IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel Grandland стана електрически SUV със 700 км пробег

Новото поколение ще се предлага и в два хибридни варианта - PHEV и MHEV

От 2028 г. Opel ще произвежда само електрически автомобили. Остават четири години, но новите платформи на Stellantis за EV модели вече са готови. Преди това обаче германската марка представя нов Grandland, който е също е изцяло електрически и е изграден на нова архитектура. Едновременно с това SUV-моделът ще се предлага и в два хибридни варианта.


Opel Grandland


Според ръководството на Opel новият Grandland е изцяло проектиран и разработен в централата на компанията Рюселхайм, като ще се произвежда в завода в Айзенах. Той е пораснал на размери спрямо предшественика си, като е със 173 мм по-дълъг, с 19 мм по-висок и с 64 мм по-широк. Резултатът е 4650 x 1905 x 1660 мм (съответно дължина, широчина и височина).

В предната част се открояват новият 3D Vizor и мотивът с компас, като при концепцията Opel Experimental. Това означава, че вертикалната гънка и хоризонталната визия се срещат в логото. Новост е и така наречената „Intelli-Lux Pixel Matrix HD" светлина с точно 51 200 пиксела.

Освен това новият SUV получава двуцветна боя на каросерията, както и променени задни калници, които му придават по-офроуд външен вид. Този Grandland също така е първият сериен модел на Opel, който получава осветени лога на марката.


Opel Grandland


В допълнение към дължината, ширината и височината, междуосието също е увеличено. От 2675 мм на предишното поколение то е достигнало 2784 мм, като благодарение на стръмно наклонената задна врата нараства и пространството в купето. За пътниците отзад има допълнителни 20 мм за пространство за краката. А със сгънати задни седалка Grandland може да побере до 1641 литра в багажника.

Като цяло интериорът е много стилен. Всички дамаски и тапицерии са изработени от 100% рециклирани материали и на пръв поглед, но основна роля играе големият екран. В случая на новия Grandland от Opel е инсталирали 16-инчов сензорен дисплей. Зад волана също има напълно дигитален инструментален панел с все още неуточнени размери, докато head-up дисплей проектира допълнителна информация върху предното стъкло.

Ако всичко това е прекалена за шофьора, той може да намали цялото съдържание до минимум чрез така наречения „Pure Mode“, който е предназначен да минимизира разсейването, особено при пътуване в дъжд или през нощта. Едновременно с това седалките са оборудвани с нови функции за комфорт. Тази на шофьора и пътника до него имат активни странични подложки, оборудвани са с вентилация и функция за масаж.


Opel Grandland


Новият Grandland е първият Opel, базиран на платформата Stellantis STLA Medium, която е проектирана специално за електрически модели. В бъдеще обаче моделът ще се предлага не само като изцяло електрически, но и като plug-in хибрид (PHEV) с пробег от около 85 км, както и като 48-волтов мек хибрид (MHEV).

Засега няма информация относно тези задвижващи системи, но Peugeot вече представи новото 3008, така че агрегатите на Grandland почти сигурно ще бъдат идентични. Версията „Standard Range“ ще бъде с предно предаване, мощност 213 к.с. и батерия с капацитет 73 kWh. Пробегът според WLTP е между 504 и 524 км.

Вариантът с два мотора „Dual Motor“ получава същата батерия и максимален пробег от 525 км, като тук мощността вече нараства до 326 к.с. Ще има и версия „Long Range“ с батерия с 98 kWh. При нея мощността е 231 к.с., а пробегът с едно зареждане ще достига 700 км, съобщават от Opel.


Opel Grandland


Електрическите Peugeot 3008 (а това означава и Opel Grandland) могат да бъдат зареждани с максимална мощност от 160 kW. Зареждането от 20 до 80% отнема около 30 минути.

Версията MHEV, от друга страна, не се нуждае от презареждане, като и тук на помощ идват параметрите на модела на Peugeot. Френският модел използва 1,2-литров бензинов двигател със 136 к.с. и електрифицирана 6-степенна DSG. Този агрегат вече се използва от модели на Opel - при новите Astra и Corsa, както и при настоящия Grandland. Все още обаче няма информация за варианта PHEV.

От Opel все още не са обявил датата на пускане на пазара или цените на Grandland Electric. Очаква се моделът да пристигне в дилърите в края на лятото или началото на есента. Цените на Grandland Electric би трябвало да започнат от около 50 000 евро.


