IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Xiaomi създаде революционен електромотор с 98% ефективност

Двигателят трябва да помогне на технологичния гигант да настигне Tesla и BYD

Китайският технологичен гигант Xiaomi си е поставил за цел да доминира на пазара на електрически превозни средства и вече подготвя нова технология. Компанията направи фурор с първия си модел - SU7, който счупи всички рекорди по предварителни поръчки на китайския пазар, а сега готви следващата стъпка, която ще позволи на Xiaomi да се конкурира успешно с марки като Tesla и BYD.


Xiaomi мотор


Производителят на смартфони разработва напълно нов електрически мотор, който има за цел да революционизира индустрията и да се превърне в нов еталон в сектора. Неговото име е V8, въпреки че е без цилиндри и не е двигател с вътрешно горене. Той е разработка изцяло на Xiaomi, като китайската фирма вече е подала 155 патентни заявки, свързани с него.

Стандартните версии на вече споменатия Xiaomi SU7 са оборудвани с два варианта на двигателя - V6 и V6S с мощност от 299 и 347 конски сили, както и въртящ момент съответно от 400 и 500 Нм. Тези мотори са разработени в сътрудничество с Inovance Technology. Новият агрегат - V8, обаче има значително по-голяма мощност - 578 к.с. и 635 Нм.

Подобна конфигурация не само обещава електрифицирана производителност, но също така позиционира SU7 – и останалите бъдещи модели, които ще захранва, като пряка конкуренция на модели от висок клас като Porsche Taycan Turbo GT или Tesla Model S Plaid.

Следващата версия на Xiaomi SU7 с новия двигател ще може да ускорява до впечатляващи скорости, въпреки че точните числа все още не са известни. Като се има предвид, че най-мощната версия в момента - SU7 Max с 637 к.с., достига 100 км/ч за 2,78 секунди, новата версия се очаква да доближи 2 секунди и да надмине 300 км/ч.

Една от забележителните характеристики на електрическия мотор V8 ще бъде способността му да достига 27 200 об/мин, изпреварвайки както 21 000 об/мин на Tesla Model S Plaid, така и 16 000 об/мин на Porsche Taycan Turbo.


0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ако общата ефективност на един електромобил е 70% и харчи 15 киловатачаса на 100 в градски условия, колко от тях достигат до гумите за движение? Ако един много по- лек и маломощен хибрид според признанията на собствениците харчи само седем, според признанията на собствениците харчи само 7,5/100 за да извърши същата работа, Колко е неговото общо КПД ако достига същата енергия до ако се нуждае от същата енергия за движение въпреки че е по-лек?
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Друг потенциален плюс за този двигател произтичащ от високите обороти е много по-добрата рекуперация при ниски скорости почти до спиране. Това в съчетание с високата мощност както и повече на брой двигатели може да направи спирачката излишна в 99% от случаите и да се шофира с един ***
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 3 седмици )
    Тесльо,за електромобил със 100 км/ч и разход 20 квтч/100, 860 ккал/квтч х 20 квтч/100 = 17200 ккал/ч. Кпд=15/20=75%.За дизел 4,5 л/100= 4,5 л/ч, 4,5 л/ч х 0,86кг/мкуб=3,87 кг/ч, 3,87л/ч х10000 ккал/кг=38700 ккал/ч= 45 квт. Кпд=15/45=33%.Какво показва изчислението,Кпд на електромобила 75%/33% е 2,27 пъти по висок.Но дизела има по висока енергийна плътност на горивото 38700ккал/ч/17200 ккал/ч=2,25 пъти.По ниското кпд на двг се компенсира от по високата енергийна плътност на горивото .
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Виждам че сте ми сложили минус, следователно сте прочели въпросите и не можете да отговорите, въпреки че имате висше образование по точно тази специалност. Все пак няма да ви накърнявам достойнството и ще оставя още малко време да се опитате да сметнете след като съм ви дал на готово точната методология по която много лесно можете да сметнете всичко което питам. Както общото КПД на електродвигател и на хибриден автомобил, така и оборотите за достигане на максимална мощност
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Важно уточнение. Сетих се за още едно предимство При максимален въртящ момент при каквито и да е обороти, КПД на този електро двигател ще е много далеч от 98%. Но за сметка на това примерно при половината от максималния въртящ момент, ефективността ще е близо до 98%. Това означава че още от ниска мощност до 300 коня, този двигател ще работи с максимална ефективност. Над 300 коня се ползват рядко. Допускам, че ще слагат по повече от един двигател, което прави 600-900 коня с максимална ефективност
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 седмици )
    Също така можеш да сметнеш Колко е максималният въртящ момент при максимални обороти.
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "При високи обороти въртящия момент е малък,но се увеличава мощността." Абсолютно грешно твърдение. От момента в който е постигната максималната мощност с максималния въртящ момент, мощността се запазва постоянна чак до максималните обороти, като пада въртящия момент за да се запази мощността. Можеш ли да сметнеш конкретна за този двигател при Колко оборота се постига максималната мощност и започва да пада въртящия момент? Ако не можеш просто кажи Не мога или не искам без логорея.
  • #10
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 седмици )
    Абсолютно пълни глупости. Максималният въртящ момент на електродвигателя е постоянен 635 Нм от нула оборота до достигане на максималната мощност 578 к.с. понеже трудно схващаш максималният максималният максималният максималният максималния. Такъв въртящ момент рядко се постига и обикновено е доста по-нисък. Ако ускоряваш рязко и ползваш постоянно максималния въртящ момент, при нула оборота мощността е тази която е 0 и започва да расте до максималната, а от този момент въртящия момент пада
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Въртящият момент на електромотора е постоянен от 0 до определени обороти,след това въртящият момент пада.При високи обороти въртящия момент е малък,но се увеличава мощността.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ако не можеш да сметнеш кажи "Не мога" или "Не искам" за да ти го сметна и да не пълним коментарите с логорея и с лични квалификации. Да се съсредоточим върху ефективността на ДВГ и електромобилите която е темата на статията. Съгласенасен?