IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Големият проблем на електромобилите си остава високата им цена

Дори сериозните отстъпки не помагат за увеличаване на продажбите

Американската компания Cox Automotive анализира ситуацията на пазара на електрически превозни средства. Въпреки усилията на производителите, цените им все още остават доста високи, което се отразява негативно на потребителското търсене.


електромобили


Автомобилните компании са продавали своите електрически превозни средства на пазара в САЩ със средна отстъпка от 6000 долара през първото тримесечие на 2024 г., показва проучването. Въпреки това огромен брой автомобили се трупат при дилърите.

Някои компании са отишли ​​по-далеч. Nissan, например, предлага своя електрически кросоувър Aryia с отстъпка от почти 16 000 долара. Това е почти една трета от препоръчителната цена на дребно на модела и това не включва данъчните облекчения. Nissan Ariya се продава за около 35 500 долара, а Nissan Leaf вече струва под 28 000 долара, докато Hynudai Ioniq 6 се предлага 36 500 долара, което е доста под цената на тези модели.

Cox Automotive дава и други примери - Mercedes-Benz продава своя EQS с отстъпка от 20 000 долара, което е 19% от цената на модела. Така сега електрически автомобил може да бъде закупен за по-малко от 105 000 долара. Производители като Tesla и Ford също намалиха цените на своите модели в опит да раздвижат пазара.

Към 1 април електрическите превозни средства са се задържали при дилърите средно 119 дни, съобщава Automotive News. В пика, регистриран в средата на февруари, този срок е бил 169 дни. За сравнение средният престой на бензиновите модели е 73 дни.

Намаляването на ценовите етикети е позволило значително да се намалим времето за продажба. Така след като цената на Mustang Mach-E падна в цената с 8100 долара, времето за доставка е намаляло от 314 дни през февруари до 140 дни през март. Nissan Ariya се продава за 94 дни, докато през февруари този срок е бил 159 дни.

Причината за нарастващото натрупване на електрически превозни средства при дилърите е спадът в търсенето. През първото тримесечие на 2024 г. електрическите превозни средства представляват 7,3% от продажбите на нови превозни средства, което е само 2,6% повече от година по-рано. За сравнение, продажбите на електромобили са нараснали с 46% на годишна база през първото тримесечие на 2023 г. и с 81% през 2022 г.

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 16 ( преди 7 месеца )
    А когато става въпрос за избор измежду автомобили на една и съща цена, сравнението на Тесла с ferrari и McLaren вече наистина е най-глупавото нещо което съм чувал. Ако toyota corolla струва колкото ferrari, а по някаква причина поддръжката на ferrari-то ти излиза по-евтина, кой автомобил ще избереш? Ако електрическа corolla 500 коня с 1500 км пробег за 10 минутно зареждане струва на същата цена като хибридна 150 коня, коя ще вземеш?
  • #17
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До 15 ( преди 7 месеца )
    Наистина ли не разбираш написаното или само се правиш на най-глупавия човек на света? Понякога ми се струва че такъв човек е невъзможно да съществува! Хайде пак прочети че за 13 000 електромобила броя на бързите зарядни станции на които зареждат за минути при нужда от дълго пътуване когато цената няма значение, вече гонят броя на бензиностанциите в България. Те са заместителите на бензиностанциите. Зареждането в гаража е опция за тези които го имат, за да им е по-бързо евтино и удобно.
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Хората не си купуват Ферари и Макларън също поради високата им цена. Сега Митето със задоволство ще ни обясни как Тесла ускорява по-бързо от всички ДВГ-та и това би трябвало да ни е достатъчно, за да си купим по една.
  • #15
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 7 месеца )
    Това с гаража и бензиностанцията е едно от най-глупавите неща, които съм чувал през живота си!!! Трябва да си тотално изплискал легена, дори да си помислиш за такова сравнение. Хахахахахахахахахахахахахахаха в дома ем-те се зареждат ЧАСОВЕ, а на бензиностанията зареждаш за 2 мин. За това се скрий някъде!
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Влизате в полемика с местния Мун чо, наречен още електрика, митбъстър или адреналинка електричка.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.И най важното, може да смята сложна лихва в Ексел и знае сайта на ЕСО и енергийните борси.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • #13
    1 rate up comment 9 rate down comment
    До 10 ( преди 7 месеца )
    Доколкото знам в нито един гараж няма бензиностанция, но може и да бъркам. Поправи ме ако греша? Ти в кой гараж ходиш да зареждаш бензин? Все още има само 13 000 електромобила в България на 3 милиона автомобила с ДВГ но зарядните станции за електромобили започнаха да се изравняват с броя на бензиностанциите, защото са буквално машини за печатане на пари. Вече има и конкyренция. Ако миналата година дори на бавните зарядни станции цената беше 80 стотинки, то сега вече е 35 стотинки
  • #12
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 11 ( преди 7 месеца )
    Със сигурност стъкления покрив, триплекс, дори на страничните стъкла за шумо и топлоизолация, вместо обикновено закалено стъкло което ползват дори луксозни марки, термопомпа във всеки автомобил, 9 камери, премиум озвучителна система която е по-добра от на повечето луксозни автомобили са много по-евтини от 5 бутона и са налични дори в базовите модели с цел спестяване на средства. Изключително лесно беше да ме убедиш в това! По-добри аргументи нямаше как да изкараш!
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да но Тесла са единствените с печалба. И то за сметка на много орязан продукт. Да не мислиш че липсата на бутони и екран за шофьора е породена от краен шведски минимализъм. Или липсата на парктроник, радар и сензор за чистачки. Също гига пресите не са защото е по-добре за колата, а защото е по-евтино.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Най-големият им проблем не е само цената - а това че си иска гараж електрокара. Колко хора в града днес имат гаражи? Вероятно всичките от тях вече имат електрички и до там. Следващите продажби и с мега отстъпки няма да се случат - хората да се чудят къде да зареждат всяка вечер няма как да стане..
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Цената им е само върха на айсберга. Единствено 0-100 ускорение,което никой не им го отрича, но имат още много недостатъци, за да се наложат, с които никой не иска да прави компромис. Е само (крайно) зелени или е-фили.