Европейският съюз трябва да инсталира почти осем пъти повече точки за зареждане на електрически превозни средства (EV) годишно, отколкото през 2023 г., за да отговори на прогнозираното търсене, обявиха от асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).
През миналата година в целия блок са инсталирани 150 000 обществени точки за зареждане, като общият им брой вече е над 630 000. Това обаче е много по-малко от приблизително 410 000 зарядни, необходими годишно за постигане на целта, поставена от Европейската комисия, която е 3,5 милиона до 2030 г.
От ACEA предупреждават, че търсенето на електрически превозни средства изпреварва тази цел. Продажбите на EV в ЕС нарастват три пъти по-бързо от инсталациите на точки за зареждане между 2017 г. и 2023 г.
„Ние сме много загрижени, че разгръщането на инфраструктурата не е в крак с продажбите на електрически автомобили през последните години - посочва генералният директор на ACEA Зигрид де Врис. - Нещо повече, този „инфраструктурен пропуск“ рискува да се разшири в бъдеще – в много по-голяма степен, отколкото прогнозира Европейската комисия.“
ACEA изчисли, че до 2030 г. ще са необходими 8,8 милиона точки за зареждане, за да се отговори на търсенето, което възлиза на 1,2 милиона годишно - или осем пъти повече от бройките, инсталиран през миналата година.
„Инвестициите в обществена инфраструктура за зареждане трябва спешно да се увеличат, ако искаме да преодолеем пропуските в инфраструктурата и да постигнем целта за климата, която е поставена“, добави де Врис.