fallback

Мъск: Tesla ще бъде компания за изкуствен интелект, а не за коли!

Натискът на хибридите е голям, но бъдещето е в електромобилите, убеден е милиардерът

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск отхвърли идеята, че хибридните автомобили са бъдещето. Той проведе разговор с известни американски бизнес анализатори, в който засегна подробно плановете, бъдещето на компаниите си и още куп неща.    

Мъск призна за съществуването на глобален натиск електрическите превозни средства (EV), тъй като конкурентите в автомобилната индустрия вместо това избират хибриди. Той обаче подчерта убеждението на Tesla, че електромобилите "в крайна сметка ще доминират на пазара".

Милиардерът подчерта важността на технологията за интелигентни автомобили, заявявайки, че всяко превозно средство трябва да интегрира такива функции или "никой няма да го купи". Той предположи, че след като превъзходството на подхода на Tesla стане очевидно, лицензирането на неговата технология за пълно самоуправление (FSD) ще стане от съществено значение.

Коментарите му са факт след оповестените късно снощи последни финансови резултати на Tesla, според които приходите на компанията за електромобили са спаднали през първото тримесечие на 2024 г. с 9% до 21,3 млрд. долара спрямо същия период година по-рано, докато очакванията на Уолстрийт бяха за по-скромно понижение с 4% до 22,34 млрд. долара.    

Мъск и неговите инженери не дадоха конкретни отговори за новите модели, които пуска компанията. Вместо това те обсъдиха неидентифицирани варианти, без да казват колко, какъв тип или да предоставят целевите си цени. Новите модели ще бъдат изградени върху текущите производствени линии на Tesla. Мъск предупреди, че този план може да „доведе до постигане на по-малко намаление на разходите от очакваното преди“, което предполага, че превозните средства може да струват на потребителите повече от очакваната цена от 25 000 долара на Model 2.

Главният инженер на компанията Ларс Морави потвърди, че компанията ще избегне риска от инвестиране в "революционен" производствен процес. Спред него работата на Tesla върху достъпната кола от следващо поколение е „прехвърлима“ към превозните средства, които автомобилният производител сега възнамерява да пусне в началото на следващата година.

Мъск отказа да отговори на въпроса на анализатор дали новите превозни средства ще бъдат изцяло нови модели или корекции на съществуващи превозни средства. „Мисля, че казахме всичко, което искаме на този фронт“, каза милиардерът.    

Мъск посвети голяма част от разговора с анализаторите на очертаването на амбициозни визии за диверсификация на бизнеса на Tesla в изкуствен интелект, хуманоидни роботи и управление на флот от милиони автономни превозни средства - всички базирани на софтуерни и хардуерни продукти, които автомобилният производител все още не е разработил напълно.

Tesla "трябва да се разглежда като компания за AI роботика", а не производител на автомобили, каза Мъск. Изявлението предполага съществена промянаa. Повече от 80% от приходите на Tesla през първото тримесечие идват от продажба на електрически автомобили.

Мъск каза, че автопаркът на Tesla ще бъде „като комбинация от Airbnb и Uber“. Някои превозни средства ще бъдат собственост и управлявани от Tesla, други ще бъдат превозни средства, собственост на физически лица, но отдадени под наем в мрежата на Tesla.    

 

Илон не даде точен отговор, когато го попитаха дали планира да направи крачка назад от Tesla през следващите години. Освен че е главен изпълнителен директор на автомобилния лидер и SpaceX, Мъск е също така собственик и технически директор на X, известен преди като Twitter, също собственик и основател на The Boring Company.

„Къде е сърцето ви?“, беше попитан бизнесменът. Мъск отговори: „Tesla съставлява по-голямата част от работното ми време. Рядко ми се случва да си взема неделен следобед почивка, така че лично се уверявам - Tesla е много просперираща. И така ще е за в бъдеще“.

fallback
  • #56
    анонимен ( преди 6 месеца )
    А ако искаш да говорим за днес и сега, в Китай електромобилите вече са по евтини дори без субсидии. Субсидиите са спрени от две години но въпреки това автомобилите които се зареждат в контакта имат 66% пазарен дял. Понеже не могат да го увеличат повече, субсидиите вече не се дават за покупка на електромобил А за замяна на стари замърсяващи автомобили - за да направят по-бързо стъпката за тяхната замяна. В резултат търсенето на горива в Китай спада. С него и замърсяването. Цените също падат още.
  • #55
    До 54 ( преди 6 месеца )
    Тоест искаш чак през 2025 да ти задам въпроса дали смяташ че през 2024 година ще бъдат продадени повече електромобили отколкото през 2023, за да можеш да погледнеш през терасата? Не бе брат, днес няма да ядеш череши от черешата която си засадил сутринта, и тази година няма да ядеш. Няма да ядеш и следващата. Това не означава довечера да изкорениш дървото, което си засял сутринта защото не ти дава череши. Някой резултати не се виждат веднага. Трябва мислене и знания да "ги видиш"
  • #54
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Мите, когато "когато"-то започне да "се вижда през терасата", тогава задавай безбройните си детски въпроси.
  • #53
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Не е Ако, а КОГАТО. Не гледай през терасата! Знам, че бъркаш времената. Не бързай. Това бъдеще още не е дошло и няма откъде да си купиш 10 годишна електрическа Тойота с 1500 км пробег и 10 мин. зареждане. И не препоръчвам,а ПИТАМ какво би ИЗБРАЛ. Все пак всеки има право на свободен избор и ще го има и през 2038 - 10 години от началото на производството на тази Тойота, а тойота НИКОГА НИКОГА не лъже. 2038 ще има и хибридни Короли. Коя ще ИЗБЕРЕШ ТОГАВА при еднакви цени?
  • #52
    анонимен ( преди 6 месеца )
    комунизма е електрификация плюс съветска власт
  • #51
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинката електричка пак дава акъл какво да караме.Ама ако електрокарите станели по евтини,ако тока бил без пари,ако зареждали за отрицателно време,ако имало зарядки по целия свят.Преброй колко пъти използва "ако" и колко пъти пътува в бъдещето.
  • #50
    Понеделник 2030 ( преди 6 месеца )
    "Електрическа баничарка с 500 км пробег и бързо зареждане още няма." Ето още една незаета ниша за някоя бърза риба - американска или китайска да изяде бавните европейски производители, въпреки че баничарки се ползват предимно в Европа. Какво лошо виждаш Европа да субсидира производството на тези превозни средства, за да се избави от вносът на изкопаеми горива? Точно както прави Китай в момента. Изведнъж търсенето на дизел в Китай рязко спадна от началото на годината и изненада анализаторите..
  • #49
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Да се върнем в началото на дискусията "Турбо ( преди 2 часа )Това ми звучи като партиен лозунг,изречен от някоя калинка като танте Урсула."Той обаче подчерта убеждението на Тесла,че електромобилите ще ДОМИНИРАТ В КРАЙНА СМЕТКА НА ПАЗАРА." За кой понеделник според тебе говори лирическия герой? А.) Понеделник 2020 , Б.) за вчерашния вторник В) понеделник следващата седмица Г.) по някое време след 2030 за когато говоря и аз за електрическите баничарки, за 2025 за стотен път препоръчвам ДИЗЕЛО ...
  • #48
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Зарядни може и да има,но евтина електричка баничарка няма.Няма и безплатна електроенергия,няма баничарка с бързо зареждане.Като се появят тогава ще му мисля.
  • #47
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Аз живея днес и сега.За бъдещето не гадая,ти си врачока,само нещо не ти се сбъдват прогнозите.
fallback
Последни