fallback

Големият проблем на електромобилите си остава високата им цена

Дори сериозните отстъпки не помагат за увеличаване на продажбите

Американската компания Cox Automotive анализира ситуацията на пазара на електрически превозни средства. Въпреки усилията на производителите, цените им все още остават доста високи, което се отразява негативно на потребителското търсене.

Автомобилните компании са продавали своите електрически превозни средства на пазара в САЩ със средна отстъпка от 6000 долара през първото тримесечие на 2024 г., показва проучването. Въпреки това огромен брой автомобили се трупат при дилърите.

Някои компании са отишли ​​по-далеч. Nissan, например, предлага своя електрически кросоувър Aryia с отстъпка от почти 16 000 долара. Това е почти една трета от препоръчителната цена на дребно на модела и това не включва данъчните облекчения. Nissan Ariya се продава за около 35 500 долара, а Nissan Leaf вече струва под 28 000 долара, докато Hynudai Ioniq 6 се предлага 36 500 долара, което е доста под цената на тези модели.

Cox Automotive дава и други примери - Mercedes-Benz продава своя EQS с отстъпка от 20 000 долара, което е 19% от цената на модела. Така сега електрически автомобил може да бъде закупен за по-малко от 105 000 долара. Производители като Tesla и Ford също намалиха цените на своите модели в опит да раздвижат пазара.

Към 1 април електрическите превозни средства са се задържали при дилърите средно 119 дни, съобщава Automotive News. В пика, регистриран в средата на февруари, този срок е бил 169 дни. За сравнение средният престой на бензиновите модели е 73 дни.

Намаляването на ценовите етикети е позволило значително да се намалим времето за продажба. Така след като цената на Mustang Mach-E падна в цената с 8100 долара, времето за доставка е намаляло от 314 дни през февруари до 140 дни през март. Nissan Ariya се продава за 94 дни, докато през февруари този срок е бил 159 дни.

Причината за нарастващото натрупване на електрически превозни средства при дилърите е спадът в търсенето. През първото тримесечие на 2024 г. електрическите превозни средства представляват 7,3% от продажбите на нови превозни средства, което е само 2,6% повече от година по-рано. За сравнение, продажбите на електромобили са нараснали с 46% на годишна база през първото тримесечие на 2023 г. и с 81% през 2022 г.

fallback
  • #8
    До 6 ( преди 5 месеца )
    А нима не наблюдаваме намаляване на цените на електромобилите през последните години? И през цялото време Тесла работи на печалба. Сега даже и инвеститорите се оплакват че печалбата на Тесла паднала до нивата на останалите автомобилни производители. Вече печелила само по три пъти повече на продадена автомобил от toyota и това било малко, затова цените на акциите паднаха. Пък е ималорив на продажбите и продали само половин милион повече бройки в сравнение с предната година.
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А след 10 години ДВГ може да е забранено и тогава защо да си дават толкова зор за смъкване на цената като нямат конглокенция. Отделно повечето очаквани нови батерии са по-евтини за сметка на енергийната плътност, което ги прави супер за домашно ползване, но не и за автомобили.
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Къде очакваш по-голяма икономия от мащаба? Тесла продава близо 2 милиона коли, които на всичкото отгоре са 1 модел с 2 различни палатки отгоре. BYD също продава толкова, без да смятаме колко плъгини със същите батерии и електромори предлагат или пък на колко други фирми продават батерии. Съществено падане на цените само ако дойде генерално по-добра и евтина батерия. Но дори това ще се отрази след 5-10 години.
  • #5
    До 3 ( преди 5 месеца )
    Именно затова е цялото това реване за сривовете на продажбите. Губят пари и плащат за статии, които да убедят политиците да отменят забраните за ДВГ. Не осъзнават, че това вече е неотменимо и само могат да го отложат. Ако не поработят на по-голяма загуба за да започнат да печелят от икономии на мащаба и вертикална интеграция, друг ще го направи и ще им вземе пазарния дял рано или късно. По-скоро рано като ги гледам китайците. Само това чакат.
  • #4
    До 2 ( преди 5 месеца )
    Всички проблеми за които се сещаш се решават и ще бъдат решение и на местно ниво в момента в който има повече електромобили. Проблемите със зарядните вече са решени на доста места, защото инвестицията е малка и печалбата голяма. Известно време ще има проблем със сервизите, защото са скъпа инвестиция, а няма клиенти, нито обучен персонал. Процеса нито ще е гладък и равномерен нито бърз и лесен, но е необратим. Технологията е по-добрата. Не са крушки и телефони за да стане толкова бързо.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Лошото в случая е че тези отстъпки водят до продажби на загуба, а няма как да убедиш определена фирма че светлото бъдеще е производството на продукт от който ще губят пари.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това е само най-големият им проблем, но имат и други достатъчно големи и понижаването на цените няма да ги спаси!
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ето ново потвърждение, че електромобилите ще станат масови и ще преминат 50% пазарен дял единствено и само когато станат по-евтини от автомобилите с ДВГ, но не и по-рано каквито и закони да измислят зелените. Лампите с нажежаема жичка са забранени за продажба по закон още откакто Тесла започна да произвежда автомобили и трябваше да бъдат изтеглени от търговската мрежа. Въпреки това все още се продават по магазините, но малко хора се лъжат да ги купуват заради по-ниската цена. Същото ще е с ДВГ
fallback
Последни