IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Големият проблем на електромобилите си остава високата им цена

Дори сериозните отстъпки не помагат за увеличаване на продажбите

Американската компания Cox Automotive анализира ситуацията на пазара на електрически превозни средства. Въпреки усилията на производителите, цените им все още остават доста високи, което се отразява негативно на потребителското търсене.


електромобили


Автомобилните компании са продавали своите електрически превозни средства на пазара в САЩ със средна отстъпка от 6000 долара през първото тримесечие на 2024 г., показва проучването. Въпреки това огромен брой автомобили се трупат при дилърите.

Някои компании са отишли ​​по-далеч. Nissan, например, предлага своя електрически кросоувър Aryia с отстъпка от почти 16 000 долара. Това е почти една трета от препоръчителната цена на дребно на модела и това не включва данъчните облекчения. Nissan Ariya се продава за около 35 500 долара, а Nissan Leaf вече струва под 28 000 долара, докато Hynudai Ioniq 6 се предлага 36 500 долара, което е доста под цената на тези модели.

Cox Automotive дава и други примери - Mercedes-Benz продава своя EQS с отстъпка от 20 000 долара, което е 19% от цената на модела. Така сега електрически автомобил може да бъде закупен за по-малко от 105 000 долара. Производители като Tesla и Ford също намалиха цените на своите модели в опит да раздвижат пазара.

Към 1 април електрическите превозни средства са се задържали при дилърите средно 119 дни, съобщава Automotive News. В пика, регистриран в средата на февруари, този срок е бил 169 дни. За сравнение средният престой на бензиновите модели е 73 дни.

Намаляването на ценовите етикети е позволило значително да се намалим времето за продажба. Така след като цената на Mustang Mach-E падна в цената с 8100 долара, времето за доставка е намаляло от 314 дни през февруари до 140 дни през март. Nissan Ariya се продава за 94 дни, докато през февруари този срок е бил 159 дни.

Причината за нарастващото натрупване на електрически превозни средства при дилърите е спадът в търсенето. През първото тримесечие на 2024 г. електрическите превозни средства представляват 7,3% от продажбите на нови превозни средства, което е само 2,6% повече от година по-рано. За сравнение, продажбите на електромобили са нараснали с 46% на годишна база през първото тримесечие на 2023 г. и с 81% през 2022 г.

0 от 500
  • #38
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    37... Тесла не е панацея, нито Е-колите са 42! Твоите мечти са едно, но реалностите друго. Я ей така за спорта - колко Тесла зарядни има (с колонките): Париж - Лион / Лион - Барса / Франкфурт- Париж / Загреб - Белград / София - Варна?! - дал съм отсечки около 400км. Искам ги на магистралата - а не някъде си? Силно ме съмнява да има 8! (говорим между градовете, не в тях).
  • #37
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 36 ( преди 4 месеца )
    Не е като да не познах. Говорим за различни неща. Тесла няма бавни зарядни станции. Зареждаш с 1000-1500км/ч и за 400 км минаваш минимум 5 зарядни станции с по минимум шест колонки. Обикновено всички работят.
  • #36
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Спекъра е широк - Зои, Киа (Ниро Е), МБ - EQA, EQB, БМВ (i4), Kona, Polestaр, ID3, ID4, дори смелчаци с ID Buzz! Търкалят си ги предимно градско и както ти описах избягват дълги дестинаци. Дори за ден да идем някъде (4-500км двете посоки), като говорим, почват да гледат тавана... и да чупят пръсти ама зарядни има ли, къде, те ако са слаби.. ами трябва да спираме, много време .. затова сега разходките им са до 100-150км от където живеят.
  • #35
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 34 ( преди 4 месеца )
    Да позная ли че говориш за електромобили които не са Тесла и не зареждат на супер chargers за които говоря? Да, съгласен съм, всички останали са пълен шит и не знаеш като стигнеш до тях дали ще работят. Не случайно двете български зарядни мрежи бяха първите, които се появяват на картата за зарядни на Тесла, въпреки че не са Тесла. Те имат почти същия uptime - над 99% вероятност да заредиш без проблеми
  • #34
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    33, толкова си далеч от истината, че няма да нкъде. Като вивеещ в центъра на Европа, и имам доста богато обкръжение с е-коли, мога да ти кажа, че за всяко пътуване над 2-300км следва планиране както аз си планирам отпуската. Къде по пътя има станция (каква и колко), като се планира стоп на всеки 250км!! за 300 е руска рулетка. Недай си боже обаче пътя да е в ремонт (изхода на магистралата) започва един покер.. ПОвечето взели такива коли - мине ли лизинга - ги разкарват и не гледат назад
  • #33
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    А понеже до Боровец зареждането е за 10 минути и не ти върши работа за опорната точка вече направи 10 000 километра из Европа за два дни, нали? Ако беше отворил картата на суперчарджър, щеше да видиш че е осеяно с тях из цяла Европа. Хората си пътуват без да мислят къде ще зареждат, а ти мрънкаш. И да, имаш избор дали да заредиш бързо или евтино. При бензина нямаш такъв избор. Зареждаш на каквато цена ти кажат. Гърците идват в България да зареждат на евтинко. Дали не се интересуват от цената?
  • #32
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 29 ( преди 4 месеца )
    Така е гостенино, единствените ти аргументи са юмруци и обиди, когато няма какво да кажеш. Защо се покри на Боровец и не пожела да дойда след като те попитах минимум пет пъти в прав текст? Имаше перфектната възможност да ми набиеш канчето и в прекия И в преносния смисъл да видим тогава как щеше да се криеш В лоби бара да ровиш в интернет да ми отговаряш на въпросите и да видим на кой въпрос нямаше да мога да ти отговоря веднага и на момента?
  • #31
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Айдееее, отворихме сергията с "ако"-та и Екселите. Който коментирал, коментирал, Митето е тук.
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 4 месеца )
    По-големия проблем на електромобилите е ниската остатъчна цена. Една Тойота за 40к долара нова на 5-тата година струва 30к, защото новите междувременно са поскъпнали, докато една Тесла за 40к, на 5-тата година струва 15к, защото новите междувременно са поевтинели, а пък за батерията и остават 3-5 години в най-добрия случай.
  • #29
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Уау ( преди 4 месеца )
    Този митичния наистина тотално е изплискал легена, проосто няма смисъл да се пише с него. Единствено очи в очи и да му набиеш канчето!!!