fallback

ЕС се нуждае от 8 пъти повече точки за зареждане годишно, за да се справи с търсенето

Създаването на инфраструктура за електромобили изостава сериозно, предупреждават производителите

Европейският съюз трябва да инсталира почти осем пъти повече точки за зареждане на електрически превозни средства (EV) годишно, отколкото през 2023 г., за да отговори на прогнозираното търсене, обявиха от асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).

През миналата година в целия блок са инсталирани 150 000 обществени точки за зареждане, като общият им брой вече е над 630 000. Това обаче е много по-малко от приблизително 410 000 зарядни, необходими годишно за постигане на целта, поставена от Европейската комисия, която е 3,5 милиона до 2030 г.

От ACEA предупреждават, че търсенето на електрически превозни средства изпреварва тази цел. Продажбите на EV в ЕС нарастват три пъти по-бързо от инсталациите на точки за зареждане между 2017 г. и 2023 г.

„Ние сме много загрижени, че разгръщането на инфраструктурата не е в крак с продажбите на електрически автомобили през последните години - посочва генералният директор на ACEA Зигрид де Врис. - Нещо повече, този „инфраструктурен пропуск“ рискува да се разшири в бъдеще – в много по-голяма степен, отколкото прогнозира Европейската комисия.“

ACEA изчисли, че до 2030 г. ще са необходими 8,8 милиона точки за зареждане, за да се отговори на търсенето, което възлиза на 1,2 милиона годишно - или осем пъти повече от бройките, инсталиран през миналата година.

„Инвестициите в обществена инфраструктура за зареждане трябва спешно да се увеличат, ако искаме да преодолеем пропуските в инфраструктурата и да постигнем целта за климата, която е поставена“, добави де Врис.

fallback
  • #24
    Лудория ( преди 6 месеца )
    Не виждам защо не го решат демократично. Искат зарядни за електромобили. Няма проблем. Отиваш да си купуваш електромобил и ти казват - дай сега тука 80 000 евро повече за едно зарядно. Като го направим зарядното, ще ти продаден и автомобил. Ето, може и "демократично" както с данъци, акцизи, евро стандарти и всички тъпо*** на управляващи, целящи да направят живота с ДВГ по-сложен. Как Ви се струва?! На мен ми се струва чудесна идея, трябва да я предложа на бившия колега, сега евродупедат.
  • #23
    Продължаваме цитатит ( преди 6 месеца )
    "От лятото на 2024 г. още 400 млн. евро ще бъдат насочени към компании, които искат да изградят инфраструктура за бързо презареждане за търговски автомобили и камиони." Е щом има нещо зелено по него, значи е крокодил и няма начин да не е! Зелена сделка, зелени очи, все за крокодили става въпрос.
  • #22
    Продължаваме цитатит ( преди 6 месеца )
    Втората част поне има нещо общо със зарядните станции горе-долу колкото имат общо жената на гост с крокодилите - едните са зелени а жената на гост има зелени очи. Аз лично не бих я нарекъл крокодил само по тази причина, но той определено слага под един знаменател зарядните станции за камиони и микробуси към обществените зарядни станции за леки автомобили само защото се казват зарядни станции, а той приема всичко буквално.
  • #21
    До 20 ( преди 6 месеца )
    Аз нали коментирам същите новини от източниците на Гост. Ти определено не си ги намерил и или не си ги разбрал. Цитирам: до 500 млн. евро ще бъдат предоставени за насърчаване на частни жилищни сгради да покриват нуждите си от електроенергия със собствено производство, с предусловие обитателите вече да имат електромобил, допълва ведомството" какво общо има помощта за производство на СОБСТВЕНА ЕНЕРГИЯ ЗА ДОМАКИНСТВАТА които притежават електромобил с обществените зарядни станции за електромобили?
  • #20
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Абе, кво цитирате новини от вестници и списания? Бустерираният ви казва, че има задръстване от заявки за фотоволтаични централи и зарядни станции. И това задръстване е поради административни пречки. Това е истината и друга няма. Ама-ха!
  • #19
    До 16 ( преди 6 месеца )
    Чисто нова неразопакована фотоволтаична централа 30 kW струва 20 000 лв и дадох няколко линка. За колко се продава тази от обявата? За 5000 лв? За 10 000 лв? Ти искаш ли да ти продам чисто нова dacia за 200 000 лв защото харчи много и не съм доволен. За без пари я давам и съм на загуба. Даже 20 000 лв отстъпка ще ти направя и ще ти я дам само за 220 000 лв ако се обадиш до един час защото офертата свършва. Бързай.
  • #18
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Прочетох и втората новина и не разбрах колко субсидии от джоба на българския данъкоплатец с тези 40 милиона с които ще построят 100 държавни зарядни станции? Няколко поста по-надолу споменах че 300 киловата зарядна станция струва 80 000 евро. Споменах и корупционна схема. Хайде сега да се сетиш къде ще потънат останалите до 400 000 евро за зарядна станция? Пак кълве и цитираме без да отговорим на основния въпрос - колко бъзи зарядни станции са необходими за да изпълним плановете за 1бр/100км?
  • #17
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не по-малко важно е и цената на зареждане на тези станции защото е редовна практика 100+ % надценка на тока..
  • #16
    Фотоволтаик ( преди 6 месеца )
    Ще публикувам обявата за пореден път. Продавам фотоволтаична централа 30квт, барабар с двора и къщата.При цена от 2 Ст/квтч инвестицията е безсмислена.В OLX, Ало.бг и ЧСИ подобни обяви са стотици.
  • #15
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Благодаря че е най-накрая благоволи да говориш с аргументи, като всеки нормален човек. Би ли споделил какво разбра от новината? Или отново прочете самозаглавието защото от писане нямаш време за четене? Интересно Е как и за какво са разпределени тези 900 милиона и гледната ти точка защо смяташ това за лошо? Колко от тези милиони са за зарядните станции за които е настоящата статия?
fallback
Последни