IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Xiaomi създаде революционен електромотор с 98% ефективност

Двигателят трябва да помогне на технологичния гигант да настигне Tesla и BYD

Китайският технологичен гигант Xiaomi си е поставил за цел да доминира на пазара на електрически превозни средства и вече подготвя нова технология. Компанията направи фурор с първия си модел - SU7, който счупи всички рекорди по предварителни поръчки на китайския пазар, а сега готви следващата стъпка, която ще позволи на Xiaomi да се конкурира успешно с марки като Tesla и BYD.


Xiaomi мотор


Производителят на смартфони разработва напълно нов електрически мотор, който има за цел да революционизира индустрията и да се превърне в нов еталон в сектора. Неговото име е V8, въпреки че е без цилиндри и не е двигател с вътрешно горене. Той е разработка изцяло на Xiaomi, като китайската фирма вече е подала 155 патентни заявки, свързани с него.

Стандартните версии на вече споменатия Xiaomi SU7 са оборудвани с два варианта на двигателя - V6 и V6S с мощност от 299 и 347 конски сили, както и въртящ момент съответно от 400 и 500 Нм. Тези мотори са разработени в сътрудничество с Inovance Technology. Новият агрегат - V8, обаче има значително по-голяма мощност - 578 к.с. и 635 Нм.

Подобна конфигурация не само обещава електрифицирана производителност, но също така позиционира SU7 – и останалите бъдещи модели, които ще захранва, като пряка конкуренция на модели от висок клас като Porsche Taycan Turbo GT или Tesla Model S Plaid.

Следващата версия на Xiaomi SU7 с новия двигател ще може да ускорява до впечатляващи скорости, въпреки че точните числа все още не са известни. Като се има предвид, че най-мощната версия в момента - SU7 Max с 637 к.с., достига 100 км/ч за 2,78 секунди, новата версия се очаква да доближи 2 секунди и да надмине 300 км/ч.

Една от забележителните характеристики на електрическия мотор V8 ще бъде способността му да достига 27 200 об/мин, изпреварвайки както 21 000 об/мин на Tesla Model S Plaid, така и 16 000 об/мин на Porsche Taycan Turbo.


0 от 500
  • #27
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 5 месеца )
    Таблица с калоричност на горивата от университетски учебник.Калоричност на електроенергията е 860 ккал/квтч.
  • #26
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До Турбодухача ( преди 5 месеца )
    За да харчи колкото електромобил на 100 км/ч, Тойотката тябва да прави 1,6 л/100. Успех!
  • #25
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    От статията Топ 10 на най-добрите хибриди на годината. Собственици на хибриди си говорят, като единият не вярва за толкова нисък разход#30 до Бастри ( преди 1 час )"Ако автомобила беше 2.5 бензин , вероятен разход 8.5-9/100" - Добре че си сложил и "вероятен" :)Старият ми лекс беше 2.5л IS 350. По книжка 11 и нещо в града и въпреки невероятното галене под 12 пролет/лято и до някъде есен не съм успявал да го сваля. Зима беше.....да не си спомням че ми става лошо. За това си взех хибрид.
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 19 ( преди 5 месеца )
    Значи всички модели на Тесла ги няма, Kona и Ioniq ги няма, Id3, 4, 5 и 6 ги няма, i3, i4 и i7 ги няма, EQE и EQS ги няма...списъкът е безкраен. Всъщност, почти няма електромобил който да го има. Браво, Турбо. И мозъкът ти го няма, с тази разлика, че това изречение не е сарказъм
  • #23
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антифизика? ( преди 5 месеца )
    "860 ккал/квтч" Това пък откъде го измисли?
  • #22
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Турбо ( преди 5 месеца )
    Тесльо,с грешни данни няма да получиш никога верни резултати.Разход от 7,5 л/100 и 11л/100 за хибрид?С колко км/ч се е движил,с 200 или 300? Съвременните хибриди са много икономични.В градско движение се движат на електромотор,докато напуснеш града.
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Пък и се правиш на хитрец. При 70% КПД на електромобил и 15kWh/100 км колкото е реалния разход при 100 км в час а не при 140 за които смяташ, до колелата достигат 10,5 киловатчаса за изминаване на 100 км. Толкова са необходими и автомобил с ДВГ с разход 45kWh/100 което прави 23% КПД . Дори при 20 на 100 за електромобила и 14kWh до колелата, КПД на ДВГ е 31%.
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Хайде Сега сметни Примера за лексуса и теслата с 1000 коня, която е с 500 кг по-тежка? От 15 киловатчаса при 70% за извършване на работа са достигнали до гумите 10,5 киловат часа. Колко е КПД на lexus ако за същата работа са му необходими 75 киловатчаса? Дадох ти реален пример от собственик на lexus който се хвали само със 7,5 на 100 градско в съседната тема. Ако искаш сметни и за предишния му lexus който харчи 11 на 100 за същото?
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не знам защо като тръгна от Пловдив за София мина през Варна? 4,5 /100 са 45 киловатчаса . 45/20= 2,25
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 5 месеца )
    Пробвах Тойота РАВ 4,която даде комбиниран разход от 4,5/100.При ниска скорост се движи само с електромотора.Електромобил с разход под 20 квтч/100 при 100 км/ч няма.