fallback

Мъск: Tesla ще бъде компания за изкуствен интелект, а не за коли!

Натискът на хибридите е голям, но бъдещето е в електромобилите, убеден е милиардерът

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск отхвърли идеята, че хибридните автомобили са бъдещето. Той проведе разговор с известни американски бизнес анализатори, в който засегна подробно плановете, бъдещето на компаниите си и още куп неща.    

Мъск призна за съществуването на глобален натиск електрическите превозни средства (EV), тъй като конкурентите в автомобилната индустрия вместо това избират хибриди. Той обаче подчерта убеждението на Tesla, че електромобилите "в крайна сметка ще доминират на пазара".

Милиардерът подчерта важността на технологията за интелигентни автомобили, заявявайки, че всяко превозно средство трябва да интегрира такива функции или "никой няма да го купи". Той предположи, че след като превъзходството на подхода на Tesla стане очевидно, лицензирането на неговата технология за пълно самоуправление (FSD) ще стане от съществено значение.

Коментарите му са факт след оповестените късно снощи последни финансови резултати на Tesla, според които приходите на компанията за електромобили са спаднали през първото тримесечие на 2024 г. с 9% до 21,3 млрд. долара спрямо същия период година по-рано, докато очакванията на Уолстрийт бяха за по-скромно понижение с 4% до 22,34 млрд. долара.    

Мъск и неговите инженери не дадоха конкретни отговори за новите модели, които пуска компанията. Вместо това те обсъдиха неидентифицирани варианти, без да казват колко, какъв тип или да предоставят целевите си цени. Новите модели ще бъдат изградени върху текущите производствени линии на Tesla. Мъск предупреди, че този план може да „доведе до постигане на по-малко намаление на разходите от очакваното преди“, което предполага, че превозните средства може да струват на потребителите повече от очакваната цена от 25 000 долара на Model 2.

Главният инженер на компанията Ларс Морави потвърди, че компанията ще избегне риска от инвестиране в "революционен" производствен процес. Спред него работата на Tesla върху достъпната кола от следващо поколение е „прехвърлима“ към превозните средства, които автомобилният производител сега възнамерява да пусне в началото на следващата година.

Мъск отказа да отговори на въпроса на анализатор дали новите превозни средства ще бъдат изцяло нови модели или корекции на съществуващи превозни средства. „Мисля, че казахме всичко, което искаме на този фронт“, каза милиардерът.    

Мъск посвети голяма част от разговора с анализаторите на очертаването на амбициозни визии за диверсификация на бизнеса на Tesla в изкуствен интелект, хуманоидни роботи и управление на флот от милиони автономни превозни средства - всички базирани на софтуерни и хардуерни продукти, които автомобилният производител все още не е разработил напълно.

Tesla "трябва да се разглежда като компания за AI роботика", а не производител на автомобили, каза Мъск. Изявлението предполага съществена промянаa. Повече от 80% от приходите на Tesla през първото тримесечие идват от продажба на електрически автомобили.

Мъск каза, че автопаркът на Tesla ще бъде „като комбинация от Airbnb и Uber“. Някои превозни средства ще бъдат собственост и управлявани от Tesla, други ще бъдат превозни средства, собственост на физически лица, но отдадени под наем в мрежата на Tesla.    

 

Илон не даде точен отговор, когато го попитаха дали планира да направи крачка назад от Tesla през следващите години. Освен че е главен изпълнителен директор на автомобилния лидер и SpaceX, Мъск е също така собственик и технически директор на X, известен преди като Twitter, също собственик и основател на The Boring Company.

„Къде е сърцето ви?“, беше попитан бизнесменът. Мъск отговори: „Tesla съставлява по-голямата част от работното ми време. Рядко ми се случва да си взема неделен следобед почивка, така че лично се уверявам - Tesla е много просперираща. И така ще е за в бъдеще“.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ами какво да каже? Като проект NV9 (евтина тесла) отпадна. Имаше чистка и в проекта за супер компютър. Новите клетки за батерии също изгоряха. Сайбъртръка носи колкото позитиви толкова и негативи в имиджово отношение. Дори големия му коз - автопилота изостава (но то всички слагат всевъзможни сензори и радари докато Мъск разчита само на камери). За последните 4 месеца цената акциите падна от 260 до 145 долара (макар че той обича да играе с това). Но накратко - Вервайте ми!
  • #5
    Хвалипръц ( преди 6 месеца )
    Лъжлив нагъл Илон каза да му верват. Само че лумпенариата оредява все повече. Барем нови лъжи да беше измислил..
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Както винаги списвачът е разбрал-недоразбрал. Мъск в изказването си (което за разлика от списвача слушах на живо) по никакъв начин не валидираше хибридите тип Тойотка, а визираше наскорошните планове на няколко компании като Стелантис да забавят инвестирането в електромобили за сметка на плъгин хибриди. Което, разбира се, всички знаем не се случва при много други компании като Хюндай-Киа или Волво.
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И, ся ко, великото "гига леене" се отлага за някое друго светло бъдеще, така ли? Язък за фанфарите и пушилката каква велика революция в производството на автомобили се задаваше. Вместо това, вземете този нов и "усъвършенстван" софтуер. Все едно четем прес съобщение от Майкрософт, Оракъл или Алфабет.
  • #2
    Sameman ( преди 6 месеца )
    Може би не са бъдещето хибридните автомобили, на са настоящето тук и сега. Електрическите автомобили в бъдеще може би, когато технологиите са съществуващи и достъпни. В момента електрическия автомобил бива отхвърлен от пазара, въпреки политическия натиск. Минусите са далеч повече от плюсовете.
  • #1
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Вярвайте в светлото бъдеще на Тесла,но засега имаме спад от 9% за първото тримесечие.Ние ще ви хвърляме прах в очите,а модерните чипирани шилета ще блеят с ентусиазъм.
fallback
Последни