гръцките курорти, още една полезна информация за шофьорите. Съседката се готви за мащабна транспортна стачка. Късно през нощта на 30 април (тази вечер) спира работа морският и наземният обществен транспорт. Протестът ще продължи 24 часа и е планиран за Деня на труда – 1 май.

Той по традиция се отбелязва със стачка. По тази причина опашките по фериботите започнаха от днес, тъй като туристите искат да избегнат блокадата.Железничарите пък вече спират движението на влакове по основните направления, като на 1 май няма да се движи нито един влак. Градският транспорт също няма да работи. Няма промяна единствено в полетите от и до Гърция.

Част от магазините ще останат затворени, съобщават местните новинарски сайтове. Кафенетата и ресторантите обаче ще работят. Полицията ще спира движението градовете, където се очаква да има митинги в защита на правата на работниците.    

fallback
  • #14
    ТУЗАРА ( преди 6 месеца )
    Народа мрази хубави факти. Обича да злослови. А бълването на пoмия е гаранция за вечна бедност - това е единствената 100%-ва гаранция в бизнеса и икономиката. Където има мързел, плюене и мрънкане - там пари няма. Където има действация - там има успевация. Който не се отказва, не може да се провали. Реката нагоре не може да потече и Слънцето да изгрее от Запад. Прогресът е като изгрева и залеза - харесва ли ти или не, не може да бъде спрян. Защо Мъск ги клати вcички? Щото действа и не мрънка!
  • #13
    анонимен ( преди 6 месеца )
    до #12 - не навсякъде - питай скандинавските фериботи :) - а както някой написа по-надолу - въпрос е на време да се запали някоя и в Гърция и с 0% заряд да не ги качват :) та допускай и други опции.
  • #12
    До 11 ( преди 6 месеца )
    А аз допускам, че ти допускаш, че сега не ги допускат до корабите, но допускането ти не е допустимо, защото допускам, че не си разбрал статията. Допускат ги с допустимо зареждане до 40%.
  • #11
    анонимен ( преди 6 месеца )
    #10 и аз "допускам", че може да почнат да ги допускат тогава по корабите, но както всяко ново нещо иска години преди да стане безпроблемно за ползване.
  • #10
    До 8 ( преди 6 месеца )
    Само за вас светът е черно-бял и е или хубав или лош. Неслучайно под всяка новина ви питам Това добре ли е или лошо. Електромобилите и в частност батериите си имат както предимства така и недостатъци. Хубаво е че предимствата стават все повече А недостатъците намаляват. Включително самозапалването. Желязофосфатните батерии премахват няколко недостатъка наведнъж - хем са най-евтините за производство, хем не се палят. Допускам, че в бъдеще повечето електромобили ще с такива батерии.
  • #9
    До 5 ( преди 6 месеца )
    Точно така е. Освен че вероятността да се запали е по-малка дори при удар, също така по-лесно се "гаси' - изисква по-малко охлаждане чрез обливане с вода, а и по-бързо се разрежда. Разреждането е необходимо за да не се предизвика вторичен пожар от причинено късо в останалите не запалени клетки на батерията. Една батерия се състои от хиляди клетки, които при запалване нагряват съседните.
  • #8
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Поредния "никакъв проблем" с електричките.. ако слушаме някои облъчени.
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    То по островите се въртят едни хиляди километри без зарядни станции... Нали? Откакто вдигнаха цените на горивата, започнаха по-бързичко да инвестират в зарядна инфраструктура. Вярно е че няма как да им се получи като нашата, защото там и електропреносната система е зле, така че донякъде си прав, че няма зарядни. Но 40% въобще не са малко заряд. Новината е добра защото ако не направят катастрофа на ферибота, почти няма вероятност батерията да се запали.
  • #6
    Гост ( преди 6 месеца )
    Добра новина ще е докато се запали първия гръцки ферибот.Следва пълна забрана.
  • #5
    Друг Гост ( преди 6 месеца )
    Аз не разбирам идеята - ако е под 40% се намалява шанса да се запали ли?!?
fallback
Последни