fallback

Големият проблем на електромобилите си остава високата им цена

Дори сериозните отстъпки не помагат за увеличаване на продажбите

Американската компания Cox Automotive анализира ситуацията на пазара на електрически превозни средства. Въпреки усилията на производителите, цените им все още остават доста високи, което се отразява негативно на потребителското търсене.

Автомобилните компании са продавали своите електрически превозни средства на пазара в САЩ със средна отстъпка от 6000 долара през първото тримесечие на 2024 г., показва проучването. Въпреки това огромен брой автомобили се трупат при дилърите.

Някои компании са отишли ​​по-далеч. Nissan, например, предлага своя електрически кросоувър Aryia с отстъпка от почти 16 000 долара. Това е почти една трета от препоръчителната цена на дребно на модела и това не включва данъчните облекчения. Nissan Ariya се продава за около 35 500 долара, а Nissan Leaf вече струва под 28 000 долара, докато Hynudai Ioniq 6 се предлага 36 500 долара, което е доста под цената на тези модели.

Cox Automotive дава и други примери - Mercedes-Benz продава своя EQS с отстъпка от 20 000 долара, което е 19% от цената на модела. Така сега електрически автомобил може да бъде закупен за по-малко от 105 000 долара. Производители като Tesla и Ford също намалиха цените на своите модели в опит да раздвижат пазара.

Към 1 април електрическите превозни средства са се задържали при дилърите средно 119 дни, съобщава Automotive News. В пика, регистриран в средата на февруари, този срок е бил 169 дни. За сравнение средният престой на бензиновите модели е 73 дни.

Намаляването на ценовите етикети е позволило значително да се намалим времето за продажба. Така след като цената на Mustang Mach-E падна в цената с 8100 долара, времето за доставка е намаляло от 314 дни през февруари до 140 дни през март. Nissan Ariya се продава за 94 дни, докато през февруари този срок е бил 159 дни.

Причината за нарастващото натрупване на електрически превозни средства при дилърите е спадът в търсенето. През първото тримесечие на 2024 г. електрическите превозни средства представляват 7,3% от продажбите на нови превозни средства, което е само 2,6% повече от година по-рано. За сравнение, продажбите на електромобили са нараснали с 46% на годишна база през първото тримесечие на 2023 г. и с 81% през 2022 г.

fallback
  • #48
    Хмм ( преди 7 месеца )
    Добре де, нали всичко беше на поръчка, чакаха се месеци ... Какъв престой при дилърите пък сега?
  • #47
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Митичен, чакам си станциите... 8 на 400км.. супер чарджър...
  • #46
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    Радвам се че съм помогнал. Няма нужда да благодариш?
  • #45
    Гост ( преди 7 месеца )
    От Нова година зареждам за 2 минути до горе на заплата и карам цял месец.Други въпроси?
  • #44
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да се върнем на темата. Колко часа на година прекарваш на бензиностанциите и колко минути ще ти отнеме на година зареждането в гаража? Защото съм ти смятал десетки пъти, че прекарваш работен ден на бензиностанцията всяка година, А електромобила може да го зареждаш два-три пъти по-рядко и за 100 пъти по-малко време за същия пробег. Това напълно ще компенсира две спирания по 10 минути до Боровец и обратно, както и два-три часа зареждане за обиколка на Европа
  • #43
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    То не беше Пещера, то не беше Белозем, то не беше Казанлък, то не беше Марково и Белащица, то не бяха kia, Рено и какво ли още не. Прав си, че липсата на обща култура в съчетание с развинтеното въображение ражда доста нелепи изказвания. Имах приятели на Боровец които пратих да проверят.Дори да са ме излъгали, че са проверявали, фактите говорят че 5 пъти те питах дали да ти дойда на гости и ти нито веднъж не каза ела. Стигна се да ти обещавам че няма да те излагам пред семейството ти. Пак мълча.
  • #42
    До факт ( преди 7 месеца )
    Да, тези които си вземат 911 ги вземат за да късат шорти.... Безмозъчните аргументи на тесларите...ускорение, ускорение, ускорени.... Голф 2 с тунинг за 20 000 евро също ускорява под 3 сек. Не е нужно да се увътряш 100 000 за тесла ес. И е по красив и качествен голфа
  • #41
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адреналинката електричка,бях ти писал 3 дни предварително пред кой хотел съм паркирал Тойота.Турбо ме намери,нооооо ти не можа да ме намериш, защото не си идвал.От Самоков до Пещера е толкова далеч че си пратил някой да провери,вярвам ти.
  • #40
    Факт ( преди 7 месеца )
    Поредната лъжа я сравнете цената на 911 турбо и една Тесла.Щото Теслата му къса шортите.
  • #39
    До 38 ( преди 7 месеца )
    Всъщност Тесла е панацея, защото отвори част от зарядните си за други марки и всички бяха много щастливи че най-накрая разбират какво е да има адекватна зарядна инфраструктура с наистина бързи зарядни. Ето още един начин Тесла да печели дори от продажбите на електромобили на останалите марки, което да позволи още по-голямо намаляване на цените на техните си автомобили. В момента не мога да проверявам за зарядни защото върша друга работа и диктувам на телефона, но като остана свободен ще проверя
fallback
Последни