fallback

ЕС се нуждае от 8 пъти повече точки за зареждане годишно, за да се справи с търсенето

Създаването на инфраструктура за електромобили изостава сериозно, предупреждават производителите

Европейският съюз трябва да инсталира почти осем пъти повече точки за зареждане на електрически превозни средства (EV) годишно, отколкото през 2023 г., за да отговори на прогнозираното търсене, обявиха от асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).

През миналата година в целия блок са инсталирани 150 000 обществени точки за зареждане, като общият им брой вече е над 630 000. Това обаче е много по-малко от приблизително 410 000 зарядни, необходими годишно за постигане на целта, поставена от Европейската комисия, която е 3,5 милиона до 2030 г.

От ACEA предупреждават, че търсенето на електрически превозни средства изпреварва тази цел. Продажбите на EV в ЕС нарастват три пъти по-бързо от инсталациите на точки за зареждане между 2017 г. и 2023 г.

„Ние сме много загрижени, че разгръщането на инфраструктурата не е в крак с продажбите на електрически автомобили през последните години - посочва генералният директор на ACEA Зигрид де Врис. - Нещо повече, този „инфраструктурен пропуск“ рискува да се разшири в бъдеще – в много по-голяма степен, отколкото прогнозира Европейската комисия.“

ACEA изчисли, че до 2030 г. ще са необходими 8,8 милиона точки за зареждане, за да се отговори на търсенето, което възлиза на 1,2 милиона годишно - или осем пъти повече от бройките, инсталиран през миналата година.

„Инвестициите в обществена инфраструктура за зареждане трябва спешно да се увеличат, ако искаме да преодолеем пропуските в инфраструктурата и да постигнем целта за климата, която е поставена“, добави де Врис.

fallback
  • #44
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Забравих да напиша и за общия брой зарядни от А до Б пет зарядни, от бе до це четири зарядни 4 по пет равно на 20 зарядни за цяла България, ако я разделим на квадрати по 100 км. За да изпълним европейските изисквания. Вече сме ги преизпълнили с над 1000 зарядни по ключови места където има трафик.
  • #43
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Тоест колко е широка и Колко е дълга България според тебе и колко зарядни трябват? Освен с математиката вероятно си скаран и с геометрията ако един правоъгълник abcd с размери 300 на 400 см е разделен на квадрати с дължина 100 см, а на всеки ъгъл на квадрата има зарядна станция колко зарядни станции ще има? Колко сантиметра ще е разстоянието от точка а до срещуположният ъгъл точка c на правоъгълника и през колко зарядни ще минеш? Аз залагам на 700 см и 8 зарядни откъдето и да минеш, а ти?
  • #42
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинката електричка,от Дуранкулак до Кулата са 723 км,от Брегово до Малко Търново са 683 км.
  • #41
    Фотоволтаик ( преди 6 месеца )
    До 34.Че къде има електрички на село?
  • #40
    До 39 ( преди 6 месеца )
    Вярно е. На антиелектриците като им заговориш за реалността и с факти и да им зададеш конкретен въпрос, ги настъпваш не помазала а направо ги риташ в топките. Така да я мразят тази истина, че сега готови всякакви клевети обиди и лъжи да съчинят. Забравят, че живеем в информационната ера и всичко може да се провери за секунди. Изостаналите типове не могат да видят зарядните станции в реалния живот, дори ако се сблъскат с тях по маршрута си. Все викат таково животно нема пред клетката на жирафа.
  • #39
    анонимен ( преди 6 месеца )
    упс настъпихме някой по мазола... извинявам се има безброй зарядни, всичко е розово и електрическо и няма никакви проблеми! Само тука някакви изостанали типове развалят настроението с някакви наблюдения от живота... Я млък - всичко е 6 (без 10).
  • #38
    До 36 ( преди 6 месеца )
    За проба дай ми маршрут по който си минавал скоро и смяташ, че няма зарядни станции? За разлика от тебе който се оглеждаш за зарядни станции, когато ти останат 100 километра пробег и ти светне лампата, повечето собственици на електромобили смятат че при 100 км останал пробег им е още рано да зареждат и ще подминат поне две-три зарядни станции преди да заредят. Виждаш ли кой е притеснения и на кой не му пука. Съдиш по себе си за останалите.
  • #37
    До 36 ( преди 6 месеца )
    И ти си от онези които не могат да сметнат, че при размерите на България 400 на 300 км, за да има зарядна станция на всеки 100 километра са достатъчни 20 броя зарядни станции. 20 броя, като най-мощните 300 kW струват 80 000 евро - 1,6 милиона евро за всичките. Бързите зарядни в България прехвърлиха 1 000 бройки още миналата година сега не знам колко са. Надали има повече от 30-40 км без бърза зарядна станция накъдето и да тръгнеш. Пак разказваш приказки под шипковия храст за наивници.
  • #36
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Факт е че е далеч от удобно покритието - всички които познавам с електрички са в режим повишено внимание и напрежение като пътуват извън града. Ще мине време докато, както при останалите автомобили, чак като светне лампата за гориво започва бегло оглеждане за бензиностанция.
  • #35
    До 31 и 32 ( преди 6 месеца )
    Надали ще има такъв закон. Но така или иначе ще е нерентабилно да се строят нови централи по нивите, когато вдигнат такса пренос и другите такси за тока. Тогава ще се пести повече от такса пренос отколкото от цената на тока. Днес от 16:00 до 17:00 цената е около 86 лева за мегаватчас и потребителите плащат колкото за толкова толкова и за такса пренос. Себестойността на тока от собствен ФЕЦ е около 30 лв - много по-ниска само от таксата пренос. Защо да го продаваш, а да не го ползваш?
fallback
Последни