Още снимки на новия Opel Grandland - вижте в галерията:


0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    23 - и в твоя защита или инфо - на пресечката А7 / А8 до Улм - Т изгради паркинг със зараядни - незнам точен брой но май бяха към 20. Но това е може би единственато такова в Германия (или поне не съм чул, е ми е изсветсно друго).
  • #26
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 25 ( преди 3 седмици )
    Сетих се. Тогава бях в движение и ти писах че ще отговоря по-късно, а не че няма да ти отговоря. Все още не съм проверил. Ако беше питал снощи докато бях свободен можеше да ти отговоря веднага. Ти очевидно си проверил. Какъв е резултатът? Ще го приема на доверие! Обикновено зарядните са през стотина километра, но може да има и изключения.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    23 - ето и въпроса : анонимен ( преди 16 часа )37... Тесла не е панацея, нито Е-колите са 42! Твоите мечти са едно, но реалностите друго. Я ей така за спорта - колко Тесла зарядни има (с колонките): Париж - Лион / Лион - Барса / Франкфурт- Париж / Загреб - Белград / София - Варна?! - дал съм отсечки около 400км. Искам ги на магистралата - а не някъде си? Силно ме съмнява да има 8! (говорим между градовете, не в тях).
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    23- поправка - не 8 а 5 СЧ на Т - ето ти коментара и след това следва моя въпрос: До 36 ( преди 16 часа )Не е като да не познах. Говорим за различни неща. Тесла няма бавни зарядни станции. Зареждаш с 1000-1500км/ч и за 400 км минаваш минимум 5 зарядни станции с по минимум шест колонки. Обикновено всички работят.
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    23 - не, нямаше лична нападка. Прсото с разгарана дискусията, каза, как на 400км има поне 8 СЧ на Тесла и с по-поне 6 колонки. Аз ти дадох няколко отсечки, които са около 400км - и все още чакам да ми кажеш, колко точно 8 СЧ на Т има там. Като тези в града не се броят,искам само тези на магистралата, без да се налага да слизам от нея. Мога да ти дам и още много 400км отсечки..
  • #22
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Извинявай ( преди 3 седмици )
    "анонимен ( преди 45 минути )Митичен, почнал си с изявите, ама вчера ти задаох въпрос и изведнъж се изниза като пръ..ня от ***, че си бил много зает.. Та ще благоволиш ли да ме осветлиш или си забравил дори въпроса?" Вече няколко пъти само под тази статия споменах че не съм Ванга и не мога да чета мисли. Пишеш като анонимен, така че няма как да знам какъв въпрос си ми задал. За да не отговоря или е било някаква лична нападка на която не не смятам да отговарям или съм пропуснал въпроса.Повтори
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Стратегията на Стелантис - сменяме капачките на джантите на Пежата и ги правим Опели, Алфи и Ланчи. Даже и да ми е харесвал някой от тях, сега ще ги зачеркна всичките им брандове. Пфу!
  • #20
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 седмици )
    Аз за разлика от тебе не се правя на умен. Въпреки че знам всички пътища винаги си пускам навигацията, хем да гледам за полицаи И всеки път ме съветва да минавам по различен маршрут в зависимост от трафика. Избягвам само разбитите пътища, ако се опитва да ме прекара оттам. Включително по магистралата в някои случаи. Така че спри да генерализираш с личния си опит. Нали се разбрахме че един факт е добър за едната страна и лош за другата, без факта да се променя по никакъв начин.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Горките Стелантис - още при излизането си двата най-важни модела изглеждат остарели. Не ги сравнявам с Тесла, а с Рено, който им е директния противник на пзара. Стелнатис наистина опитват "с трици маймуни да ловят"!
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Господин И'диот ( преди 3 седмици )
    И'диоте, 500 км се зареждат за 10 секунди вкъщи и при дефинирането на градско шофиране от 300 км на ден, се изминават 110 хиляди километра годишно. 22 000 киловатчаса струват 3300 лв и зареждането им отнема цял 1 час през годината. Ти ще заредиш 110 пъти по 5 минути, което са 9 часа и 7700 литра, за над 20 000лв. Човек който не е и'диот кой автомобил би избрал, ако са на една и съща цена? За и'диотите е ясно кой ще изберат! Гордееш ли се че си такъв, освен всички други определения?