fallback

Мъск: Tesla ще бъде компания за изкуствен интелект, а не за коли!

Натискът на хибридите е голям, но бъдещето е в електромобилите, убеден е милиардерът

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск отхвърли идеята, че хибридните автомобили са бъдещето. Той проведе разговор с известни американски бизнес анализатори, в който засегна подробно плановете, бъдещето на компаниите си и още куп неща.    

Мъск призна за съществуването на глобален натиск електрическите превозни средства (EV), тъй като конкурентите в автомобилната индустрия вместо това избират хибриди. Той обаче подчерта убеждението на Tesla, че електромобилите "в крайна сметка ще доминират на пазара".

Милиардерът подчерта важността на технологията за интелигентни автомобили, заявявайки, че всяко превозно средство трябва да интегрира такива функции или "никой няма да го купи". Той предположи, че след като превъзходството на подхода на Tesla стане очевидно, лицензирането на неговата технология за пълно самоуправление (FSD) ще стане от съществено значение.

Коментарите му са факт след оповестените късно снощи последни финансови резултати на Tesla, според които приходите на компанията за електромобили са спаднали през първото тримесечие на 2024 г. с 9% до 21,3 млрд. долара спрямо същия период година по-рано, докато очакванията на Уолстрийт бяха за по-скромно понижение с 4% до 22,34 млрд. долара.    

Мъск и неговите инженери не дадоха конкретни отговори за новите модели, които пуска компанията. Вместо това те обсъдиха неидентифицирани варианти, без да казват колко, какъв тип или да предоставят целевите си цени. Новите модели ще бъдат изградени върху текущите производствени линии на Tesla. Мъск предупреди, че този план може да „доведе до постигане на по-малко намаление на разходите от очакваното преди“, което предполага, че превозните средства може да струват на потребителите повече от очакваната цена от 25 000 долара на Model 2.

Главният инженер на компанията Ларс Морави потвърди, че компанията ще избегне риска от инвестиране в "революционен" производствен процес. Спред него работата на Tesla върху достъпната кола от следващо поколение е „прехвърлима“ към превозните средства, които автомобилният производител сега възнамерява да пусне в началото на следващата година.

Мъск отказа да отговори на въпроса на анализатор дали новите превозни средства ще бъдат изцяло нови модели или корекции на съществуващи превозни средства. „Мисля, че казахме всичко, което искаме на този фронт“, каза милиардерът.    

Мъск посвети голяма част от разговора с анализаторите на очертаването на амбициозни визии за диверсификация на бизнеса на Tesla в изкуствен интелект, хуманоидни роботи и управление на флот от милиони автономни превозни средства - всички базирани на софтуерни и хардуерни продукти, които автомобилният производител все още не е разработил напълно.

Tesla "трябва да се разглежда като компания за AI роботика", а не производител на автомобили, каза Мъск. Изявлението предполага съществена промянаa. Повече от 80% от приходите на Tesla през първото тримесечие идват от продажба на електрически автомобили.

Мъск каза, че автопаркът на Tesla ще бъде „като комбинация от Airbnb и Uber“. Някои превозни средства ще бъдат собственост и управлявани от Tesla, други ще бъдат превозни средства, собственост на физически лица, но отдадени под наем в мрежата на Tesla.    

 

Илон не даде точен отговор, когато го попитаха дали планира да направи крачка назад от Tesla през следващите години. Освен че е главен изпълнителен директор на автомобилния лидер и SpaceX, Мъск е също така собственик и технически директор на X, известен преди като Twitter, също собственик и основател на The Boring Company.

„Къде е сърцето ви?“, беше попитан бизнесменът. Мъск отговори: „Tesla съставлява по-голямата част от работното ми време. Рядко ми се случва да си взема неделен следобед почивка, така че лично се уверявам - Tesla е много просперираща. И така ще е за в бъдеще“.

fallback
  • #36
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Добре задавам въпроса конкретно. Ако няма забрана за ДВГ и електромобилите въпреки това са по-евтини и всеки от тях се зарежда с минимум 1000-1500 км в час, смяташ ли че делът на електромобилите дълго време ще се задържи под 50%? Това в съчетание с евтина до безплатна енергия която зареждаш на цена на такса пренос? Допускам че това ще е реалността през 2028 година, седем години преди забраната, ако въобще има такава. Крушките са с належаема жичка ги забраниха през 2012 И още са по магазините
  • #35
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Дай аргументи,защо мислиш така?Електромобилите не решават проблемите на всички потребители.За мен дизелова баничарка е перфектна.Пробвах РАВ 4 хибрид, харесва ми, цената ми идва множко и товарния обем ми е малък.
  • #34
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тоест според тебе всяка бъдеща година ще се продават повече бройки електромобили но със сигурност Това може да бъде наречено спад и срив на продажбите им. Правилно ли съм те разбрал? "Всичко това на фона на спад в акциите,СПАД в продажбите на електрически автомобили след отпадането на субсидиите и БУМ на продажби на хибриди и бензинови автомобили." Смяташ ли че това ще важи за 31 декември 2024 година за цялата 2024 година? Достатъчно конкретен ли бях? Дай Боже да сме живи и здрави до тогава!
  • #33
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Изморен съм и пиша глупости.Тесльо, електромобилите ще доминират само при пълна забрана на двг, което е на път да се отмени.
  • #32
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тоест за тебе бъдещето е до понеделник, а най-късно вторник. В такъв случай си абсолютно прав, ако ще си говорим така. С или без субсидии, с или без забрани бъдещето на 100% е електрическо, а не хибридно. Онова в понеделник със сигурност е хибридно, затова всеки път задавам по толкова въпроси за да съм сигурен, че говорим за едно и също, защото все нещо не сте разбрали , дори когато ви говоря с точни дати GPS координати, разстояния, и какви ли не абсолютно конкретни данни все разбирате друго.
  • #31
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Пропусна съм в бързането.Тесльо, електромобилите ще доминират само при пълна забрана на двг, което е на път да се случи.
  • #30
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Ако има ръст в продажбите на електрически автомобили,то той ще е малък след отпадането на субсидиите.Нормално е големите производители да докарат до фалит по малките.
  • #29
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Тесльо, електромобилите ще доминират само при пълна забрана на двг, което е на път да се Изравняването на цените също няма да даде предимство на електромобилите, защото не вършат работата на всички хора,който си изкарват хляба с транспорт.През 2040 ще съм прекалено дърт за да шофирам или вече ще съм гушнал букета.
  • #28
    До 26 ( преди 6 месеца )
    Не си спомням тебе дали съм те питал но сега ще се възползвам тъкмо си на линия. Смяташ ли че сриват на продажбите на електромобили в световен мащаб е реален? Смяташ ли че тази година ще бъдат продадени по малко електромобили в световен мащаб след като вече го говориш като факт? Питам те сериозно какво ти е мнението? Според мен И тази година ще има ръст на продажбите на електромобили. Сривът ще е за определени марки и държави, но в световен мащаб тенденцията ще е за ръст. Съгласен ли си?
  • #27
    До Турбо ( преди 6 месеца )
    А ти не смяташ ли че в по-дългосрочно бъдеще, електромобилите ще доминират? Вече се чувствам длъжен да предупреждавам че не говоря за другия понеделник и вече започвам да конкретизирам Какво е дългосрочно бъдеще - между 2030 и 2040 когато електромобилите вече ще са по-евтини при всички положения от ДВГ, благодарение на щедрите субсидии на истинската партия. Китайската комунистическа партия. Урсула е пионка и никога не е имала думата. Тя е рупор на чужди интереси.
fallback
Последни