IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Xiaomi създаде революционен електромотор с 98% ефективност

Двигателят трябва да помогне на технологичния гигант да настигне Tesla и BYD

Китайският технологичен гигант Xiaomi си е поставил за цел да доминира на пазара на електрически превозни средства и вече подготвя нова технология. Компанията направи фурор с първия си модел - SU7, който счупи всички рекорди по предварителни поръчки на китайския пазар, а сега готви следващата стъпка, която ще позволи на Xiaomi да се конкурира успешно с марки като Tesla и BYD.


Xiaomi мотор


Производителят на смартфони разработва напълно нов електрически мотор, който има за цел да революционизира индустрията и да се превърне в нов еталон в сектора. Неговото име е V8, въпреки че е без цилиндри и не е двигател с вътрешно горене. Той е разработка изцяло на Xiaomi, като китайската фирма вече е подала 155 патентни заявки, свързани с него.

Стандартните версии на вече споменатия Xiaomi SU7 са оборудвани с два варианта на двигателя - V6 и V6S с мощност от 299 и 347 конски сили, както и въртящ момент съответно от 400 и 500 Нм. Тези мотори са разработени в сътрудничество с Inovance Technology. Новият агрегат - V8, обаче има значително по-голяма мощност - 578 к.с. и 635 Нм.

Подобна конфигурация не само обещава електрифицирана производителност, но също така позиционира SU7 – и останалите бъдещи модели, които ще захранва, като пряка конкуренция на модели от висок клас като Porsche Taycan Turbo GT или Tesla Model S Plaid.

Следващата версия на Xiaomi SU7 с новия двигател ще може да ускорява до впечатляващи скорости, въпреки че точните числа все още не са известни. Като се има предвид, че най-мощната версия в момента - SU7 Max с 637 к.с., достига 100 км/ч за 2,78 секунди, новата версия се очаква да доближи 2 секунди и да надмине 300 км/ч.

Една от забележителните характеристики на електрическия мотор V8 ще бъде способността му да достига 27 200 об/мин, изпреварвайки както 21 000 об/мин на Tesla Model S Plaid, така и 16 000 об/мин на Porsche Taycan Turbo.


0 от 500
  • #37
    2 rate up comment 6 rate down comment
    до неканения гост ( преди 3 седмици )
    Неканени гостенино, или казано по друг начин, другата самоличност на шиззото, има чували независими тестове от Великобритания, Норвегия, САЩ, България и къде ли не. Има летни, има зимни. Има го и личният ми опит - хиляди километри. Същият този личен опит ми подсказва със 100% сигурност, че си патологичен лъжец.
  • #36
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    До спейшълиста с оборотите.Гледам графика на електромотор използван в електрокарите.Въртящия момент започва на макс от 0 оборота и се запазва до 40% от максималните обороти,след това пада.Мощността нараства от 0 до макс при 40% от максималните обороти,след това се запазват на макс.
  • #35
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Примери от реалността,са клиповете на Дани в Ютуб.Реалния разход на електромобила е по висок,защо според вас все не им излиза пробега с едно зареждане?
  • #34
    2 rate up comment 4 rate down comment
    до Турбодухача ( преди 3 седмици )
    Какви изчисления, бе, пресветли инженерю!? Ти започваш спора си със 100% неверни факти за реалния разход на електромобилите. Не ще те обиждат, ами и боя ще си изкараш някъде така.
  • #33
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До Турбо ( преди 3 седмици )
    Предишните мнения не са мои, но ти дадох изчисленията в които сметките ти не излизат. Също ти дадох примери от реалността. Собственици на хибриден lexus който преди това е имал бензинов такъв и споделя разхода като се хвали, забележи хвали че е само 7,5 на 100 и другите собственици не му вярват защото толкова нисък разход е непостижим. Изгледа ли клипа? А дано ама надали щом продължаваш да говориш такива глупости при положение че в тази група електромобили разходът е около 11 на 100 - два пъти п
  • #32
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 3 седмици )
    Като не успеете да оборите инженера с изчисления,започват обидите.Типично за технически неграмотни тесльовци.
  • #31
    3 rate up comment 5 rate down comment
    до Турбодухача ( преди 3 седмици )
    Не само това, а Модел 3 и още някои от най-икономичните коли падат под 20/100 при 120-130 км/ч. В реални условия. Това, което е нереално е, колко самозаблуден можеш да си.
  • #30
    3 rate up comment 5 rate down comment
    до Турбодухача ( преди 3 седмици )
    Ние, за разлика от теб, не изпитваме удоволствие да се самозаблуждаваме. Затова гледаме само тестове в реални условия. Точно затова изказването ти е нелепо в най-добрия случай.
  • #29
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Турбо ( преди 3 седмици )
    До 25.Говоря ти за реален разход,а не какво ти казва производителя.При 100 км/ч разход под 20 квтч/100 е илюзия.По форумите има информация,но кой да чете.
  • #28
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 27 ( преди 3 седмици )
    Моля те не им падай на нивото тъкмо се води някаква нормална дискусия. Благодаря предварително! Можеше просто да им покажеш един Линк в YouTube който така и няма да могат да отворят защото никой антиелектрик няма достъп до YouTube, за да види реалния разход на над 50 електромобила шофирани магистрално София Пловдив, а после извънградско Пловдив Карлово, а след това и минаване през проходи под балканския път Карлово София. Даже и 15 на 100 е много : youtu.be/nRO4zwhikeA