IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Xiaomi създаде революционен електромотор с 98% ефективност

Двигателят трябва да помогне на технологичния гигант да настигне Tesla и BYD

Китайският технологичен гигант Xiaomi си е поставил за цел да доминира на пазара на електрически превозни средства и вече подготвя нова технология. Компанията направи фурор с първия си модел - SU7, който счупи всички рекорди по предварителни поръчки на китайския пазар, а сега готви следващата стъпка, която ще позволи на Xiaomi да се конкурира успешно с марки като Tesla и BYD.


Xiaomi мотор


Производителят на смартфони разработва напълно нов електрически мотор, който има за цел да революционизира индустрията и да се превърне в нов еталон в сектора. Неговото име е V8, въпреки че е без цилиндри и не е двигател с вътрешно горене. Той е разработка изцяло на Xiaomi, като китайската фирма вече е подала 155 патентни заявки, свързани с него.

Стандартните версии на вече споменатия Xiaomi SU7 са оборудвани с два варианта на двигателя - V6 и V6S с мощност от 299 и 347 конски сили, както и въртящ момент съответно от 400 и 500 Нм. Тези мотори са разработени в сътрудничество с Inovance Technology. Новият агрегат - V8, обаче има значително по-голяма мощност - 578 к.с. и 635 Нм.

Подобна конфигурация не само обещава електрифицирана производителност, но също така позиционира SU7 – и останалите бъдещи модели, които ще захранва, като пряка конкуренция на модели от висок клас като Porsche Taycan Turbo GT или Tesla Model S Plaid.

Следващата версия на Xiaomi SU7 с новия двигател ще може да ускорява до впечатляващи скорости, въпреки че точните числа все още не са известни. Като се има предвид, че най-мощната версия в момента - SU7 Max с 637 к.с., достига 100 км/ч за 2,78 секунди, новата версия се очаква да доближи 2 секунди и да надмине 300 км/ч.

Една от забележителните характеристики на електрическия мотор V8 ще бъде способността му да достига 27 200 об/мин, изпреварвайки както 21 000 об/мин на Tesla Model S Plaid, така и 16 000 об/мин на Porsche Taycan Turbo.


0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До турбо ( преди 3 седмици )
    Да видим дали си си научил урока за толкова години. Ако общата ефективност на един електромобил е 70% и харчи 15 киловатачаса на 100 в градски условия, колко от тях достигат до гумите за движение? Ако един много по- лек и маломощен хибрид според признанията на собствениците харчи само седем, според признанията на собствениците харчи само 7,5/100 за да извърши същата работа, Колко е неговото общо КПД ако достига същата енергия до ако се нуждае от същата енергия за движение въпреки че е по-лек?
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Както казах и в първия коментар, този двигател със сигурност има предимства но списвача при преписването е акцентирал върху КПД, което в случая е без значение, защото по отношение на ефективността съвършенството за което говори втория вече е постигнато и няма практически смисъл подобрения. Предимствата на този двигател са във високите обороти, което е предпоставка за постоянен въртящ момент и ускорение до много високи скорости. Това е предимство, когато няма скоростна кутия.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 3 седмици )
    Ефективността на електромотора може да е 98%,но по важна е общата ефективност на електромобила,която е около 70%.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 3 - Welcome to marketing, ен хаф а найс дай! Самот това ще кажа. Па тоя, дето ти е набичил минуса, да знае, че е облъчен ...
  • #3
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Не съм чул или чел някой да се оплаква от ефективността или оборотите на ел. моторите, така че подобрение вероятно да, ама чак пък "революция"? Рекламният отдел отново се намесил като слон в стъкларски магазин.
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Разбира се няма да има практическо отражение, но това не означава, че фирмите не трябва да гонят съвършенството, стига да запазват цената.
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    И какво точно е предимството на това "високо" КПД? Какво значение има дали е 96% като на останалите или 98%? Това дори не е 2% повече пробег, защото голяма част от разхода на енергия не е само от двигателите, а от отопление и климатизация, вентилатори на охлаждането, загуби в инверторите и механични загуби от *** в трансмисията. Няма да има никакви практически предимства от ефективността. Виждам предимства във високите обороти и евентуално по-ниското тегло на ротора