IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan преминава към твърдотелни батерии

С новата технология японците искат да се конкурират с гиганти като Tesla и BYD

Японският автомобилен производител Nissan обяви началото на мащабно производство на твърдотелни батерии за електрическите си автомобили, като това ще се случи до началото на 2029 година. Компанията, класирана на трето място сред японските производители на автомобили по обем на продажбите, залага на иновативни технологии, за да се справи с гиганти като Tesla и BYD, които вече са направили значителни крачки в автомобилите, захранвани с батерии.


Nissan


Твърдотелните батерии, които Nissan планира да започне да тества и разработва в пилотен завод в Йокохама, се очаква да се зареждат по-бързо и да издържат по-дълго от традиционните батерии. Производството на първите твърдотелни батерии ще започне през март 2025 година, а компанията планира да увеличи производствения капацитет до 100 мегаватчаса на месец от фискалната година, започваща през април 2028-а.

Освен това Nissan планира да използва мощни леярски машини за производството на автомобили, което ще намали производствените разходи с 10% и ще намали теглото на компонентите с 20%. Според вицепрезидента на Nissan - Хидеюки Сакамото, компанията използва такива технологии за производството на структурни части в завода в Тотига вече повече от 15 години.

През следващите три години Nissan планира да пусне 30 нови модела, 16 от които ще бъдат електрифицирани, включително осем напълно електрически автомобила и четири plug-in хибрида. Компанията, която е пионер в електрическите автомобили с модела Leaf, сега цели да намали цената на следващото поколение такива автомобили с 30%, така че до 2030 година те да бъдат конкурентни на моделите, задвижвани с бензин.

Nissan също така обмисля стратегическо партньорство с големия местен конкурент Honda Motor, за да работят заедно върху ключови компоненти за електрически превозни средства и използването на изкуствен интелект в автомобилните софтуерни платформи. Това сътрудничество може да бъде още една стъпка към иновациите и подобряването на конкурентоспособността на японските автомобили на световния пазар.


0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Нали бяха умрели електричките? Ко стана? Какви са тези нови неща? Невъзможно!
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 28 ( преди 1 седмица )
    Нали това казвам. Много е лесно да направиш идЕот доволен. Не познавам интелигентен човек, който да е доволен. Интелигентният човек винаги търси подобрението и напредъка. Неговата противоположност е доволна от 20-годишните технологии на Тойотка, които тя му продава на цени като за модерна кола и доволно потрива ръце.
  • #27
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 1 седмица )
    До 25: Доволните дългогодишни клиенти на Тойота сме най-много, пък ти си блей колкото искаш, добре се справяш с ролята на форумен шут.
  • #26
    0 rate up comment 2 rate down comment
    ЧЕЗ ( преди 1 седмица )
    50% от смущенията на енергийната система на континентална Европа са причинени от свръхпроизводството на соларен ток в България. На 9.04, поради невъзможност да балансира над 1076 мегавата, България изнесе непланирано в рамките на 1 час 900 мегавата, което доведе до проблеми с честотата на тока в цяла Европа... Вода гази, жаден ходи.. Няма по-кратък алгоритъм от Слънце-волтаик-батерия-електромотор
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 25 ( преди 1 седмица )
    Имах една стара еврейска поговорка. " Ако видиш че някой е глупав, не му го казвай. Продай му нещо"
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 24 ( преди 1 седмица )
    Деева, прав си. Не е. Много, много по-лъжлива и опасна за живота на клиентите си е. Но както много пъти съм казвал, тя напълно се заслужава с клиентите си. Двойка за пример - за нищо не ставате, но се обичате. Вие обичате Тойотка, защото сте неостри, а тя ви обича, защото вие сте неостри.
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 седмица )
    До 22: Хех, "Тойотка" да не ти е лъжлив нагъл Илон или пък свръх-технологичните немци с върховна технология канцерогенен тракащ "премиум" дизел?
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 седмица )
    До 21: Източник: ютуб /watch?v=cfSSHYOrQNI. Резултати публикуват само тези които търсят инвеститори. Тойота не е сред тях. Според последния им план, батериите с твърд електролит ще излязат през 2027. Окончателните спецификации ще станат ясни тогава.
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 21 ( преди 1 седмица )
    Не може да ти отговори на този въпрос. Истината е, че Тойотка изкара на стадиона на откриването на олимпиадата прототип, който може вътре да е бил с всичко - включително и с оловни акумулатори. Няма как да знаем. Но за подобно демо, което трябва да мине добре, се избира стара и изпитана технология. Вероятността вътре да е имало експериментални батерии, произведени на ръка в единични бройки (както се прави в началото при разработка), клони към нула.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 1 седмица )
    "Тойота тестваха батерии с твърд електролит в автомобил през 2021." Интересна информация. Може ли източник? Какви бяха резултатите от тестовете? Време на зареждане, тегло, пробег? Всеки Напредък при батериите е важен, независимо откъде идва.