През март 2024 г. в Европа са регистрирани 1 377 541 нови автомобила, сочат данните JATO Dynamics за 28 държави, което е спад от 2,7% в сравнение със същия месец на 2023 г.
Според експерти от индустрия забавянето се дължи на високите цени на електрическите автомобили, които блокират прехода от бензинови и дизелови автомобили към EV, както и поради несигурността относно правителствените стимули в много европейски страни и страховете за живот на батерията.
Спадът в продажбите на електрически автомобили се компенсира през първите три месеца на 2024 г. от възхода на хибридните автомобили, които с +382 700 единици от януари до март отбелязват увеличение от 18%.
Tesla Model Y
През март Tesla Model Y отново е най-продаваният автомобил в Европа с 26 847 бройки, но електромобилът записва сериозен спад спрямо същия месец на 2023 г. (-42%). Второто и третото място заемат Volkswagen Golf - 25 779 (+43%) Dacia Sandero - 25 660 (+23%).
Притесненията относно навлизането на китайски автомобили на европейските пазари засега не се оправдават, като през март те записват пазарен дял от само 0,7%. При електромобилите нещата са по-различни, там китайските коли имат 36% от общия пазарен дял от 6,1% на ЕV моделите на на континенталния пазар.
MG ZS
Марката MG, девета въпреки месечния спад от 38%, все още представлява 61% от регистрациите на китайски автомобили в Европа, следвана от BYD, която има 24% от пазара и има силен растеж (+577%), и Great Wall , което представлява 5% от пазара.
Най-продаваните автомобили в Европа през март (ГАЛЕРИЯ)